סגירת השמיים פגעה ברווחיות החברה בכ־100 מיליון דולר, אך אל על חזרה לפעילות מלאה ביולי עם ביקושים גבוהים ומטוסים חדשים בצי
אל על פרסמה היום (חמישי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025. ההכנסות הסתכמו בכ־777 מיליון דולר, והרווח הנקי עמד על כ־66 מיליון דולר, ירידה של 55% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה נובעת ישירות מהשלכות מבצע "עם כלביא", שבמהלכו נסגר המרחב האווירי בישראל למשך כשבועיים.
הרבעון השני של השנה, החל בהמשך מגמת הצמיחה, כאשר בחודשים אפריל ומאי הגדילה החברה את פעילותה (ASK), בכ-14% לעומת אותה התקופה אשתקד. חודשים אלה המשיכו להתאפיין בשיעורי תפוסה גבוהים של
כ-93%, זאת על אף חזרתן של חברות תעופה זרות רבות לנתב"ג.
ב-13 ביוני 2025 פתחה מדינת ישראל במבצע "עם כלביא" שהוביל לסגירת המרחב האווירי בישראל ולהפסקת הפעילות הסדירה, בין היתר גם של חברת אל על וסאן דור עד ל-25 ביוני 2025. לאורך תקופת המבצע ובימים שאחריו, פעלה אל על להשבת הישראלים הביתה והפעילה טיסות חילוץ מיעדים שונים בעולם, בכפוף למתווה מוגבל ומוסדר בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים במדינה. החברה קבעה מדיניות מסחרית מקלה שאפשרה ללקוחותיה לעלות על טיסות חילוץ מהאיזור בו שהו (אגן הים התיכון, אירופה, ארה"ב והמזרח) ללא עלות נוספת, לצד אפשרות ביטול וקבלת החזר כספי מלא ללקוחות ששבו בדרכים אחרות.
החברה מעריכה כי הנזק הכולל לתוצאות הקבוצה בשל מבצע 'עם כלביא', מסתכם בכ-100 מיליון דולר. אילולא המבצע, החברה צופה שהייתה מציגה תוצאות דומות לרבעון המקביל אשתקד.
החברה ממשיכה לחזק ולהגדיל את היצע המושבים המשוקללים ק"מ (ASK) שלה ובמהלך הרבעון השני, השמישה מטוס 777 נוסף, וקיבלה את מטוס הדרימליינר ה-17 מבואינג.
בתחילת חודש יולי, חזרה החברה לפעילות מלאה בשיא חופשת הקיץ עם המשך ביקושים גבוהים לטיסות החברה. מכירות החברה בחודשים יולי-אוגוסט חזרו לשגרה שלפני המבצע ואף גדלו.
אל על ממשיכה לפעול ולבצע התאמות מסחריות ותפעוליות לטובת המשך הגדלת היצע המושבים והגברת הקישוריות ליעדי המשך, וזאת עקב רמת הביקושים הגבוהה לטיסות החברה במחצית השנייה של שנת 2025.
"פועלים באחריות בתקופה מורכבת"
מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה: "אנו ממשיכים ליישם בעקביות את התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלנו, גם לנוכח האתגרים שעומדים בפנינו במציאות הבטחונית המשתנה בכלל ובתקופת המלחמה עם איראן בפרט. ברבעון זה קלטנו לצי החברה את מטוס הדרימליינר ה-17 והחזרנו לשירות מטוס 777, שהגדילו את היצע המושבים. אנו ממשיכים במימוש תוכנית ההצטיידות, זאת לצד המשך שדרוג הצי הקיים של מטוסי ה-777. במהלך 2026, אנו צפויים להכניס לשורות החברה שני מטוסי 737 ולהחזיר לפעילות את מטוס ה-777 השישי והאחרון מאז הקורונה. הפעילות התעופתית של החברה נוהלה בתקופה המורכבת הזו באופן קפדני ואחראי, תוך הקפדה על המשכיות עסקית ורציפות תפעולית לצד שימת דגש משמעותי על הבטיחות ועל ביטחון הצוותים והנוסעים. לצד זאת, אנו בשיאה של תקופה עמוסה ומלאה פעילות, וממשיכים לפעול מתוך אמונה בחוסנה של אל על וביכולתה להמשיך ולהוביל את ענף התעופה הישראלי קדימה עוד שנים רבות".

סמנכ"ל הכספים באל על, ינקלה שחר: "מתחילת הרבעון ועד לחודש יוני ראינו את המשך המגמה החיובית בתוצאות החברה כאשר שיעור התפוסה הגיע לכ-93%. באפריל ובמאי, החברה המשיכה במגמת הצמיחה והגדילה את פעילותה בכ-14%. בשל השפעות המלחמה ומבצע "עם כלביא" אשר הביאו לסגירת השמיים ולהפסקת הפעילות הסדירה, התוצאות התפעוליות ברבעון הושפעו לשלילה. החברה מעריכה את הפגיעה ברווחיות כתוצאה מהמבצע בכ-100 מיליון דולר. סיימנו את הרבעון עם רווח נקי של כ-66 מיליון דולר. בתחילת יולי חזרנו לפעילות מלאה ואף הגדלנו את היצע המושבים בכ-8% ביחס ליולי אשתקד, ברבעון השלישי כולו צפוי גידול בהיצע המושבים ביחס לרבעון מקביל אשתקד, כמו כן אנו מעריכים כי הביקושים הגבוהים לטיסות הקבוצה, לצד הגידול בקיבולת והאיתנות הפיננסית שלנו, בשילוב בסיס ההון המוצק והרווחיות, יתמכו בהמשך צמיחת החברה בעתיד ובהמשך מימוש התוכנית האסטרטגית".

הנתונים המרכזיים ברבעון השני לשנת 2025:
- הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-777 מיליון דולר לעומת כ-839 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד, קיטון של כ-7%. ברבעון זה הכירה החברה בקיטון בהכנסה כחלק מנזקי המלחמה.
- הרווח לפני מס ברבעון הסתכם לכ-88 מיליון דולר לעומת 193 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מעריכה את הנזק של מבצע עם כלביא על רווחיות החברה בכ-100 מיליון דולר (הכוללים בין היתר נזק ישיר, אובדן הכנסה והערכת שיפוי עתידי). אילולא המבצע, החברה צופה שהייתה מציגה תוצאות דומות לרבעון המקביל אשתקד.
- הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-66 מיליון דולר לעומת כ-147 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 55%, הנובע כאמור מהשלכות מבצע "עם כלביא".
- היצע המושבים משוקלל ק"מ (ASK) עלה בכ-14% במהלך אפריל ומאי לעומת החודשים המקבילים אשתקד בין היתר הודות להגדלת צי המטוסים החכורים, להשמשת מטוס ה-777 ולהוספת המטוס ה-17 מדגם בואינג 787. היצע המושבים משוקלל ק"מ (ASK) הכולל לרבעון הצטמצם בכ-3% ביחס לרבעון המקביל בשל השפעות מבצע "עם כלביא". היצע המושבים המשוקלל ברבעון השלישי לשנת 2025 בהשוואה לרבעון השלישי ב2023 מתוכנן לגדול בכ-19% בשעה שההיצע בחברות הזרות מתכונן לקטון בכ-64%.
- שיעור התפוסה ברבעון זה נותר ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל והסתכם בכ-93%. והתשואה לנוסע משוקלל ק"מ (RRPK) ירדה בכ-2%.
- ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) הסתכם ב-179 מיליון דולר (כ-23% מסך ההכנסות), לעומת כ-281 מיליון דולר (כ-33% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-36%.
- הוצאות המימון נטו הסתכמו לכ-4 מיליון דולר, וזאת לעומת הוצאות מימון של כ-23 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה מיוחסת בעיקר לגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות על רקע העלייה המשמעותית ביתרות הנזילות של הקבוצה והמשך הקטנה של החוב הפיננסי.
- תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם בכ-351 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתזרים של כ-395 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהשפעת מבצע "עם כלביא" על תוצאות החברה ברבעון.
- הון החברה ליום 30 ביוני 2025 הסתכם לכ-789 מיליון דולר לעומת הון בהיקף של כ-527 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2024. הגידול בהון נובע מהרווח הנקי שנרשם במהלך החציון הראשון ומימוש כתבי אופציה בהיקף של כ-103 מיליון דולר.
- חוב פיננסי ליום 30 ביוני 2025 הסתכם לכ-1,391 מיליון דולר. היקף המזומנים ושווי המזומנים כולל פיקדונות זמינים לשימוש הסתכמו לכ-1,887 מיליון דולר.
- מספר החברים במועדון הנוסע המתמיד ליום 30 ביוני 2025 הסתכם ב-3,405 אלף, גידול של כ-316 אלף חברים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מספר החברים המחזיקים כרטיס אשראי "פלייקארד" גדל בכ-67 אלף והסתכם לכ-481 אלף חברים. שיעור הרכישה המזוהה של חברי המועדון ברבעון השני עמד על כ- 53% לעומת כ-50% ברבעון המקביל אשתקד.