ממשלת ישראל מחלקת מענקים וקצבאות לאנשים הזקוקים: מי הזכאים?

שטר כסף, מטבע ואשראי, צילום: אודי דוד בן דוד

כידוע כמויות גדולות של אנשים החלו בשנים האחרונות לתכנן תקציב תא משפחתי ולבדוק את זכויותיהם ברשויות הממשלתיות ואז גילו שלאורך שנים היו זכאים למענקים והטבות אך לא בדקו את הפרטים לזכאות גם בנושא הבטחת הכנסה.

כשהחלו לבדוק גילו שיש אפשרויות שונות לקבלת סיוע בדרכים שונות ומדובר בהליך פשוט שכולל בסך הכל מילוי טופס בסניף הביטוח הלאומי ללא עלויות נוספות עם נציגי שירות שנמצאים במקום בדיוק בשביל לסייע להם לקבל את זכויותיהם על פי חוק.

ליקטנו עבורכם היום מידע בנוגע למענק חודשי חשוב המגיע כקצבה שניתן לקבלה באופן קבוע בתקופת הזכאות להבטחת הכנסה, הרי המידע לפניכם וייתכן שבסניף המקומי תגלו שיש עוד פרטים נוספים וחשובים עבורכם, כדאי לנסות.

הבטחת הכנסה: מהי, מי זכאי לה, איך מגישים תביעה ועוד

הבטחת הכנסה היא קצבה חודשית המשולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי לאנשים שאין בכוחם להבטיח לעצמם הכנסה מינימלית למחיה. מטרת הקצבה היא לאפשר לכל אדם בישראל רמת חיים בסיסית הולמת.

מי זכאי להבטחת הכנסה?

תושבי ישראל שגרים בארץ 24 חודשים רצופים לפחות. אנשים שמלאו להם 20 שנה (או 18 במקרים מיוחדים). אנשים שאין להם הכנסה מעבודה או ממקורות אחרים, או שהכנסתם נמוכה מהסף המינימלי הנדרש, אנשים העומדים בתנאי הזכאות הנוספים, כגון התייצבות בשירות התעסוקה (למעט מקרים מסוימים).

איך מגישים תביעה?

תביעה להבטחת הכנסה ניתן להגיש באתר המוסד לביטוח לאומי, באמצעות מוקד טלפוני או בסניף הביטוח הלאומי הקרוב.

מה צריך לצרף לתביעה?

תעודת זהות, אישור כתובת, תלושי שכר של 3 החודשים האחרונים (אם יש), מסמכים המעידים על הכנסות אחרות (אם יש), מסמכים רפואיים (אם יש). אישור על התייצבות בשירות התעסוקה (אם נדרש).

כמה זמן נותן המוסד לביטוח לאומי תשובה?

המוסד לביטוח לאומי נותן תשובה בכתב תוך 45 יום מיום הגשת התביעה.

מתי משולמת הקצבה ומה הסכום שמקבלים זכאים להבטחת הכנסה?

הקצבה משולמת מהחודש שבו הוגשה התביעה. לא משולם תשלום רטרואקטיבי, לכן חשוב לא להתעכב בהגשת התביעה. סכום הקצבה נקבע בהתאם לגילך, הכנסתך, והרכב משפחתך (יחיד, זוג עם ילדים וכו'). ניתן לבדוק את סכום הקצבה המשוער באמצעות מחשבון באתר המוסד לביטוח לאומי.

חשוב לדעת

הזכאות להבטחת הכנסה נבדקת עבור משפחה, ולכן ההכנסות והעיסוקים של שני בני הזוג משפיעים על הזכאות, אדם שחולה ותביעתו לקצבת נכות עדיין לא אושרה, יכול להגיש תביעה להבטחת הכנסה עד שתאושר לו קצבת הנכות, ילדים שהתייתמו משני הוריהם או שננטשו על ידם זכאים לקצבת הבטחת הכנסה.

שימו לב שקיימים תנאים מיוחדים לגבי בעלות על רכב ובנוסף, ניתן לקבל פטור מהתייצבות בשירות התעסוקה במקרים מסוימים.

אדם שלומד במוסד להשכלה גבוהה בדרך כלל אינו זכאי לקצבת הבטחת הכנסה, אך ישנם חריגים לכלל זה וכדאי לבדוק מול הסניף המקומי כמו כן ניתן למנות אדם שיקבל את הקצבה במקום הזכאי לה במקרים מסוימים.

דבר חשוב שכדאי שתדעו זה שהמוסד לביטוח לאומי, הנמצא תחת משרד העבודה והרווחה רשאי לפצל את הקצבה בין בני זוג במקרים מסוימים.

לסיום

הבטחת הכנסה היא רשת ביטחון סוציאלית חשובה המאפשרת לאנשים הזקוקים לה סיוע כלכלי. אם אתם חושבים שאתם עשויים להיות זכאים להבטחת הכנסה, אנו ממליצים לכם לבדוק את זכאותכם באמצעות נציגי הסניף המקומי של הביטוח הלאומי הקרוב אליכם וזכרו, אתם לא לבד ומדובר בזכויות שמגיעות לכם במידה ואתם צריכים ועומדים בתנאי הזכאות, ישנם רבים הנעזרים ואין בושה בלקבל את המגיע לכם. בנוסף, אנו ממליצים לכם להמשיך להתעדכן בחדשות ובמידע בנושא הבטחת הכנסה, שכן ייתכנו שינויים בתנאים ובסכומי הקצבה.

זכאות הבטחת הכנסה, אילוסטרציה - כסף ישראלי - צילום: אודי דוד בן דוד
זכאות הבטחת הכנסה, אילוסטרציה – כסף ישראלי – צילום: אודי דוד בן דוד

בשורה משמעותית ופריצת דרך רפואית חדש? תקווה חדשה לחולי טרשת עורקים שהם גם סובלים ממחלת כליות – אפצ'י

22 תגובות

    1. תרגעי אף.מקום בעולם כולל אמריקה אין מקום כמו ביטוח לאומי לדוגמא נפגעים. נכים. וכווווו. כל אחד חושב שברור מאליו לא טוב לךתביי לנתבג. אסרחים קוטרים בכיינים כשאנחנו במלחמת עצמאות … בושה

  1. ביטוח לאומי גונבת ממקבלי הבטחת הכנסה ולא משלמת סכומים המגיעים לאזרח, לפי המחשבון שבאתר,גם אם למבוטח אין חסכונות או מרוויח מעבודה כ-800 שח בחודש למרות שמותר להרוויח 2749 שח וכן לא כולם מקבלים אותו סכום, אני לא מקבלת שווה כמו לכל שכני במצב דומה

    1. לא שווה תגובה. גונבת אגב אני אזרח פשוט כמוך אבל את מהטיפוסים שחייבים להם.. כככ ססב ףףף הכי חשוב בעולם ועלילת הגמיבה. מתביש לגור במדינה אם אנשים כמוך . לכי ללפיד וברק ואולמרט הם לא גנבו רשמי בעיניים של כולם… יום טוב קוטרית

      1. אדם שמקבל השלמת הכנסה ומחזיק רכב ישן מאוד,ערכו כ 8000שח, צריך לשלם אגרת רישוי 1156שח ?, פשוט לא הגיוני ולא מתחשב.

  2. אם זה נכון אז כל הכבוד.
    מי שצריך בשבילו זה הרבה מאד לעבור יום

  3. כתבה מטעה תתביישו לכם גועל נפש של מערכת אתם מטעים אנשים סתם כותבים כותרות למשוך את העין ואז אנשים נכנסים ורק מקללים את הרגע שלחצו בכלל על הקישור לכתבה ממש דרך מצוינת להעלות את הרייטינג

  4. מי שמקבלת מזונות יפחיתו לה מהבטחת הכנסה. לי מגחע כחד הורית פלוס תאומים קטנים בני 7 קרוב ל3000שח. בפועל מקבלת 1580שח. למה? הם טוענים שלא יכולה לעבור את תיקרת ה4.500שח בחודש. ועלק זה החוק. שקר וכזב. זה המצאה שלהם. אחכ עברתי לנכות זצנית. קיזזו לי מהמזונות. בבגין ק. נכות הזמנית.שוב ללא הבטת הכנסה כמובן. ויצרו לי חוב של מעל 4500שח. רמאים ושקרנים. מוסד שעושה כרצונו

  5. תתביישו לכם 2000 שקל בחודש לא מספיק אפילו לאוכל ואתם עוד מתגאים בביזיון הזה לכו לעזה!

  6. הבטחת הכנסה משולמת לאזרחים ברף התחתון של ההכנסות מדינה. אנשים שבד"כ ללא חסכונות, דירה בבעלותם או רכוש ונועדה לאפשר להם "קיום מינימלי", נניח רגע הצד את גובה הקצבה שהוא נמוך מאד מיכולת להתקיים, אבל , שרות התעסוקה הכפוף למ. העבודה, מערים קשיים עצומים על מקבלי הבטחת הכנסה , גם כאלו שהגישו תביעות לנכות וטרם התקבלה החלטה בעניינם. כמו כן, יש בשרות התעסוקה "רופא תעסוקתי " , בן 100 אולי, מחיפה, שמגיע לירושלים אחת ל … שלא מבין מימינו ומשמאלו וכלל לא מתייחס למצב הבריאותי המופיע במסמכים הרפואיים של האנשים שמופנים אליו לקביעת דרגת (אי) כושר עבודה. ומונע מהם לקבל את זכויותיהם בהבטחת הכנסה . שרות תעסוקה צריך ללכת הביתה, ולחפש עבודה. אוכלי חינם . רשעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן