מרחיבים את השמיים: ישראייר ואלו"ט מציעים טיסות נגישות לילדים אוטיסטים

ישראייר ואלו"ט בשיתוף פעולה ייחודי להנגשת טיסות לילדים על הרצף האוטיסטי ואנשים עם מוגבלויות שונות

חוויית הטיסה לחו"ל אמורה להיות מרגשת ומשמחת, אך עבור ילדים ומבוגרים רבים, ובפרט ילדים אוטיסטים, זו עלולה להיות חוויה מאתגרת במיוחד. משפחות רבות נמנעות מטיסות או חופשות בחו"ל בשל חוויות מלחיצות ובלתי נעימות בשדות התעופה ובמטוסים עצמם. סביבת השדה התעופה, על כל רעשיו, צפיפותו ואנשיו במדים, יכולה ליצור תחושת הצפה חושית, חוסר נוחות ואף מצוקה אמיתית.

כעת, באמצעות שיתוף פעולה ייחודי בין ישראייר ואלו"ט, צפויה חוויית הטיסה להשתנות לטובה עבור ילדים על הרצף האוטיסטי ואנשים עם מוגבלויות שונות. במסגרת שיתוף הפעולה פותחה 'ערכת הכנה לטיסה' הכוללת שני סיפורים חברתיים ודף הסבר להורים. מטרת הסיפורים היא לעזור לילדים להתכונן לחוויות שאינן מוכרות להם, להציג אתגרים אפשריים ולספק דרכי התמודדות, במטרה להגדיל את תחושת השליטה והביטחון.

הערכות זמינות באתרי האינטרנט של ישראייר ואלו"ט וכוללות סיפור הכנה לקראת העלייה למטוס וסיפור הכנה לטיסה עצמה. סיפורים אלה מפורקים לשלבים, החל מהגעה לשדה התעופה, דרך המפגש עם דיילים ואנשי תעופה, ועד לתהליך הצ'ק-אין והעלייה למטוס.

התגובות מהנהלת ישראייר על הפרויקט

הילה הרמולין – רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות בישראייר, מציינת כי "כחלק מהמחויבות של ישראייר לשיפור מתמיד בשירות ומתן מענה תיירותי לאוכלוסיות מגוונות, אנו מקדמים בשנים האחרונות תיירות נגישה הפונה לפלח אנשים עם מוגבלויות שונות. המלחמה חידדה את הצורך והעלתה את החשיבות של הנושא. אנו ערוכים לאפשר לאוכלוסיית הלקוחות עם המוגבלות לצאת לחופשות במגוון יעדים. הדרכנו את העובדים הרלוונטיים להיות קשובים לצרכים המיוחדים ולהתאים את החופשה לכל צורך. חווית הטיסה מתחילה עם צוות ההזמנה של הטיסה והמלון במוקד ובצוות נגישות , מטופלת ע"י השדה בשטח ובאוויר עד לנחיתה. בשנה האחרונה חברנו לסטארטאפ ישראלי  TRAVAXY הממפה את חדרי המלון במלונות שונים בעולם על פי קריטריונים מותאמים , דבר המסייע לנו בבחירת החופשה הנכונה עבור לקוחות עם מוגבלויות"

רתם גל מישאל, אחראית הנגשה באלו"ט, מוסיפה כי  ״הפרויקט הייחודי של הנגשת טיסות הוא תוצר של שיתוף פעולה פורה בין חברת ישראייר, מיזם ׳שווה פיתוח׳ והחטיבה לפיתוח ידע באלו"ט. היוזמה היא חלק מפרויקט רחב של אלו״ט העוסק בפיתוח הנגשה של סביבות ושירותים עבור אנשים אוטיסטים, על בסיס מחקר, שיתופי פעולה עם אנשים מתוך הקהילה האוטיסטית ומשפחותיהם, חדשנות, התפתחות, מקצועית ודאגה לאיכות חיים של הקהילה. יש כיום הרבה יוזמות להנגשת נסיעות וטיסות, אבל הן בד"כ עבור אנשים עם מוגבלות פיזית. אנשים אוטיסטים יכולים להיעזר באופנים שונים של הנגשה, כאלה שלוקחים בחשבון את השונות הנוירולגית שלהם. בין השאר, על ידי שימוש בסיפורי הכנה."

אושרת מורד, מנהלת מרכז השליטה בישראייר ורכזת הנגישות, מציינת כי "קבוצת ישראייר חברה לפני שנים למיזם 'שווה פיתוח' מבית ג'וינט ישראל ופועלת ללא הרף לקידום מוצרי תיירות נגישה. במסגרת המיזם חברנו לאלו"ט ופיתחנו יחד עם הצוות המקצועי שלהם חוברות הכנה לטיסה הזמינות להורדה ללא עלות באתר ישראייר."

אלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, היא העמותה המובילה בתחום האוטיזם בישראל כבר 50 שנה. העמותה מתמחה בטיפול וקידום ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי ובני משפחותיהם, בכל רמות התמיכה ובכל הארץ, החל מרגע האבחון ועד גיל 120.

העמותה מטפלת בילדים ב- 12 אלוטפים, 188 גני תקשורת, 19 בתים לחיים ו- 15 מרכזי לימוד ותעסוקה. מעסיקה כ- 2400 עובדים ועוד אלפי מתנדבים מהארץ ומחו"ל

קרדיט: יחצ

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן