המנכ"לים של חברות התעופה הישראליות – אלעל וארקיע, שיגרו לפני שעות ספורות מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, לאחר שקיבלו הוראה מהשב"כ לפיה בקרוב יוכלו כלל החברות להפעיל בסך הכל 3 טיסות לאזור שהפך ליעד מבוקש לאחר ההישג העצום שהביא רה"מ נתניהו בהסמכי אברהם ופתח יעד חדש לישראלים שאוהבים טיולים.
הנה המכתב לפניכם, לא נגענו:
" הנדון: פניה דחופה בנוגע להסדרת פעילות חברות התעופה הישראליות בדובאי – איחוד האמירויות
1 .כולנו שמחנו והתרגשנו עם החתימה על הסכמי אברהם והאפשרויות המסחריות החברתיות והתיירותיות שהן בשרו, ובעיקר הבאת המוני ישראלים לאמירויות וטיסה מעל סעודיה שתאפשר הגעה למזרח הרחוק ואף לאוסטרליה, בזמן מהיר ונוח לתייר הישראלי.
2 .לצערנו נראה כי קיים פער גדול בין התקוות שלנו, למציאות בשטח, כאשר הלכה למעשה, מזה זמן רב אנו חווים קשיים של ממש ביכולת להוציא לפועל את לוח הטיסות של החברות הישראליות לדובאי.
3 .אגף בטחון התעופה הישראלי ת ביחד עם שרות הביטחון הכללי השקיע ו מאמצים ומשאבים רבים על מנת להסדיר את פעילות האבטחה של חברות התעופה הישראליות בדובאי . בין ה יתר אף הוקמה חברה חדשה בדובאי, לשם הסדרת פעילות מערך ביטחון.
4 .חרף השלמת כל הדרישות של שלטונות דובאי הודיעו אגף בטחון התעופה ושרות הביטחון הכללי כי החל מ – 8 למרץ 2022 לא יינתן אישור להפעיל טיסות מדובאי ו עד אז י י נתן פתרון ביניים שמשמעותו הקצאת של וש טיסות בלבד לכל החברות הישראליות גם יחד .
5 .בשיחות עם גורמים רשמיים עלתה האופציה לפיה החברות הישראליות יטוסו לאבו דאבי בעוד החברות מדובאי יוסיפו לפעול כרגיל – מצב זה אינו מתקבל על הדעת .
6 .פתרון הביניים ש"הושג" לפיו "יתאפשר" לחברות הישראליות לבצע שלוש טיסות יומיות מדובאי גורם בהכרח לחברות התעופה הישראליות לבטל מאות טיסות שמופיעות בלוח הטיסות אשר בעבורן נמכרו כבר כרטיסי טיסה. מנגד חברות התעופה האמירתיות יוכלו לעמוד בכל לוח הטיסות המפורסם שלהן.
7 .מצב זה מהווה אפליה של החברות הישראליות, הוא פוגע ברגל גסה בתחרות, תוך ניסיון לכבוש נתח שוק במסווה של שיקולים מדינתיים . ולכן אנו קובעים כי- אין כאן פתרון , אלא כשלון נחרץ וכניעה לתכתיבים של גופים מסחריים, המשפיעים כנראה יותר מאיתנו , על גיבוש מדיניות החוץ של ממשלותיהן.
8 .לאור האמור קיימות שתי דרכים לפתרון המשבר לאפליה לרעה של חברות התעופה הישראליות:
א. לאשר מול ממשל דובאי הקצאה נוספת של תגי ביטחון, בהיקף שיאפשר לחברות הישראליות לממש את כל לוח הטיסות המתוכנן.
ב. על מנת למנוע שליטה ושילוב שיקולים זרים של הרשויות בדובאי בכמות התדירויות הישראליות, לקבוע – על בסיס שיוויון והדדיות בתעופה ובתחרות – כי כלל הפעילות של המובילים האוויריים משתי המדינות, אשר היתה מתוכננת לפעול מ/לדובאי תופנה לאבו דאבי ויעדים אחרים, בהן ההפליה אינה קיימת.
9 .אנו דורשים ממשלת ישראל לעמוד איתן ולשמר את האינטרסים המסחריים והלאומיים של מדינת ישראל. כל מצב אחר יוביל לביטול של עשרות אלפי כרטיסי טיסה לנוסעים ישראלים אשר רכשו כרטיסים ו עלולים למצוא עצמם ללא פתרון".
המכתב הועבר עם העתקים גם לשרת הכלכלה ברביבאי וראש השב"כ וכעת מחכים בחברות התעופה לראות אם יהיה שינוי כלשהו בהנחיות או שהממשלה הנוכחית תצליח לעשות משהו בתחום הזה.