"המורשת שלנו נעלמת" מחאה קורעת לב נגד צמצום לימודי התנ"ך

צלצול השכמה לשר החינוך: "קיש, התעורר. התנ"ך ריק"

הורים, מורים ותלמידים זועמים על צמצום לימודי התנ"ך במערכת החינוך ומפגינים מול בית שר החינוך

הבוקר הגיעו חברי ארגון "מאירים", יחד עם מורים פרטיים לתנ"ך ותלמידים, לביתו של שר החינוך יואב קיש, והניחו מחוץ לדלת ספרי תנ"ך ריקים.

המחאה נובעת מצמצום משמעותי בהיקף החומר הנלמד בתנ"ך בבתי הספר בשנים האחרונות. כתוצאה מכך, חלק גדול מהתלמידים לומדים כיום רק 25% מהחומר המקורי, ולימודי התנ"ך צומצמו למינימום, ואף נעלמו לגמרי מלוח הזמנים של חלק מהכיתות.

דורית יצחקי, מנכ"לית ארגון "מאירים", אמרה לשר קיש בפתח ביתו הבוקר:

"כבוד השר, התנ"ך עליו צומחים הדורות הבאים הולך ומתרוקן. מדינת ישראל ניצבת היום בפני אחת מהשעות הגורליות ביותר בתולדותיה ואם יש שעה שנדרשת זעקה להשבת הכבוד ללימודי התנ"ך הרי שהיא הגיעה. מה שקורה בשנים האחרונות הוא לעג למורשת ולעבר שלנו – התלמידים שלנו לומדים תנ"ך אבל הוא ריק"

השר קיש סרב לקבל את ספר התנ"ך הריק, ואמר:

"אין דבר כזה תנ"ך ריק. זו המורשת שלנו. אני מחייב לימודי תנ"ך כל שבוע וקבלת ספר תנ"ך בכיתה ב'. אני אבדוק את הטענות שאתם מעלים."

החל משנת 2020, מבצעת מערכת החינוך הממלכתית שינויים והתאמות בלימוד התנ"ך שעיקרם צמצום משמעותי בהיקף החומר הנלמד. היקף החומר הנלמד צומצם בכ-40%, ותלמידי התיכון נדרשים להיבחן רק באחד מארבעת המקצועות רבי המלל בבחינה חיצונית. תוצאות אלו הביאו לכך שבחלק גדול מבתי הספר לימודי התנ"ך צומצמו למינימום, ולעיתים אף לכ-25% מהיקף החומר המקורי.

"אנו קוראים בקול להחזיר את הכבוד והחשיבות ללימודי התנ"ך במערכת החינוך. ממש לפני שחבית הפילוג והקיטוב עמדה להתפוצץ לנו בפנים, מצאנו את עצמנו בתוך אירוע נוראי בתולדותינו שהזכיר לנו שכולנו שבט אחים ואחיות, בעלי עבר ועתיד משותפים. שותפי גורל אנחנו,

ואם לא נכיר בעברנו ונאחוז במושכות עתידנו תאבד דרכנו. ההיסטוריה והתרבות היהודית נשענות על התנ"ך, המסמך המגדיר את זהותנו הלאומית והרוחנית. הכרזת העצמאות של מדינת ישראל מדגישה את חשיבות התנ"ך כבסיס לקשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל וכמקור לערכים הומניים אוניברסליים. אולי כשיראו בעין כיצד נראה תנ"ך ריק, יבינו קובעי המדיניות את הנזק הצפוי לנו עם צמצום לימודי התנך." מוסיפה מנכ"לית ארגון "מאירים".

ארגון "מאירים" קורא להחזיר את הכבוד והחשיבות ללימודי התנ"ך במערכת החינוך. לדבריהם, התנ"ך הוא מסמך המגדיר את זהותנו הלאומית והרוחנית, וצמצום לימודיו עלול לגרום לנזק משמעותי.

מארגני המחאה הדפיסו אלפי ספרי תנ"ך ריקים אותם יחלקו לקובעי מדיניות, ראשי רשויות ואנשי חינוך, במטרה להעלות את המודעות לבעיה ולדרוש שינוי.

תנ"ך
צילום: ארגון 'מאירים'
צילום: ארגון 'מאירים'

תגובה אחת

  1. לעורכי הידיעות ולמנסחי הכותרות –
    (בכל רשתות הרדיו/טלויסיה/אינטרנט)
    אז דיווחתם שיעורי התנך צומצמו בעבר.
    למה לא תדווחו ששר החינוך מבקש
    *לשנות את המגמה*
    ולהגביר את לימודי התנך ?
    למה הכותרות הן הפגנות נגד שר החינוך שמצמצם את שעות התנך בבתי הספר?

    גם אם תחזרו על השקר הזה שוב ושוב הוא לא יהפוך להיות אמת.
    דווחו אמת לציבור!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן