ילדכם סובל מעיכוב התפתחותי? כך תקבלו מענק ותמיכה עד גיל 3

מענק ביטוח לאומי, הכרת טובה לאלו שמוסרים את עצמם בשביל כולנו. אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד

עיכוב התפתחותי (עד גיל 3): כל מה שצריך לדעת

כאשר ילד סובל מעיכוב התפתחותי החורג במידה ניכרת מבני גילו, הורים עשויים למצוא עצמם מתמודדים עם אתגרים רבים הן במישור הרגשי והן במישור הכלכלי. כדי להקל על המשפחות ולעזור להן להתמודד עם המצב, המדינה מציעה קצבת ילד נכה מגיל 91 יום ועד גיל 3 שנים, בתנאים מסוימים. כתבה זו תספק את כל המידע הנחוץ על תהליך הגשת התביעה, הבדיקות הנדרשות וההטבות הכלולות בקצבה זו.

 מי זכאי לקצבת ילד נכה?

הורה לילד הסובל מעיכוב התפתחותי החורג במידה ניכרת מבני גילו עשוי להיות זכאי לקצבת ילד נכה מגיל 91 יום ועד גיל 3 שנים, במידה והוא עומד בתנאים הבסיסיים שנקבעו.

 תהליך הבדיקה והזכאות

כדי לקבוע עיכוב התפתחותי, יש לבצע במרבית המקרים בדיקה של הילד בוועדה רפואית. לאחר גיל 3, ניתן לבדוק אם הילד זכאי לקצבה בשל תלות בעזרת הזולת.

מה בודקים בוועדה? בוועדה הרפואית הרופא בודק את תפקודו של הילד ביחס לבני גילו. לכל פעולה ניתן ניקוד, ושיעור הזכאות נקבע בהתאם לניקוד שנצבר. אם הילד אינו יכול להגיע לוועדה עקב נכותו, יש לציין זאת על גבי טופס התביעה, והוועדה תבדוק את האפשרות לבדיקתו בביתו.

המסמכים הנדרשים להגשת התביעה

כדי להגיש תביעה לקצבת ילד נכה, יש להגיש את המסמכים הבאים:
טופס תביעה לקצבת ילד נכה (מילוי ושליחת הטופס באינטרנט או הורדת הטופס).
מסמך רפואי עדכני המתאר את המצב הרפואי והתפקודי של הילד, בציון סוג הטיפול שניתן ותדירותו.

 מהו סכום הקצבה?

ילד הזכאי לקצבה בשל עיכוב התפתחותי יקבל קצבה בשיעור 100% בסך 3,479 ש"ח. הקצבה משולמת עד חצי שנה רטרואקטיבית ממועד הגשת התביעה.

טיפים חשובים להורים

ניתן לקבל ייעוץ והכנה לוועדה בחינם במרכזי השירות של יד מכוונת.
לפני הוועדה מומלץ להכין דף עם כל הבעיות הרפואיות של הילד, ולציין במהלך הוועדה כיצד משפיעות הבעיות על תפקוד הילד וההורים.
קבלת קצבת ילד נכה מזכה בהטבות במוסדות וארגונים אחרים.

לסיכום, קבלת קצבת ילד נכה בשל עיכוב התפתחותי יכולה להוות תמיכה משמעותית למשפחות המתמודדות עם אתגרי היום-יום של ילדיהן. חשוב להכיר את הזכויות, להיערך כראוי לבדיקות הוועדה ולהגיש את כל המסמכים הנדרשים כדי להבטיח את מימוש הזכאות בצורה המיטבית. להורים רבים, הקצבה הזו אינה רק סיוע כלכלי, אלא גם הכרה במאבקם היומיומי ובמאמציהם להבטיח את עתיד ילדיהם.

מענק ביטוח לאומי, הכרת טובה לאלו שמוסרים את עצמם בשביל כולנו. אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד
. אילוסטרציה, שטרות כסף ישראלי. צילום: אודי דוד בן דוד

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן