חברות בנייה בינלאומיות בדרך להאיץ את ענף הדיור בישראל

פיתוח ובניה

צעד משמעותי נוסף לקידום ענף הדיור בישראל

משרד הבינוי והשיכון פרסם קול קורא חדש לחברות בנייה זרות לצורך ביצוע עבודות בנייה למגורים בישראל. מטרת הפרסום היא לייצר מענים מיידיים לענף הנדל"ן באמצעות הרחבת מספר חברות הביצוע הפועלות בישראל והגדלת מספר המדינות מהן ניתן לגייס חברות חדשות, זאת כדי לשמור על הרציפות התפקודית בענף הבנייה.

במסגרת התהליך, החברות שיגישו מועמדות יעברו הליך בחירה מוקפד ומחמיר, בו יהיה עליהן להוכיח ניסיון בינלאומי בבנייה באיכות גבוהה, יכולות ביצוע בטכנולוגיות מתקדמות ואיתנות פיננסית. החברות הזוכות יורשו לבנות בישראל יחידות דיור ולנהל פרויקטים של בנייה למגורים כגורם האחראי על כל ההיבטים ההנדסיים והביצועיים של הפרויקט. החברות יחויבו לבנות בהיקף של מאות אלפי מ"ר במהלך תקופת עבודתן בישראל, ויירשמו במאגר לתקופה של חמש שנים, עם אפשרות הארכה של שלוש שנים נוספות בהתאם לעמידה בקריטריונים ותנאי הקול הקורא.

משרד הבינוי והשיכון יבצע בדיקות מעקב שוטפות במהלך כל תקופת רישומן של החברות במאגר, זאת כדי לוודא שהחברה מבצעת בנייה למגורים בישראל כקבלן או כיזמיות עם חברה ישראלית, בהיקף המפורט בקול הקורא.

הקול הקורא החדש כולל מספר שינויים מרכזיים לאחר הפקת לקחים מסבבים קודמים, במטרה להרחיב את איכות וסוג החברות שיכולות לגשת.

בין השינויים:

רק חברות ממדינות שאינן נמנות בקרב דירוג הסחר הגבוה ביותר (Tier 3) יוכלו לגשת לקול קורא.
יינתן יתרון לחברות בעלות ניסיון בדגש על מגורים ובניה לגובה.
תינתן עדיפות לחברות עם ניסיון בנייה בינלאומי רחב, כדי לעודד חברות מערביות בינלאומיות לגשת לקול הקורא.
תינתן אפשרות להבאת עובדי החברה ממדינות בהן כבר בנתה פרויקטים משמעותיים ולא רק ממדינת המקור של החברה.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ציין: "משרד הבינוי והשיכון פועל ביתר שאת על מנת להגדיל את היצע הדיור בישראל ולשמור על רציפות העבודה בענף הבנייה בימים אלו ולטווח הארוך. צעד זה יאפשר בהקדם תחילת עבודה של חברות חדשות באמצעותן יגיעו ארצה אלפי עובדים בטווח קצר ללא צורך בביורוקרטיה. קול הקורא מתווסף לצעדים נוספים שאנו מבצעים בכדי לסייע להשלמת פרויקטי בנייה, כמטרה מרכזית לשמור על חוזקו של ענף הדיור שמהווה קטר משמעותי של המשק הישראלי."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן, הוסיף: "פרסום הקול הקורא החדש מצטרף למגוון פעולות שהמשרד מבצע בכדי לתת מענה לצרכים שעולים מן השטח. בתקופה האחרונה יזמנו הבאה פרטית של עובדים ללא צורך במיונים ועל סמך ניסיון, הגדלת המכסה במסלול הפרטי ומהלכים נוספים נמצאים על שולחן הדיונים גם היום. פרסום הקול קורא מטרתו לגייס חברות בנייה גלובליות ואיכותיות, בעלות ניסיון רב, שיגיעו ארצה בהקדם. החברות החדשות יצטרפו לחברות הביצוע שכבר בארץ ולעשרות אלפי עובדים מקומיים וזרים שמגיעים כל יום לאתרי הבנייה ובונים את ארצנו. זהו צעד משלים למכרזים הרבים שנסגרים בהצלחה בתקופה האחרונה, לאור תכנית האצת הנדל"ן שמבצע המשרד בשיתוף הרשויות המקומיות במסגרתו כמיליארד ₪ יופנו לענף בדרכים שונות. אני צופה כי הקול קורא והוצאתו לפועל בשטח יהווה נקודת מפנה משמעותית וחיובית לענף הנדל"ן בישראל."

פיתוח ובניה
קרדיט: OpenAI

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן