חותם מלכותי בן 2,700 שנה נחשף: מי היה האיש שמאחורי האבן המסתורית?

תגלית מרהיבה בירושלים: חותם מלכותי נדיר מתקופת בית ראשון נחשף ליד הכותל המערבי

תליון חותם מלכותי נדיר, המתוארך לתקופת בית ראשון, לפני כ-2,700 שנים, נחשף לאחרונה בחפירות ארכיאולוגיות מרתקות בסמוך לכותל המערבי ולעיר דוד בירושלים. התגלית יוצאת הדופן, המתוארת על ידי החוקרים כאחת מהיפות ביותר שהתגלו אי פעם בירושלים הקדומה, מספקת הצצה נדירה אל חיי האצולה והניהול הממלכתי בממלכת יהודה.

החותם, העשוי אבן שחורה, נושא עליו כיתוב עברי קדום: "ליהועזר בן הושעיהו". לצד הכיתוב המרשים, מתנוססת דמות מלכותית מכונפת, המעידה על מעמדו החשוב של בעל התליון. לדברי החוקרים, התליון מייצג יצירת מופת ברמה אומנותית גבוהה ביותר, אשר שימשה ככל הנראה בעל תפקיד בכיר במנהל ממלכת יהודה בתקופה קריטית בהיסטוריה של העם היהודי.

בנוסף לשימושו כסמל סטטוס וכקמיע, החוקרים מעריכים כי החותם שימש גם לחתימת מסמכים ותעודות רשמיות, מה שמדגיש את תפקידו המרכזי והחשוב של יהועזר בן הושעיהו במנהל הממלכתי.

המבנה הייחודי של החותם, הכולל חתך קמור משני צדדיו ונקב מפולש לאורך כל החותם, מרמז כי הוא נענד כשרשרת על צווארו של בעליו, דבר המעיד על יוקרתו הרבה. האיכות הגבוהה של התליון, יחד עם המאפיינים המורכבים שבו, משקפים את מעמדו הרם של בעל החותם ואת חשיבותו במערכת הפוליטית והחברתית של אותה תקופה.

התגלית הנדירה הזאת מעשירה את הידע שלנו אודות ירושלים הקדומה ומאירה באור חדש את חיי המנהל והאצולה בתקופת בית ראשון. זוהי תזכורת מרגשת לחשיבותה ההיסטורית של העיר הקדומה הזו, אשר ממשיכה לחשוף את אוצרותיה הבלתי נדלים גם היום.

קרדיט: רשות העתיקות

משבר המעונות: שר העבודה יוצא למאבק משפטי על עתיד הפעוטות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן