מוכנים לעבור לעוטף עזה? קבלו מענק של עד 600,000 ש"ח מהמדינה

מענקי ענק יצאו לדרך, צילום אילוסטרציה - שטרות כסף ישראל - אודי דוד בן דוד

משרד החקלאות וביטחון המזון ומנהלת תקומה מחפשים את אלו שמוכנים להגיע לגור ולעבוד בעוטף

משרד החקלאות וביטחון המזון ומנהלת תקומה הודיעו כי ישקיעו 25 מיליון שקלים עד סוף שנת 2024 בעידוד הצטרפות חקלאים חדשים בחבל תקומה. במסגרת המהלך, כל חקלאי חדש שיקים משק באזור יוכל לקבל מענק מהמדינה של עד 600 אלף ש"ח, כאשר שיעור המענק יעמוד על 50% מסך ההשקעה.

המהלך נועד להגדיל את מספר החקלאים באזור ולפתח את הייצור החקלאי ביישובי החבל, במטרה לחזק את ביטחון המזון במדינה במיוחד לאחר האירועים של שבת ה 7/10 לפני שנה.

מנכ"ל המשרד: " יעד מרכזי של המשרד לשנים הבאות "

מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון, אורן לביא, אמר: "הרחבת החקלאות בגבול הדרום היא יעד מרכזי של המשרד לשנים הבאות. פיתוח חקלאי בחבל תקומה מהווה עוגן התיישבותי וציוני, שמירה על אדמות המדינה ומנוע צמיחה כלכלי חשוב, החקלאות בישראל היא חלק בלתי נפרד מהזהות הלאומית שלנו"

ראש מערך החקלאות במנהלת תקומה, אסף יצחקי, הוסיף: "אחד מנושאי הליבה בתוכנית החומש של המנהלת בתחום החקלאות הוא הצמחת הדור הבא של החקלאים בחבל, מתוך הבנה כי זהו מרכיב קריטי בבניית החקלאות המקומית לעתיד, כחקלאות מתקדמת, חדשנית ועוגן התיישבותי וכלכלי. תוכנית השקעות ההון לחקלאים חדשים שאנו משיקים יחד עם משרד החקלאות היא אחד הרכיבים החשובים, ואליה יתווספו בהמשך מהלכים נוספים הכוללים: חונכות עסקית, הדרכה מקצועית ותוכניות נוספות שתכליתן לייצר קרקע פורייה להתפתחותם של חקלאי העתיד של החבל״

שיקום והצמחת החקלאות כחול לבן בחבל תקומה

מוקדם יותר היום פורסם מדד המחירים לצרכן עם הנתונים המלאים, ועל פי ההערכות במידה ויהיו יותר חקלאים ישראלים הדבר עשוי להביא גם להוזלת המחירים לצרכן ברחבי הארץ.

התוכנית נועדה לשקם ולהצמיח את החקלאות בחבל תקומה, המוכר כ"אסם התבואה והירקות של ישראל". משרד החקלאות וביטחון המזון, בשיתוף עם מנהלת תקומה, יציעו מסלול תמיכה ייעודי שיעודד אזרחים לבוא ולהתיישב בחבל ולעסוק בחקלאות מגוונת.

המענקים יינתנו לחקלאים חדשים שישקיעו בפיתוח משקים בתחומים כגון מטעים, פרדסים, גידולי שדה, לולים, רפתות, ודירים, וכן בפיתוח מתקנים מתקדמים כמו בתי צמיחה רב תכליתיים, אמצעי בקרה טכנולוגיים ומתקני עיבוד חקלאי קטנים.

במשרד החקלאות וביטחון המזון מדגישים כי התוכנית נולדה מתוך הכרה בחשיבות החקלאות ובמטרה להגדיל את הייצור החקלאי ואת ביטחון המזון הלאומי.

מענקי לחקלאים חדשים, צילום אילוסטרציה - שטרות כסף ישראל - אודי דוד בן דוד
מענק לחקלאים חדשים, צילום אילוסטרציה – שטרות כסף ישראל – אודי דוד בן דוד

גניבה בחצאית? תושב ירושלים נתפס בשיטה שלא תשכחו – הוגש כתב אישום – המשפטן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן