הילדים שואלים שאלות קשות? הנה איך תתמודדו בצורה רגישה ונכונה

איך עונים לילדים ולילדות על שאלות קשות?

היו ימים שבהם השאלות הקשות ביותר שהורים נאלצו להתמודד איתן היו "איך באים ילדים לעולם?". היום, לנוכח המציאות המורכבת בה אנו חיים, השאלות שהילדים והילדות שלנו שואלים עשויות להיות קשות ומאתגרות בהרבה, ולעיתים לעורר בנו רגשות עמוקים. המרכז להורות ובריאות "מרכז גושן" מציע להורים מענה ייחודי במטרה להקל על תיווך המציאות לילדים באמצעות סדרת סרטונים, בהם ניסוחים מותאמים לגיל לשאלות הקשות שעולות בבתים רבים, בהם תוכלו להיעזר כדי לפתח שיחה עם הילדים והילדות.

מרכז גושן בפרויקט הדרכה מיוחד ביום הנורא הזה: איך הורים עונים לשאלות קשות?

ילדים עשויים לשאול שאלות קשות כמו "מה קורה כשמישהו מת?", "מה זה גופות?", "ילדים מתים במלחמה?", "מתי הרעים ימותו?" ו-"הטיל יכול להגיע אלינו?". שאלות מסוג זה מעוררות לא פעם תחושות של בלבול, כאב ואף פחד אצל ההורים, המתקשים לעיתים למצוא את המילים הנכונות כדי להסביר את המציאות לילדיהם.

בדיוק עבור סיטואציות אלו, יצר מרכז גושן סדרת סרטוני אנימציה שמונגשים להורים ומספקים דוגמאות לתשובות רגישות ומותאמות לגיל הילדים, במיוחד בהקשרי המלחמה ו7.10 , הסרטונים משמשים כלים לשיחה עם הילדים, ומעניקים להורים את ההדרכה המתאימה כיצד להסביר נושאים קשים ומורכבים בצורה מובנת ורכה.

הפונט בסרטונים של כתב היד הוא פונט מפרוייקט שנקרא "אות חיים" המשתמש בכתב היד של נופלים ונופלות כדי ליצור פונטים דיגיטליים ובכך מנציח אותם.  כתב היד הזה הוא של יעל לייבושור ז"ל, שהייתה תצפיתנית בנחל עוז. זאת כחלק מפרוייקט 'לנשום עמוק להסתכל רחוק'- התמודדות משפחתית במציאות של מלחמה שהשיק לאחרונה מרכז גושן במלאות שנה למלחמה.

לדברי ד"ר ענבל מוזס, מנכ"לית מרכז גושן: "בימים מורכבים אלה של מלחמה וחגים חשוב לתת להורים את הכלים המתאימים להנגיש לילדיהם את המצב ברגישות. השקנו סדרה של סרטוני אנימציה בפורטל 'איך גדלת' להורות ובריאות שאנו מעלים סביב השנה למלחמה לטובת הורי ישראל וכלל הציבור".

הסרטונים מוצעים לשימוש חופשי עבור כל ההורים בישראל מאת: מרכז גושן , והם מהווים מקור משמעותי לעזרה בהתמודדות עם השאלות המורכבות שהמציאות הנוכחית מעוררת בקרב הילדים.

צילום: מרכז גושן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן