כתב אישום נגד תושב המרכז בחשד להעלמת מיסים בגובה 68.8 מיליון ש"ח

גנבים משכו מבנקטים כסף מזומן

תב אישום חמור הוגש נגד יועץ מס המואשם שסייע ללקוחותיו לבצע עבירות מס בסך של עשרות מיליוני ₪

רשות המסים, באמצעות היחידה המשפטית במחוז מרכז, הגישה כתב אישום יוצא דופן בחומרתו נגד איוב מחארב, יועץ מס מלוד. מחארב מואשם כי בהיותו מייצג של חברות ועסקים, הגיש 54 דו"חות מע"מ תקופתיים כוזבים עבור 28 לקוחות שונים. הדו"חות שימשו לקיזוז כוזב של תשומות מע"מ בסך של כ-68.8 מיליון ₪.

בשל ההיקף החריג של עבירות המס, והעובדה שהן בוצעו לכאורה על ידי יועץ מס ביודעין, הוגש כתב האישום לבית המשפט המחוזי כלכלי בתל אביב, האמון על הטיפול בתיקי פשיעה כלכלית. מדובר בכתב אישום ראשון שרשות המסים מגישה ישירות לבית המשפט המחוזי כלכלי.

שטרות כסף, צילום: אודי דוד בן דוד

על פי כתב האישום, בשנים 2013 – 2018 פעל הנאשם על מנת לסייע ללקוחותיו להפחית את חבות המס שלהם למע"מ על ידי הגשת דו"חות שהציגו תשומות/הוצאות שלא התקיימו ושעבורן לא הוצגו חשבוניות מס. כך, יכלו לקוחותיו לקזז מס תשומות כוזב ולהפחית את חבות המע"מ הכוללת שלהם.

על פי כתב האישום, מקופת המדינה נגרע סכום של כ-68.8 מיליון ₪ כתוצאה מפעולותיו של הנאשם. זהו הסכום שהיה משולם לקופת המדינה במע"מ, אילולא הופחתה חבות המס של לקוחות הנאשם, באמצעות קיזוז מס תשומות ללא חשבוניות.

כתב האישום הוגש על ידי מנהלת היחידה המשפטית מרכז, עו"ד עילית פאלוך ועו"ד גיא קנטרמן והעבירות המפורטות בו נחקרו במסגרת צוות חקירה מיוחד שהובילה מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע.

בשירות האנרכיה: מרכזי ביג ישבתו ביום שלישי הקרוב על רקע הרפורמה המשפטית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן