סקר עולמי שערך אתר הנסיעות Agoda.com חושף מי המטיילים הביקורתיים ביותר ומי המפרגנים ביותר
75% מהמטיילים הישראלים מעניקים דירוג גבוה למארחיהם
84% מהמטיילים קוראים ביקורות ברשת לפני שהם מחליטים היכן לנפוש
84% מהמטיילים בעולם קוראים ביקורות באינטרנט לפני שהם בוחרים היכן להתאכסן במהלך חופשתם, כך עולה ממחקר שנערך על ידי Agoda.com, אשר פלטפורמת התיירות הדיגיטלית שלה כוללת מאגר של למעלה מ- 34 מיליון ביקורות של מטיילים על מלונות ודירות. החברה חשפה היום מי המבקרים הנוקשים ביותר ומי המפרגנים ביותר בעולם בפילוח על פי שוק.
על פי נתוני הביקורות שנותחו על ידי Agoda, מטיילים מסין, מקסיקו, הונגריה וטאיוואן נטו להעניק ניקוד גבוה של בין 8-10 ומשוב חיובי על מקומות בהם התאכסנו. למעשה, הנתונים של Agoda מעלים ש- 77.1% מהמטיילים מסין העניקו לחופשות שלהם ניקוד גבוה (8-10), אחריהם המקסיקנים עם 76.5% וההונגרים והטאיוואנים עם 75.9%.
מהמחקר עולה כי הישראלים יודעים לפרגן, ולמעשה, מטיילים מישראל דורגו במקום השמיני בסולם המטיילים המפרגנים, עם 74.8% מהם שהעניקו ניקוד גבוה. יחד עם זאת, דורגו במקום ה- 13 בקרב המבקרים הנוקשים ביותר, עם 4.3% מהם שהעניקו ניקוד של 1-3 לחוויית הטיול.
מנגד, מטיילים מהודו, טורקיה וערב הסעודית דורגו כשלושת השווקים שהעניקו את הניקוד הנמוך ביותר – בין 1-3 בביקורות שלהם. למרות ששלושת השווקים האלה נראים כביקורתיים ביותר, העניקו 66.2% מהמטיילים מטורקיה, 63.2% מהמטיילים מהודו ו- 61% מהמטיילים מערב הסעודית ניקוד של 8-10 לחוויית הטיול שלהם.
"ביקורות דומות להמלצות אישיות של אנשים עם אותן העדפות, והן משפיעות על ההחלטות של הלקוחות כשהם בוחרים היכן להתאכסן." אמר ארול קוק, סגן נשיא לתחום שירותי שותפים גלובליים ב-Agoda והוסיף:
"אלה שמטיילים עם המשפחה עשויים להתעניין בביקורות על שירותים כגון מועדון לילדים או שמרטפות, או מתקנים בחדר כגון מטבח מאובזר או עריסות תינוק, וכן מיקומו של המלון ביחס למסלולי טיול או חוויות המתאימות למשפחות. לעומתם, מטיילים עסקיים יתעניינו יותר באיכות החיבור לאינטרנט, ומטיילי פנאי אחרים עשויים לשים בעדיפות ראשונה את ארוחת הבוקר או מתקני הכושר. 34 מיליון הביקורות המהימנות ב-Agoda הינן מקור מידע חשוב, המסייע למטיילים לקבל את ההחלטה המתאימה להעדפותיהם במהלך הטיול"