בשורה מתוקה מהספארי: 7 אפרוחי יענים ייקראו על שמותיהם של חברי זהו זה

בשורה מתוקה מהספארי ברמת גן: 7 אפרוחי יענים ייקראו על שמותיהם של כוכבי זהו זה

שבעה אפרוחי יענים בקעו לפני כחודשיים בסוואנה האפריקאית. הם גדלים להם בנחת והיום הם כבר קטנים-גדולים ומתוקים. מהספארי ברמת גן נמסר כי הם החליטו לקרוא לאפרוחים על שמותיהם של כוכבי זהו זה: גידי, מוני, קושניר, דבל'ה, בראבה וגם זהו וזה.

לדברי הילה פלדמן גרא דוברת הספארי: "מעבר לחן ולהומור הבלתי נגמרים, סוד הקסם של "זהו זה" הוא הביחד. הם ההצלחה הגדולה והמפתיעה של הקיץ הזה. הם סמל לישראליות ולאחדות. חבורה משובחת שלא נס ליחה שרק הולכים ומשתבחים עם השנים. זה כבוד גדול לקרוא לאפרוחי היענים על שמותיהם. ואנחנו מזמינים אותם להגיע לספארי לעקוב מקרוב אחרי גדילתם".

כיום חיים בספארי ברמת גן 7 יענים 3 זכרים, רחמים ניסים ופארוק ו2 נקבות בשם עדה ויונת. האפרוחים הם צאצאיהם של ניסים ושל עדה ויונת הנקבות. שמונה הביצים הראשונות הוטלו בקן בשטח הסוואנה בתחילת יוני.

אצל היענים, גם הזכר וגם הנקבה חולקים ביניהם את מלאכת הדגירה על הביצים. בקן אחד אפשר למצוא ביצים של מספר נקבות אך הדומיננטית היא זו שדוגרת ביחד עם הזכר של הטריטוריה. הזכר שדגם נוצותיו שחור ולבן דוגר בלילה ואילו הנקבה האפורה/חומה דוגרת ביום. האפרוחים בוקעים אחרי בערך חודש וחצי של דגירה.

צילום: דוברות הספארי

כדי להגן על האפרוחים הם נמצאים במתחם מגודר עם חצר פנימית ומרפסת חיצונית צמוד לסוואנה האפריקאית. שם הם צפויים להישאר לפחות עוד חודש ולהעביר את ימיהם בעיקר באכילה ובאמבטיות שמש.

האפרוחים כעת בגילאי חודש וחצי עד חודשיים וחצי והם גדלים ומתפתחים יפה. הגדולים שבהם שוקלים כבר חמישה קילו!! כאשר האפרוח בוקע יש לו עדיין שק חלבון ממנו הוא ניזון בימים הראשונים.

כעבור יומיים האפרוח לומד לאכול ולשתות על ידי חיקוי ההורים. מכיוון שהאפרוחים שלנו מוחזקים בנפרד מהוריהם היינו צריכים לעזור להם וללמד אותם. למרבה השמחה הם למדו מהר הם לאכול ולשתות על ידי חיקוי מטפלי הסוואנה שעשו תנועות ניקור עם כפות ידיהם.

כדי לשמור על חום גופם המבנה שבו הם חיים מצויד במנורות חימום שיחממו אותם. עכשיו המנורות פועלות רק בלילה, אבל הקרוב כשיתקרר הן תפעלה כל הזמן.

נכון לעכשיו לא ניתן לדעת את זוויג האפרוחים שכן הם עדיין עוטים את פלומת האפרוח. לקראת גיל שנה הם יחליפו את נוצותיהם ואז ניתן יהיה לראות לפי צבען את אם הם זכרים או נקבות. בינתיים 7 האפרוחים או בקיצור אפרוחי הזהו זה המתוקים גדלים ומתחזקים בספארי וכובשים את לבבות צוות העובדים.

בעוד כמה חודשים, כאשר הם יהיו מספיק גדולים וחזקים כדי להתמודד אם החיים בשטח הסוואנה אפריקאית בספארי, הם יעברו אל הסוואנה הפתוחה.

צילום: זהו זה

בשיא העונה: רשות המסים ערכה ביקורת בצימרים ועסקי תיירות בצפון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן