דור התקומה: סיפורי הגבורה ממלחמת חרבות ברזל ייכנסו לכיתות הלימוד

מערכת החינוך תציין את יום הזיכרון הלאומי הראשון לאירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל

ביום ראשון, כ"ה בתשרי תשפ"ה (ה-27 באוקטובר 2024), תלמידי מערכת החינוך ברחבי הארץ יציינו את יום הזיכרון הלאומי הראשון לאירועי השבעה באוקטובר ולפרוץ מלחמת "חרבות ברזל". במסגרת זו, תתקיימנה בבתי הספר ובגני הילדים טקסי זיכרון ואירועי הנצחה לזכרם של הנופלים, בדגש על בוגרי ובוגרות בתי הספר. כמו כן, יתקיימו שיעורים שיעסקו בסיפורי הגבורה של האזרחים ואנשי כוחות הביטחון, ובהם גם חברי כיתות הכוננות שהקריבו את חייהם בהגנה על תושבי הקיבוצים. בין סיפורי הגבורה יינתן מקום מיוחד לסיפורו של אלחנן קלמנזון ז"ל, שחילץ כמאה מתושבי קיבוץ בארי יחד עם אחיו ואחיינו.

היום יכלול גם עיסוק בנושא השבויים והמאמצים להשבת החטופים, וידון בדרכים שבהן החברה הישראלית מתמודדת עם האובדן והשבר, יחד עם תהליך התקומה שלאחר מכן. בנוסף, בתי הספר יכולים לבחור לציין את יום הזיכרון גם בתאריך הלועזי, ה-7 באוקטובר, שהוא יום פרוץ המלחמה, שחקוק היטב בזיכרון הציבורי.

קרדיט: משרד החחינוך

שר החינוך, יואב קיש, אמר: "ב-7 באוקטובר טולטלה מדינה ישראל ומערכת החינוך בתוכה. תקופה זו, הפגישה אותנו עם אחד מרגעי השפל שלנו כאומה, אך בד בבד גם חשפה אותנו לתעצומות הרוח והגבורה מסדר גודל תנ"כי הטמונה בנו.

בחודש זה תציין מערכת החינוך שנה לשבר, למרות שאין יום שאירועים אילו אינם נוכחים בחיינו וחקוקים בזיכרוננו. בצד השבר נדבר במערכת החינוך על הגבורה והתקומה ממנו, על המאחד והמשותף בנינו וגם על המורכבות אותה אנו מחויבים כעם לצלוח. אל לנו לשכוח – מערכת החינוך היא אחד ממאיצי השיקום החשובים שיש לחברה הישראלית ובתוכה גדל דור התקומה והגבורה הבא. 'פה נחיה ופה ניצור' ויחד ננצח".

מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, הוסיף: "למערכת החינוך יש חלק חשוב בתקומה של החברה הישראלית מהשבר הנורא שפקד אותה ב-7 באוקטובר, ובהבניית הזיכרון של הדורות הבאים מאחד האירועים הקשים והמכוננים בתולדתנו כעם וכאומה".

לצד הטקסים, משרד החינוך השיק אתר תוכן ייעודי עבור צוותי ההוראה, הכולל חומרי לימוד על אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל". התכנים מותאמים לכלל שכבות הגיל וכוללים שיעורים במקצועות אזרחות, היסטוריה, ספרות, תנ"ך ועוד. בנוסף לכך, הוכנו תכנים מיוחדים מטעם מנהל חברה ונוער, הכוללים שירים, טקסטים ומערכי שיעור העוסקים במגוון נושאים, בהם חשיבות פדיון השבויים, תרומתן של הנשים הלוחמות, ופעילויות ההתנדבות הענפות שחיזקו את החברה הישראלית.

אגף השירות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד הפיץ לצוותי החינוך בבתי הספר ובגני הילדים נהלים ועקרונות לניהול שיח עם התלמידים המותאמים לשלב ההתפתחותי של הילדים לרבות שיח בנושא החטופים והשבתם.

לקראת יום הזיכרון, בתי הספר יפיצו מכתבים להורים, הכוללים שורה של המלצות להתנהלות מול הילדים, ובכללן: השיבו לילדיכם בישירות ובכנות, גלו רגישות והכלה, השתדלו לחזק את תחושת המוגנות והביטחון של הילדים ולהעביר מסרים של תקווה. ההמלצה להורים לתלמידים בגילים הצעירים (גנים ויסודי) היא להימנע מחשיפת הילדים לתמונות ולשידורים שאינם מותאמים לגילם ולבשלותם הרגשית.

שיגורים מלבנון , נפילה בכביש 6 ויירוטים בגוש דן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן