דרמה בלילה בלב ים: אוניה ישראלית הצילה אנשי צוות של יאכטה טורקית

קראון איריס בנמל רודוס. צילום: מ.ל.ת.

דרמה ימית בים התיכון: אוניית "קראון איריס" חילצה אזרחים טורקים לאחר טביעת יאכטה

קראון איריס בנמל רודוס. הצילו יאכטה טורקית. צילום: מ.ל.ת.
קראון איריס בנמל רודוס. הצילו יאכטה טורקית. צילום: מ.ל.ת.

נוסעי הקרוז הישראלי של מנו ספנות היו עדים למבצע חילוץ דרמטי במהלך הלילה, כשצוות האוניה הציל שלושה ניצולים מהים אחרי טביעת יאכטה

קריאות מצוקה באמצע הלילה

בלילה שבין שני לשלישי, נוסעי אוניית "קראון איריס" של מנו ספנות חוו דרמה ימית יוצאת דופן.

בשעה 01:30 התקבלו קריאות מצוקה דחופות בתחנת החוף של רודוס על יאכטה טורקית במצוקה שנמצאת במרחק של כמה מיילים מהאוניה.

צוות האוניה, שהייתה בדרכה מרודוס לכרתים, פעל במהירות בתגובה לקריאה הדחופה. רב החובל הורה מיד לשנות את נתיב השיט של האוניה לעבר האזור שבו דווח על האסון.

רב החובל עדכן על כך את משה מנו, יו"ר ובעלי החברה, והאוניה שינתה כיוון, כשהצוות נערך לפעולות חילוץ אפשריות באזור שהוגדר להם. כך החלה הדרמה האמיתית באישון לילה.

צוות האוניה זינק למים בחושך

כשהאוניה הגיעה לאזור שבו דווח על המצוקה, תחילה לא נראו סימנים ליאכטה טובעת. למרות זאת, הצוות האזין היטב לשטח, וכעבור זמן קצר נשמעו צעקות עזרה מתוך המים.

רב המלחים של "קראון איריס" הפגין אומץ רב, כשהחליט לקפוץ מיד למים בחושך כדי לחפש את הניצולים.

זרקורים רבי עוצמה של האוניה האירו את השטח, ואחרי מספר דקות של חיפוש, הצליח רב המלחים לאתר שתי נשים וגבר, שלושתם אזרחים טורקים, שנפלו למים לאחר שקפצו מהיאכטה הטובעת. רב המלחים נשאר איתם במים, סייע להם להחזיק מעמד, עד שסירת חילוץ הגיעה מרודוס והצליחה לאסוף אותם בבטחה.

סריקות נוספות לתוך הלילה

לאחר שהניצולים הראשונים חולצו, התברר כי אחד מאנשי היאכטה עדיין נעדר. לבקשת שלטונות רודוס, צוות "קראון איריס" נשאר באזור האסון למשך כשלוש שעות נוספות, כדי לבצע סריקות נרחבות לאיתור הנעדר.

למרות המאמצים הממושכים, הצוות לא הצליח לאתר את השייט הנעדר מהיאכטה. במהלך שלוש שעות אלה, הזרקורים של האוניה האירו את השטח, והצוות עבד במקצועיות מירבית תחת הנחיות קפדניות מרב החובל.

רק לאחר סיום הסריקות, הוחלט כי האוניה יכולה להמשיך בנתיבה המקורי, והיא המשיכה את מסעה לאי אגיוס ניקולאוס שבכרתים, כשהנוסעים נושמים לרווחה.

"הצלת חיים היא העדיפות העליונה"

לאחר סיום האירוע, מורן מנו, מנכ"ל מנו ספנות, מסר הצהרה לתקשורת והדגיש את החשיבות הרבה של הצלת חיים בים. לדבריו, "פעלה האוניה בדיוק כפי שמצופה מאוניה בלב ים שמקבלת קריאות מצוקה.

הצלת חיי אדם היא העדיפות העליונה שלנו. הצוות שלנו פעל במיומנות רבה, תוך מהירות תגובה, ובכך הצליח להציל חיי אדם".

מנו הוסיף כי הנוסעים הישראלים שצפו באירוע כולו יכלו להמשיך את הקרוז המתוכנן ללא עיכובים נוספים, והגיעו ליעד הבא כפי שתוכנן. לדבריו, "בסופו של דבר, הדבר החשוב ביותר הוא שהחילוץ הסתיים בשלום ושחיי אדם ניצלו".

צום כיפור בקלות? עצות חשובות מהמרכז הרפואי שניידר – אפצ'י חדשות הבריאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן