כל המענקים וההטבות לניצולי שואה: מה שחשוב לדעת

מענקים והטבות לניצולי שואה: מידע חשוב על זכויותיכם

ניצולי שואה בישראל זכאים למגוון הטבות ומענקים שמטרתן להבטיח את רווחת חיים וביטחונם הכלכלי והבריאותי. בין ההטבות הניתנות להם ניתן למצוא פטור מלא מתשלום על תרופות מרשם, טיפול נפשי על פי הצורך, סיוע בתחום הסיעוד והטבות נוספות המבטיחות תמיכה לאורך זמן.

אחת מההטבות החשובות היא הפטור מתשלום עבור תרופות מרשם הכלולות בסל שירותי הבריאות, הניתן באופן אוטומטי בבתי המרקחת. מעבר לכך, ניצולי שואה זכאים לטיפול נפשי ללא מגבלה על כמות הפגישות, הניתן על ידי גופים מקצועיים הפועלים מטעם הרשות. הטיפול כולל אפשרויות רבות כגון טיפול קבוצתי, פרטני, וטיפול באמצעות אומנות.

לניצולי שואה הנדרשים לסיוע סיעודי, קיימת הטבה משמעותית הכוללת תוספת של 9 שעות סיעוד שבועיות למי שהוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנמנים על רמה 3 ומעלה. בנוסף, מי שמקבל גמלת סיעוד מלאה מהמוסד לביטוח לאומי, זכאי גם לסיוע כספי נוסף של 1,500 ₪ בחודש מוועידת התביעות, החל משנת 2023.

במקרים של סיוע סיעודי, מעניקה ועדת התביעות תמיכה נוספת לשתי קבוצות: האחת היא קבוצת ניצולי שואה עם הכנסה גבוהה אך שההכנסה שלהם חורגת רק עד 2,000 ₪ מהסף המלא, והשנייה היא קבוצת ניצולי שואה עם ניקוד נמוך במבחן התלות אך עומדים במבחן ההכנסה.

כמו כן, הרשות מעניקה מימון של 50 שעות סיעוד לניצולי שואה הנדרשים לסיוע לאחר אשפוז או במצב של חולי ומשבר. בנוסף, מענק שנתי בסך 7,248 ₪ משולם בתחילת כל שנה. המענקים וההטבות הללו נועדו להבטיח את איכות החיים של ניצולי השואה ולתמוך בהם במצבים השונים שהם חווים.

מתנדב חברתי

ניצולי שואה יכולים לבקש מתנדב חברתי למפגש שבועי קבוע שיגיע לביתם. לפניות בנושא מתנדבים חברתיים, ניתן להתקשר למרכז המידע בטל' 5105* או 03-5682651.

נערך בBing

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן