אלול בפתח: לראות את הברכה עוד לפני שהשנה מתחילה

ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה" – לראות את תמונת הניצחון בעבודת חודש אלול

בפרשת ראה, אותה אנו קוראים תמיד בסמוך לחודש אלול, השנה זה שבת מברכים, אנו נתקלים בפסוק עוצמתי ומרכזי: "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה". פסוק זה, מעבר למשמעותו הפשוטה, מכיל בתוכו מסר עמוק המנחה אותנו לקראת השנה החדשה ולחודש אלול בפרט.

הביטוי "ראה" מלמד אותנו על הכוח והעוצמה של הראייה, הנבדלת משמיעה. בעוד ששמיעה היא תהליך של איסוף מידע פרט אחרי פרט – מלמטה ללמעלה, ראייה היא קליטה מיידית ומלאה של המצב כולו – מלמעלה ללמטה. כשאדם רואה דבר מה, הוא בטוח במציאותו ובאמת שבו, וזה מה שנותן לראייה את הכוח להשפיע בצורה עמוקה ומוחשית. זו הסיבה לכך שאין עד שנעשה דיין – הראייה היא כל כך מוחשית וברורה שאין מקום לספק או פרשנות.

חודש אלול הוא הזמן בו אנו מתעוררים לעבודה הרוחנית שלנו, "אני לדודי", מתוך רצון להתקרב לקב"ה ולהכין את עצמנו לקראת השנה החדשה. אך כדי שהעבודה הזו תהיה שלמה, עלינו גם לראות את "תמונת הניצחון" שלנו – לדעת מי אנחנו באמת. וזה העבודה של 'ודודי לי' הראייה הזו של עצמנו, אחדים עם הבורא, היא זו שמעניקה לנו את הכוח לפעול ולהתקדם. אבל היא גם קשורה לעבודה שלנו.

לפני שניכנס לשנה החדשה, עלינו להשתמש בכוח הראייה כדי לראות את העתיד שלנו בצורה ברורה ומוחשית. לראות את עצמנו כבר זוכים, כבר מצליחים, כבר מגשימים את מהותנו האמיתית כאחדים עם הקב"ה. זו הראייה שמעניקה לנו את הכוח להמשיך בעבודה הרוחנית שלנו בצורה הטובה ביותר.

חודש אלול הוא זמן של חשבון נפש, אך גם זמן של תקווה וציפייה. כשאנו מתחילים את העבודה שלנו מלמטה למעלה, עלינו לזכור תמיד את הברכה שמגיעה מלמעלה, לראות אותה בעיני רוחנו ולהאמין בכוחה להשפיע על חיינו. כך, נוכל להיכנס לשנה החדשה עם ביטחון ואמונה, ולראות את הניצחון שלנו מתגשם במלואו.

בזמן שאנו עובדים בחודש אלול על "אני לדודי", חשוב לזכור גם את ה"ודודי לי" – לראות את עצמנו כמי שאנחנו באמת, מאוחדים עם הבורא, ולדעת שזו הדרך להביא את הברכה לחיינו. הראייה הזו היא המפתח לשנה של הצלחה וברכה, שנה של מימוש הפוטנציאל האמיתי שלנו.

תרגיל מעשי

כדי ליישם את הרעיונות שעלו בכתבה הזו, מומלץ לקחת לעצמכם זמן שקט השבוע ולעשות את התרגיל הבא: שבו במקום נוח ורגוע, עצמו עיניים ונסו לדמיין את "תמונת הניצחון" שלכם לשנה הקרובה. דמיינו את עצמכם כבר מגשימים את מהותכם האמיתית, מאוחדים עם הקב"ה ומקבלים את הברכה המגיעה לכם. ראו את עצמכם מצליחים, שמחים ומלאי ביטחון. התבוננו בפרטים הקטנים – איך זה מרגיש, איך זה נראה, ואיך זה משפיע על חייכם. נסו לשמור את התחושה הזו בלבכם ככל האפשר במהלך חודש אלול, והשתמשו בה כמקור כוח והשראה בעבודתכם הרוחנית.

נערך עבור אתר 'כיף' באמצעות: OpenAI

הסוד ליום לימודים טוב מתחיל בלילה טוב

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן