כנס התעופה השמיני של חברת JETSETTER

JETSETTER העוסקת ברכישה, מכירה וניהול מטוסים פרטיים, עורכת את כנס התעופה הפרטית והעסקית הבינלאומי השמיני במספר ובמסגרתו, נערכת תערוכת מטוסים פרטיים של היצרניות המובילות בעולם, לצד חברות טכנולוגיה, שירותים, תשתיות, בטיחות ועוד.

JETSETTER עורכת את כנס התעופה הפרטית והעסקית הבינלאומי השמיני בישראל. במסגרת כנס זה נערכת תערוכת מטוסים פרטיים ובה לוקחות חלק יצרניות המטוסים המובילות בעולם.

לצד יצרניות המטוסים, בכנס זה משתתפות גם חברות רבות מעולמות הטכנולוגיה, הבטיחות, השירותים, הפיננסים והביטוח בעולם התעופה העסקית והפרטית.

לדברי רון הופמן, מנכ"ל JETSETTER: "אנשים אשר עשו שימוש ראשון בתעופה פרטית בתקופת הקורונה, ברב המקרים ממשיכים לטוס במטוסים פרטיים גם לאחריה, לאור היעילות העסקית שזה מאפשר להם בניהול זמנם היקר ושל המנהלים הבכירים שלהם ונוחות השימוש שסוג תעופה זה מאפשר להם".

גל פלג, יו"ר JETSETTER הוסיף: "עולם התעופה הפרטית זכה לפריחה וצמיחה משמעותיות בשנים האחרונות בכלל ובתקופת הקורונה בפרט וישראל שבה פעילים עשרות מטוסים פרטיים, נרשם יחס בין מספר המטוסים לאוכלוסייה מהגבוהים בעולם".

JETSETTER המתמחה ברכישות, מכירות וניהול מטוסים פרטיים, הוקמה בשנת 2007, עורכת את כנס התעופה הפרטית והעסקית הבינלאומי בפעם השמינית בישראל וגם השנה, עם תצוגה של שלל מטוסים חדישים מבית היצרניות המובילות בעולם התעופה העסקית. תערוכה זו התאפשרה הודות לשיתוף פעולה הדוק ותמיכה יוצאת דופן מצד נמל התעופה בן גוריון ורשות שדות התעופה.

 

צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג

בין המטוסים המוצגים, ניתן למצוא את ה-G280, ה-G-500, ה-G650 וה-G-IV של Gulfstream, את ה-Falcon 8X של Dassault, את ה-Hawker 800xp וה-Citation Latitude של Textron ועוד. לצד יצרניות המטוסים, בכנס זה לוקחות חלק גם שורה ארוכה של חברות רבות מעולם התעופה הפרטית והעסקית אשר עוסקות בתחומי הטכנולוגיה, השירותים, הבטיחות, הפיננסים, הביטוח ועוד אשר מעניקים מטריה שלמה לעולם התעופה והתפעול.

חברות כמו: ACASS Jetcraft,, JSSI, FlexJet, Textron Aviation, Gulfstream, לאופר ועוד רבות. בנוסף לתערוכת המטוסים שנערכת ב-15 במרץ, ב-16 במרץ נערך כנס התעופה במלון הילטון בתל-אביב ובו הרצאות מומחים מצד החברות המשתתפות, פנל רחב משתתפים בהנחיית כתב הכלכלה של CNN ריצ'רד קווסט ואף הרצאה של יהואר גל שהיה הנווט במטוס ה-F-15 הישראלי שנחת ללא כנף בשנת 1983 לאחר התנגשות באוויר.

"המשך מגמת פעילות ערה וביקושים חזקים למטוסים פרטיים לצד תיקוני שוק מתבקשים", רון הופמן, מנכ"ל JETSETTER, החברה המובילה ברכישות, מכירות וניהול מטוסים פרטיים בישראל והעומדת מאחורי כנס התעופה העסקית, מסביר על עולם התעופה הפרטית: "עולם התעופה הפרטית בישראל צמח משמעותית תוך כדי ומייד אחרי תקופת הקורונה.

אנשים אשר עשו שימוש ראשון בתעופה פרטית בתקופת הקורונה, ברב המקרים ממשיכים לטוס במטוסים פרטיים גם לאחריה, לאור היעילות העסקית שזה מאפשר להם בניהול זמנם היקר ושל המנהלים הבכירים שלהם ונוחות השימוש שסוג תעופה זה מאפשר להם.

על אף חוסר הוודאות בשווקים השנה לאור המשך המלחמה באוקראינה והחששות מאינפלציה ב-2023, כמות השימוש בתעופה פרטית נותרה גבוהה וכתוצאה מכך כמות העסקאות בשוק הינה עד כה דומה לכמות ב 2022. יצרני המטוסים הפרטיים מדווחים על צבר הזמנות גדול ולקוחות של מטוסים חדשים נאלצים לחכות שנים רבות עד קבלת מטוס חדש.

כל זה מייצר מציאות של שוק חזק ודינאמי למטוסים יד שנייה. בחלק מסוגי המטוסים אנחנו כן מזהים את השחקנים בעמדות המתנה, המוכרים מהססים לרדת במחיר והקונים מחכים לירידות מחירים, הדבר בולט בעיקר בסוגי מטוסים שמחירם התנפח מעל לשווים האמיתי עקב הביקושים של 2022.

כלומר, אנו מזהים ב-2023 המשך מגמת פעילות ערה וביקושים חזקים למטוסים פרטיים לצד תיקוני שוק מתבקשים שמשפיעים על קטגוריות מטוסים מסוימות כל זאת לצד המשך כניסת משתמשים חדשים לתחום כמשתמשי טיסות צ'רטר ו/או כבעלי מטוסים בפעם הראשונה".

"ישראל היא אחת מבירות התעופה בעולם": כנס התעופה העסקית הנערך בישראל ובממדים חסרי תקדים, ממחיש את חשיבותה של ישראל בשוק העולמי של התעופה הפרטית, כך מסביר גל פלג: "בישראל נמצאים למעלה מ-70 מטוסי מנהלים סילוניים, מה שמביא את ישראל ליחס מהגבוהים בעולם של מספר מטוסי המנהלים לגודל האוכלוסייה.

השימוש והביקוש למטוסי מנהלים עלה באופן דרמטי בזמן מגפת הקורונה ששיתקה כמעט לחלוטין את התעופה המסחרית הרגילה והותירה את מטוסי המנהלים כאמצעי התחבורה היחידי בין יעדים רבים.

צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג

גם כיום, לאחר שהתעופה המסחרית חזרה כמעט לגמרי לרמת הפעילות שהייתה טרם פרוץ הקורונה, נותרה רמת הפעילות של מטוסי המנהלים גבוהה והביקוש להם גבוה, מה שדוחף למעלה את רמות המחירים בענף.

למרות שקיים קשר ישיר בין יציבות ושגשוג כלכלי לבין הביקוש למטוסי מנהלים, הרי שגם בתנאי אי יציבות כגון מגיפות, מלחמות, ריביות גבוהות וחוסר יציבות כלכלית אנו עדיין רואים ביקוש גבוה למטוסי מנהלים שמתבטא במלאים נמוכים, רשימות המתנה ארוכות למטוסים חדשים וביקוש ער בשוק המשומשים.

הצפי הוא שהביקוש למטוסי המנהלים יישאר גבוה לפחות עד לסוף העשור הנכחי ואף יואץ עם שיפור במדדי הצמיחה בעולם והתאוששות כלכלית לכשתבוא".

JETSETTER היא החברה המובילה ברכישות, מכירות וניהול מטוסים פרטיים בישראל והעומדת מאחורי כנס התעופה העסקית, הוקמה על ידי גל פלג בשנת 2007 במטרה לספק שירותים ייעודיים לבעלי ומפעילי מטוסי עסקים, מטוסים מונעי טורבו-פרופ ומסוקים.

בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש ירד בחודש פברואר 2023

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן