רכבת ישירה מראשון לציון לירושלים יוצאת לדרך: זמני הנסיעה יתקצרו ב־50%

צילום: רכבת ישראל

משרד התחבורה ורכבת ישראל יוצאים לישורת האחרונה בפרויקט הענק: תקציב של 175 מיליון ש"ח אושר להשלמת מסילת 431 – שתאפשר קו מהיר וישיר מראשון לציון לירושלים ולמודיעין, ללא צורך בהחלפה בת"א

משרד האוצר אישר השבוע תקציב נוסף בסך 175 מיליון שקלים לטובת קידום העבודות בפרויקט התשתיתי מהגדולים בישראל – מסילת 431. המסילה, שאורכה כ־30 ק"מ, תחבר את תחנת משה דיין בראשון לציון לתחנות מודיעין ולירושלים יצחק נבון – מבלי להזדקק לעצירה או להחלפת רכבת בתל אביב.

מדובר במסילה כפולה וחשמלית שתוקם לאורך כביש 431 ותאפשר קיצור משמעותי בזמני הנסיעה בין הערים: חצי מהזמן בהשוואה להיום. הפרויקט כולל הקמת תחנות חדשות במעוין שורק וברמלה דרום, שדרוג תחנת ראשל"צ הראשונים, הקמת גשר רכבת באורך 3.5 ק"מ, ושלוש מנהרות בעומק 20 מטרים.

השלב הראשון של ההפעלה צפוי בשנת 2027, עם שתי רכבות לשעה בכל כיוון. לאחר הרחבת התחנות, תוגדל התדירות לארבע רכבות בשעה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תת־אלוף (מיל') מירי רגב, בירכה על המהלך: "הרכבת היא עמוד השדרה של מערך התחבורה הציבורית, והיא המפתח לחיבוריות וקישוריות אמינה ונגישה בין המרכז לפריפריה. אישור התקציב למסילת 431 הוא נדבך נוסף במהפכה התחבורתית שאנחנו מובילים ומהווה בשורה של ממש לתושבי ראשון לציון, רמלה, מודיעין וירושלים. נמשיך להרחיב קווים, להקים תחנות ולחבר בין חלקי הארץ".

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "בהובלת השרה, פרויקט מסילת 431 מתקדם לשלב הביצוע בשטח. זהו מהלך תחבורתי מהחשובים במדינה שיאפשר מעבר לרכבות חשמליות מהירות, קיצור דרמטי של זמני הנסיעה, וחיבור ישיר בין ערים מרכזיות לטובת מאות אלפי נוסעים מדי יום".

חלק מתוכנית־על עד 2040

מסילת 431 היא חלק מהתוכנית האסטרטגית רחבת ההיקף של רכבת ישראל לשנים הקרובות, במטרה להגיע ל־300 מיליון נסיעות נוסעים בשנה עד שנת 2040.

נכנסו לשכם – ונעצרו: האוטובוס הוחרם, הנהג נעצר והנוסעים נחקרו

צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תפריט נגישות