הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים חוזר | כל הפרטים

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים חוזר – והפעם היברידי.

● סרט הפתיחה: 'אלף ואחד' הזוכה הגדול של פסטיבל סאנדאנס
● מחווה למיכל בת אדם-יקירת הפסטיבל והקרנת בכורה לסרטה החדש 'הילה'
● פוקוס דרום- סרטים קצרים נבחרים מהשנים האחרונות מפסטיבל קולנוע דרום
● קצרות- אירוע הפיצ'ינג עם מענק של 140,000₪ לתסריט הזוכה
● א קיצער- חממת יוצרות חרדיות שמחברות בין שפה ועולם חרדי אל המסך הגדול

הפסטיבל יתקיים בין ה-25-28 בדצמבר 2023. הקרנות ואירועים בסינמטק ירושלים ולוקיישנים ברחבי העיר, ומבחר סרטים לצפייה ללא תשלום אונליין באתר הפסטיבל.

הפסטיבל לסרטי נשים בירושלים חוזר בשנתו הרביעית ויתקיים בתאריכים 25-28 בדצמבר במתכונת היברידית. הקרנות ואירועים יתקיימו בסינמטק ירושלים ובלוקיישנים נוספים ברחבי העיר ובנוסף, יוצעו מבחר סרטים, שיהיו זמינים לצפייה ללא תשלום, דרך אתר הפסטיבל.

" ליבנו עם החטופים והנעדרים. החלטנו לקיים את הפסטיבל מתוך אמונה שכולנו זקוקים לעורף חזק ומתוך רצון לחזק את היוצרות ולהציע נחמה והפוגה תרבותית." אומרות ליהי סבג ושירה מישר, מנהלות הפסטיבל. "מתחילת המלחמה, הפסטיבל קיים עשרות הקרנות במלונות למפונים בירושלים ובים המלח וימשיך לקיים גם במהלכו. נשמח לראות את תושבי הדרום והצפון בפסטיבל, שמוזמנים להגיע ללא תשלום".

הפסטיבל הבינ״ל לסרטי נשים, חרט על דגלו לתת במה ייחודית לנשים יוצרות קולנוע והבאת התכנים בפני כלל האוכלוסיות והמגזרים: שפת הקולנוע יודעת טוב מכולן לדבר את המשותף.
כפסטיבל חברתי, גם השנה יתקיימו אירועים ללא תשלום בשכונות שונות בעיר (מצפון העיר עד מרכזה, ממכון ון ליר, המזקקה עד המפעל), עבורן נבחרו בקפידה וברגישות תכנים מתאימים.

הלב הפועם של הפסטיבל הוא פרוייקט הקרנות במקלטים לנשים נפגעות אלימות שבעקבות המלחמה מצבם הורע במיוחד. במסגרתו, לאורך כל השנה, כל מקלט זוכה להקרנות של מיטב סרטי הבמאיות בישראל. לצד ההקרנות מתקיימות מפגשים עם היוצרות וסדנאות לטובת העיבוד הרגשי של חווית הצפייה (סדנת כתיבה, משחק מול מצלמה ווידאו תרפיה).

הסרט "אלף ואחד" A Thousand and One) ) יפתח את הפסטיבל. סרט הביכורים של איי. וי. רוקוול (שמה באנגלית)זכה בפרס הגדול בפסטיבל סאנדנס האחרון. הסרט עוקב אחר אשה שחורה מהארלם בגילומה של השחקנית והזמרת טיאנה טיילור, שחוטפת את בנה משירותי הרווחה ומתחילה לגדל אותו לבדה.

הדרמה מלווה את האם והילד במשך שלושה עשורים. תצוגות המשחק המחשמלות, הפסקול הסוחף והשימוש בזירות הצילום הניו־יורקיות מולידים סרט שהוא דיוקן אינטימי של משפחה אחת ובה בעת אפוס על עיר שלמה.

הבמאית, תסריטאית ושחקנית מיכל בת אדם היא יקירת הפסטיבל השנה. אירוע המחווה בנוכחותה ובנוכחות שחקני סרטה החדש, 'הילה', שיוקרן בבכורה, יחגוג את עשייתה הענפה ותרומתה לעיצוב הקולנוע הישראלי.

בסרט מובא סיפורה של הילה, אם חד-הורית לנעמי בת ה-7 שמגלה ששאול, אבי בתה, חזר לארץ. שאול לא יודע שהוא אבא של נעמי ולא מודע לקיומה. הילה שעדיין מאוהבת בשאול מנסה לדבר איתו אבל הוא מתחמק ממנה. כשליבה של הילה נפתח אל גבר אחר היא נתקפת חרדה שמא תאבד את שאול לתמיד (שחקנים: ג׳ייד דייכס ויקס, יעקב זדה דניאל, פיני טבגר).

מתוך עד שתחזור. צילום: עידן ששון

בת־אדם החלה את דרכה כשחקנית בתיאטרון ובקולנוע. היא הרבתה לשחק בסרטים שיצרה ובסרטים שיצר בעלה, הבמאי משה מזרחי, שהלך לעולמו ב-2018. ב-1979 ביימה את סרטה הראשון, "רגעים", שהשתתף במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן. הסרט השתתף בשורה של פסטיבלים בינלאומיים נוספים. בשנות ה-80 הפכה בת־אדם לקול הנשי הפורה והמייצג בקולנוע הישראלי.

עוד בפסטיבל השנה: פוקוס דרום – כאות סולידריות והזדהות, יוקרנו כ7- סרטים קצרים נבחרים, יבול השנים האחרונות מפסטיבל קולנוע דרום ומכללת ספיר. ביניהם: ״ימי שלישי עם יעל״ (2022), בו הבימאית מקיימת פגישות עם גיבורת הסרט יעל קידר, בחורה עם צרכים מיוחדים, תושבת בארי אשר שרדה את הטבח של השביעי באוקטובר.

״מקלטים״ (2019) עוסק בחברה הישראלית, החיה תחת שגרת חירום. באמצעות מעקב אחר מקלטים שונים בארץ ובדרום בפרט, מנסה הסרט לצייר בעזרת פורטרטים של אזרחים תמונת מצב של החיים על "אדמת הקודש". חיים פרי, אחד מגיבורי הסרט, נחטף לרצועת עזה על ידי מחבל חמאס, לאחר שהתעמת עם המחבלים שחדרו לביתו בקיבוץ ניר עוז, ובכך הציל את חייה של אשתו, אסנת פרי. הפוקוס יהיה פתוח אונליין לקהל הרחב.

חממת "א קיצער" – חממה לפיתוח והפקת סרטים עלילתיים קצרים של יוצרות קולנוע חרדיות, תציג את היבול של מחזור שני של יוצרות, שמחברות בין שפה ועולם חרדי אל המסך הגדול. בשנה החולפת עברה הקבוצה תהליך עמוק ומשמעותי בליווי מנטורים ואנשי מקצוע.

התוצאה היא ארבעה סרטים קצרים, שיוקרנו לראשונה בפסטיבל ויעניקו הצצה אל עולמן של הנשים החרדיות. כל הסרטים צולמו ע"י בועז יהונתן יעקב ובין השחקניות : ג'וי ריגר, אגם רודברג, אביגיל קובארי . לאחר ההקרנה יתקיים מפגש עם היוצרות ( דסי קרויזר, חני אייזנשטיין, פייגי קוזלובסקי ואלקי הרשברג).

קצרות – אירוע הפיצ'ינג, בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי עם מענק הפקה בסך 140,000 ₪ לתסריט הזוכה. מתוך כמאה תסריטים שהוגשו, נבחרו חמש יוצרות שתסריטיהן בלטו: שירה גפן, זיו ממון, גן דה לנגה, אפרת כורם ומאי רש.

תחרות הסרט העצמאי הקצר, זאת שנה ראשונה שתתקיים תחרות נושאת פרס כספי. השנה יתחרו 17 יוצרות מתחילות עד וותיקות. כמו כן תתקיים תחרות סרטי סטודנטיות, השנה השניה, בה יציגו 11 יוצרות.

בין הסרטים הבולטים שיוקרנו בפסטיבל: עד שתחזור (בימוי: שרי תורג׳מן) סרט ביכורים דרמטי, המתרחש בים, עוקב אחר מאיה (16), שבורחת מהבית על סירת המפרש המשפחתית במטרה להגיע מחיפה לקפריסין ולמצוא את אביה. | When It Melts (בימוי: Veerke Baetens) ) הוצג בפסטיבל סאנדנס האחרון. הסרט הפלמי מביא את סיפורה של אווה, שחוזרת לכפר שגדלה בו עם בלוק של קרח בתא המטען של הרכב שלה. בחורף הקשה הזה היא מתעמתת עם עברה ועם אלה ששינו את חייה.

|Blackbird Blackbery (בימוי: Elene Naveriani), הוצג בפסטיבל קאן האחרון. דרמה קטנה על רומן באמצע החיים שמוצגת בגישה קולנועית משוחררת. אטרו בת ה-48 התרגלה לחיות לבד, כשהיא מתחילה ברומן עם נהג ההובלות שמספק סחורה למכולת שלה. המפגשים החפוזים הופכים למשהו רציני, ואטרו צריך להחליט אם לשמור על העצמאות שלה או ללכת על זה.

|The Permanent Picture (בימוי: Laura FERRÉS) ) הוצג בפסטיבל לוקרנו האחרון. בעיירה כפרית בדרום ספרד, אנטוניה, נערה מתבגרת, אמא טרייה, נעלמת באמצע הלילה ומשאירה את תינוקה מאחור. חמישים שנה מאוחר יותר , כרמן, מנהלת ליהוק מופנמת, מחפשת אנשים לחלוק את חוויותיהם כשהם מגיעים לעיר חדשה.

בחיפושיה תפגוש כרמן את אנטוניה, אישה אימפולסיבית שתחדור לבדידותה.| ריאליטי (בימוי: טינה סאטר) ריאליטי וינר (השחקנית סידני סוויני ("הלוטוס הלבן") ) מגיעה הביתה ומגלה שני סוכני FBI עם צו חיפוש.. וכך מתפוצצת לה אחת הפרשות המטרידות והחידתיות ביותר באמריקה של עידן טראמפ.

פסטיבל סרטי נשים הבינלאומי בירושלים נוסד ומנוהל אמנותית ע"י ליהי סבג ושירה מישר, תחת עמותת נשים בתמונה ונוסד ע"י איגוד יוצרי הקולנוע בירושלים (ע"ר)
בשיתוף ובתמיכת עיריית ירושלים.

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: https://www.jwff.co.il/
מחיר כרטיס: 25-40 ₪
סרטים אונליין ללא תשלום באתר
כניסה חינם לתושבי הדרום והצפון (בהצגת ת.ז)

מתוך ריאליטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן