ביטוח נסיעות לחו"ל בזמן מלחמה

מלחמות מסבות נזק רב לתשתיות, חיי אדם, המורל הלאומי והכלכלה במדינות בהן מתרחשות. לעיתים יכולות לעבור שנים ארוכות עד שהמדינה משתקמת לחלוטין מנזקי המלחמה. מלחמת חרבות ברזל שפרצה באוקטובר 2023, אינה שונה במובן זה. אבל דווקא כשנמצאים במצב כה רגיש, אנשים רבים מחפשים אסקפיזם, פיסה של שפיות וטסים לחו"ל. איך חברות הביטוח מפעילות ביטוח נסיעות לחו"ל בזמן מלחמה? הנה כל המידע הנחוץ.

מלחמה היא מצב רגיש ומורכב שמסב נזק בלתי נתפס למקום והאוכלוסיה בה מתרחשת. לעיתים חולפות שנים רבות עד שמדינה מצליחה לאסוף את השברים ולהשתקם מנזקי המלחמה באופן מלא. מלחמת חרבות ברזל שפרצה באותה שבת שחורה של ה-7.10.23 כבר נתנה את אותותיה על התשתיות, המורל הלאומי והכלכלה של מדינתנו. אחד הענפים שהיו הראשונים להיפגע הוא ענף התיירות. חברות תעופה זרות רבות ביטלו טיסות לישראל וחברות התעופה האחרות רואות שינויים תכופים בזמני הטיסה. ולמרות זאת יש אנשים שזקוקים לפיסה של שפיות, אסקפיזם ולכן ממשיכים לטוס לחו"ל על אף המצב הבטחוני. אז איך שוק ביטוח נסיעות לחו"ל עובד במלחמת חרבות ברזל? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

מתארגנים לטיסה בזמן מלחמה עם כיסוי קיצור או ביטול טיסה

מלחמה מכניסה את המדינה למצב של אי ודאות. זה מתחיל בדברים הקטנים היומיומיים, כמו תזמון יציאה למכולת לפני שמתחילה אזעקה, וממשיך לשינויים גדולים יותר, כמו במבנה שוק העבודה, החינוך, התרבות, הפנאי. כשמתכננים טיסה על רקע מלחמה (גם כשקובעים אותה לעוד חצי שנה קדימה, מתוך מחשבה עד אז היא כבר תסתיים), חשוב להתכונן לכל שיבוש אפשרי בתוכנית שלכם.

אחד הכיסויים בביטוח נסיעות לחו"ל שיכול לעזור מאוד, הוא כיסוי קיצור או ביטול טיסה. כיסוי בתשלום נוסף שמבטיח שבמקרה שהטיסה שלכם מתבטלת או החופשה בחו"ל מתקצרת, יש מי שיפצה אתכם. בכל חברת ביטוח יש שוני בנוסח הכיסוי אך ברוב המקרים הוא תקף למקרי מוות של בן משפחה קרוב, מחלה של המבוטח או בן משפחה קרוב, מגיפה ואפילו פרעות ומהומות במדינת היעד.

האם הפוליסה שלכם מכסה ביטול טיסות חזרה לישראל עקב המלחמה?

במקרים של מתיחות ביטחונית בישראל, חברות תעופה רבות עשויות לבטל טיסות למדינה וישראלים רבים עלולים להישאר בחו"ל ללא דרך לשוב הביתה. במקרים כאלה, חברות ביטוח רבות מאריכות את פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל למבוטחים שהטיסה שלהם לישראל בוטלה. במלחמת חרבות ברזל, רוב חברות הביטוח בישראל האריכו אוטומטית את הפוליסות למבוטחים השוהים בחו"ל לתקופה של עד 4 ימים נוספים.

חברות ביטוח רבות מעניקות גם כיסוי לתרופות שנרכשו בחו"ל גם כשאין אפשרות לשוב ארצה בגלל המלחמה. בהגשת המסמכים הרלוונטיים (כל חברת הביטוח ותנאיה) ניתן פיצוי על עלותן. כך או כך, מומלץ ליצור קשר עם חברת הביטוח שמעוניינים לרכוש פוליסה מטעמה. לברר את כל הפרטים המדויקים, כדי להיות בטוחים. מומלץ גם להתעדכן בתקשורת ובאתר משרד החוץ.

צילום: jpeg Anugrah Lohiyh PEXELS

משרד התחבורה בישראל יצא בתוכנית חירום חדשה, למקרה שיבוטלו הטיסות לישראל בעקבות המלחמה: HUBS (מרכזי תעופה) בארבעה נמלי תעופה מרכזיים בעולם, נמל התעופה JFK בניו יורק, נמל התעופה פרנקפורט בגרמניה, נמל התעופה אתונה ביוון ונמל התעופה של איחוד האמירויות בדובאי. למרכזים אלו הוא עתיד להוציא טיסות לישראל באמצעות רכבת אווירית של חברות התעופה הישראליות אל על וישראייר. כך למעשה, להבטיח את חזרתם הבטוחה של ישראלים השוהים בחו"ל בתקופת המלחמה.

האם ביטוח נסיעות לחו"ל מפצה על ביטול טיסה בשל גיוס מילואים?

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, צה"ל גייס כ-300,000 חיילי מילואים וקיים את גיוס המילואים הגדול ביותר בתולדות המדינה. אם טיסה שחיכיתם לה זמן רב, כבר לא תצא לפועל בשל הגעתו של צו 8 בדואר. כיסוי קיצור וביטול טיסה יעזור לכם לקבל על כך פיצויים. מבוטח או בן משפחה קרוב שלו שמקבל צו 8 (או צו קריאה מיוחד אחר) על ידי גורם צבאי מוסמך, מספר ימים לפני מועד הטיסה המתוכנן, זכאי לפיצויים מחברת הביטוח.

חלק מחברות הביטוח מעניקות פיצוי על קבלת צו 8 שבוע לפני מועד היציאה מהארץ ואחרות מפצות על עשרה ימים לפני הטיסה. חשוב לערוך סקר שוק קטן, לעבור בין כמה שיותר חברות ביטוח באתרי השוואות ביטוחים אונליין. לקרוא היטב את התנאים של כל פוליסה שמתעניינים בה, כדי להבין את חלון הזמן הניתן למבוטחים שמגויסים למילואים לפני הטיסה, וכמובן אילו מסמכים יש להגיש לקבלת התביעה. בבסטי תקיפו כמה שיותר חברות ביטוח בשוק ותעברו בין הפוליסות בחופשיות לקבלת כל המידע שאתם צריכים על ביטול טיסה על רקע גיוס מילואים.

ביטוח נסיעות לחו"ל מקיף ומשתלם

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא חלק אינטגרלי מכל טיסה, על אחת כמה וכמה בתקופת מלחמה. שוק הביטוח כבר התאים את עצמו למציאות החדשה, חברות ביטוח רבות כבר מאריכות אוטומטית את תוקף הביטוח למבוטחים ששוהים בחו"ל ואינם מצליחים לשוב ארצה בעקבות המצב הביטחוני הרגיש. ולמרות זאת, לא לוקחים סיכון כשמתכננים טיסה לחו"ל, גם אם מדובר בעוד חודשים רבים קדימה. יש לזכור כי הפוליסה הבסיסית אינה מכסה ביטולי טיסות, לכן חשוב להצטייד בכיסוי ביטול או קיצור טיסה מכל סיבה. כיסוי זה מכסה שורה רחבה של מקרים שלא בשליטת המבוטח, ביניהם כמובן גיוס חירום למילואים.

באתר בסטי, תמצאו אינספור הצעות ביטוח נסיעות לחו"ל בהתאמה אישית, עם כל הכיסויים שאתם צריכים. תחפשו הצעות ביטוח בהתבסס על תאריכי הטיסה, היעד, המשתתפים. הפוליסות יופיעו במנוע החיפוש באופן מדורג מהזולה ליקרה כך שתוכלו לבחור את טווח המחירים המתאים לכם. תערכו סלקציה מהירה ופשוטה בין הפוליסות השונות באתר על פי הכיסויים שאתם צריכים – קיצור או ביטול טיסה, מחשב נייד וכן הלאה. ב-2 דקות בלבד תשלימו את תהליך ההשוואה ותמצאו פוליסה משתלמת, מקיפה, ערוכה לטיסה בזמן מלחמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן