הרכבת בדרך לקרית שמונה: תכנית הענק אושרה בותמ"ל, מתי זה יקרה?

הדמיה: קורין אדריכלים

2,550 דירות חדשות, תחנת רכבת, מרכז תעסוקה ו־500 דונם פארק, תוכנית הענק שאושרה בותמ"ל

אושרה להפקדה בותמ"ל: תוכנית "השער הדרומי" שקידמו רשות מקרקעי ישראל, עיריית קריית שמונה והותמ"ל. לצד קידום מיזמי תשתית לאומיים כמו מערכת היירוט בלייזר "אור איתן", מתוכנן גם רובע חדש שעתיד לשנות את פני העיר והאזור כולו.

התוכנית כוללת רובע מגורים ותעסוקה חדש עם כ־2,550 יחידות דיור, שטחי משרדים ותעשייה בהיקף של כ־640 אלף מ"ר, מרכז תחבורה ותחנת רכבת ארצית, כ־24 אלף מ"ר למסחר, וכן כ־500 דונם של פארק ושטחים ציבוריים פתוחים. שטח התוכנית מתפרש על פני כ־1,800 דונם בדרום־מזרח קריית שמונה ומהווה חלק מהרחבת העיר.

רובע עם תחבורה מתקדמת ונגישות גבוהה

האזור מתוכנן לעטוף את מרכז התחבורה החדש וליהנות מקישוריות מצוינת למרכז העיר ולשכונות הסמוכות. הרובע יתאפיין ברשת רחובות ושבילים המעודדים הליכתיות, שבילי אופניים ומרחבים ציבוריים שוקקי חיים. החיבור הישיר למסילת הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה יהפוך את השכונה לנגישה במיוחד.

פארק בלב העיר

בלב הרובע, בתווך בין אזורי התעסוקה והמגורים, פארק במרכזו מפגש הנחלים זהב ועיון. הפארק יעשיר את פעילות הנופש והפנאי העירוניים ויהווה חיץ בין אזור המגורים לאזור התעסוקה לשימור אורח חיים גבוה ואיכותי. הנחל האיתן  במופעו הטבעי, מהווה שיקום של תעלה קיימת. באמצעות טיפול בדפנות הנחל, החייאת שטחי טבע גדולים סמוכים וקישורים לאזורי המגורים והתעסוקה נוצרת ריאה עירונית ירוקה חדשה כמוקד משיכה וזהות לרובע החדש.  אזור התעסוקה המתוכנן מהווה המשך טבעי וצמוד דופן של אזור התעשייה הדרומי של העיר. רחוב ראשי המחבר את אזורי התעסוקה והמגורים מהווה עמוד שדרה למבני הפודטק והלוגיסטיקה שיוקמו בסמוך.

בסמוך לשטח זה וכהמשך לרובע המגורים החדש, מתוכננים ביה"ח חדש, מוקד חירום ופונקציות עירוניות נוספות לרווחת תושבי העיר והצפון.  פרויקטים נוספים במערכת הבריאות והחדשנות כמו מהפכת הרפואה הגנומית במכבי מצביעים על מגמה לאומית כוללת של השקעה בעתיד.

דברי רמ"י

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר תכנון ופרויקטים ברמ"י, בירכה על החלטת הותמ"ל וציינה כי:  "הרובע החדש בקרית שמונה מקודם בשיתוף פעולה עם העיר ומביא בשורה גדולה לקידום, פיתוח וחיזוק כלכלי שלה. התכנית מציעה 2,550 יח"ד לצד שטחי תעסוקה, מסחר, מבני ציבור, והיא כוללת תכנון מוטה תחבורה לצד תחנת הרכבת הצפויה להקמה. התכנית היא חלק מהסכם הגג המקודם בין רמ"י לעיר ומהווה מהלך אסטרטגי משמעותי לביסוס העיר כמרכז וכעוגן בצפון המדינה".

הדמיה: קורין אדריכלים
הדמיה: קורין אדריכלים
הדמיה: קורין אדריכלים
הדמיה: קורין אדריכלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תפריט נגישות