בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש ירד בחודש פברואר 2023

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש ירד בחודש פברואר ב-1.6 נקודות לרמה של 52.3 נקודות. המדד נמצא זה החודש השלישי במגמת התרחבות. רכיבי התעסוקה וההזמנות מחו"ל עברו החודש להצביע על התכווצות. רכיבי ההזמנות המקומיות ותפוקות הייצור ירדו החודש אך הם עדיין גבוהים מ- 50 נקודות.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה בחודש פברואר לרמה של 50.0 נקודות מרמה של 49.1 נקודות, לאחר שהיה חמישה חודשים מתחת לרמת ה- 50 נקודות. בארה"ב מדד ה-ISM עלה לרמה של 47.7 נקודות מ-47.4 נקודות.

מדד מנהלי הרכש בגוש האירו ירד לרמה של 48.5 נקודות מ- 48.8 נקודות ומוסיף להצביע על התכווצות. מדד מנהלי הרכש בסין (Caixin) עלה לרמה של 51.6 נקודות מ-49.2 נקודות בחודש קודם, לאחר שהיה שישה חודשים רצופים מתחת לרמת ה-50 נקודות.

אילוסטרציה, סניף בנק הפועלים. צילום: אביב גוטליב

כלכלני בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש בישראל נמצא מזה שלושה חודשים מעל רמת ה- 50 נקודות, כלומר הוא מצביע על התרחבות בפעילות התעשייתית. רמת המדד ירדה מעט החודש.

הפתיחה המחודשת של כלכלת סין הגבירה את הייצור התעשייתי, ובהתאם חל שיפור במדד העולמי עד לרמה ניטראלית של 50 נקודות. נתוני הייצור התעשייתי של סוף 2022 מראים על קיפאון בייצור בחודשים האחרונים, בעיקר בשל ירידה בייצור של תעשיות הטכנולוגיה העילית.

מדד נטפליקס קובע: פרטנר ספקית האינטרנט המהירה ביותר

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן