במאמץ משותף של משרד התחבורה ורכבת ישראל:
הקרונועים החשמליים החדשים החלו להגיע לישראל וישפרו באופן מיידי את השירות לנוסעי הרכבת.
הקרונות החדשים יאפשרו את צמצום העומסים וחוויית נסיעה משופרת על ידי הפעלת רכבות ארוכות ומרווחות יותר באורך 12 קרונות המכילות כ-1300 מקומות ישיבה, עם שולחנות משודרגים ומוגדלים המאפשרים עבודה עם שני מחשבים ניידים במקביל, קרון ייעודי לאופניים עם מתקני עגינה, מושבים נוחים יותר, תוספת שקעי USB וחשמל משופרים, זאת בהתאם למדיניות שרת התחבורה מירי רגב, במסגרתה נערכת הרכבת לגידול משמעותי במספר הנוסעים בעשורים הקרובים.
בשבועות האחרונים, ולמרות המצב הביטחוני, החלה רכבת ישראל בשלב נוסף ומשמעותי בתהליך שיפור השירות וקליטת המנה החדשה של הקרונועים החשמליים DDEMU מתוצרת סימנס. המנה החדשה כוללת 36 סטים של קרונועים חשמליים, בתצורה של שישה קרונות, ובסך הכל 216 קרונות חשמליים מתקדמים וחדשים שייקלטו ברכבת במהלך השנה הקרובה.
קרונועים אלה שודרגו ביחס לקרונועים הראשונים שהגיעו לפני כשלוש שנים. שדרוג הקרונועים נעשה תוך שימת דגש על שיפור חווית הנסיעה וכולל בין היתר את החלפת השולחנות הקיימים לשולחנות גדולים ומשודרגים המאפשרים עבודה עם שני מחשבים ניידים בכל שולחן, שקעי חשמל משודרגים הכוללים תוספת של שקעי USB, שדרוג המושבים לחדשים ונוחים יותר והוספת מאחזי יד בשני קרונות הקצה.
כמו כן התווסף קרון אופניים ייעודי בו הוגדל מרחב הפנים באופן משמעותי. בקרון זה מותקנים בין היתר 18 מתקני עגינה ייחודים מתחת למושבים המתקפלים לצורך שמירה על יציבות האופניים והבטיחות בזמן הנסיעה.
השדרוגים בוצעו במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים המשולבים בשנים האחרונות בקווים החשמליים, וכן לאחר שהתקבלו התייחסויות הנוסעים בנוגע לנוחות הנסיעה ובוצעה עבודת מטה מקיפה בנושא.
הקרונועים החדשים וחיבורם יאפשרו לרכבת ישראל להאריך את הרכבות החשמליות מסוג DDEMU משישה או עשרה קרונות המופעלים כיום, ל-12 קרונות בסה"כ, המכילים כ-1300 מקומות ישיבה. בכך צפויים הקרונועים החדשים להקל משמעותית על העומסים בקרונות, ולשפר את חוויית הנסיעה.
קליטת הקרונועים החדשים הינה חלק מתהליך הצטיידות אסטרטגי רחב היקף בקרונות וקטרים חשמליים המובילים משרד התחבורה ורכבת ישראל, בשיתוף משרד האוצר, רשות החברות וגורמי מדינה נוספים.
לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת, בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, לצד רכש של 81 קרונועים חשמליים חדשים מסוג DDEMU מתוצרת סימנס, לצד קטרים חשמליים. קרונות אלה יופעלו בקווים השונים של רכבת ישראל וצפויים להקל משמעותית על העומסים בקרונות, וכן יופעלו בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה, כגון מסילת 431, המסילה המזרחית, ועוד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב מסבירה: "גם בשגרת החרום משרד התחבורה ממשיך לשמור על הרציפות התפקודית בעורף הישראלי ולקדם תהליכים ארוכי טווח. הבאת הקרונות החדשים הוא מהלך היסטורי של רכבת ישראל, בהובלת משרד התחבורה הכולל קרונות חשמליים חדשים ומתקדמים, שיאפשרו להגדיל את מספר הנסיעות בשנים הקרובות בצורה משמעותית, ויסייעו לרכבת ישראל להיערך לעידן החדש ולקווים החדשים שייפתחו בשנים הקרובות.
מדובר בהגדלה של עשרות אחוזים בקיבולת הנוסעים, שתפחית את הצפיפות בשעות השיא ותשפר את השירות לאזרח. ישראל עוברת לתחבורה ציבורית, המבוססת על מערכות הסעת המונים מתקדמות של רכבות קלות וכבדות, ואת התוצאות נרגיש כולנו בקרוב בכבישי ישראל".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן מוסיף: "מדובר בבשורה דרמטית לתחבורה הציבורית בישראל, הקרונות החדשים יאפשרו נסיעה נוחה וידידותית יותר לציבור הנוסעים, בתקווה שבעקבות כך אזרחים נוספים יתעדפו את הנסיעה בתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי, מה שיסייע להפחתת הגודש בכבישים ויחסוך למשך הישראלי מאות מיליוני שקלים".
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני ציין: "הגעת הקרונועים החשמליים המשודרגים זוהי בשורה לנוסעים, אשר ייהנו מרכבות מתקדמות, בתצורה משופרת, המתאימה יותר לצרכי הנוסעים. אנחנו ממשיכים את ההחלטה של שרת התחבורה לחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות, ונערכים לשלב הבא בתוכנית שהוא להסיע את ישראל עם צי חדיש, חשמלי, ירוק ונקי לסביבה, אשר ישפר משמעותית את השירות הרכבתי בכל הארץ. זאת בהמשך לתוכנית החומש שאושרה על ידי דירקטוריון הרכבת."
מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה אמר: "הקרונועים החדשים עם חוויית הנסיעה המשופרת הינם חלק מתהליך שיפור השירות לנוסע. תהליך קליטתם בצי הנייד של רכבת ישראל החלה לפני כשנתיים, וכעת מתעצם ומשתפר, עם הגעת הקרונועים המשופרים הכוללים את כל הצרכים שהביעו הנוסעים בשנים האחרונות.
הקרונועים יאפשרו הארכת הרכבות באופן שישפר את התפוסות ברכבות, ויאפשרו שירות רכבתי איכותי בשנים הקרובות בהן מספר הנוסעים ברכבת צפוי לזנק. בהתאם לכך, אנו עוסקים בימים אלה בהארכה ושדרוג של רציפי התחנות, על מנת להמשיך ולייצר חוויית נוסעים מיטבית."
תגובה אחת
מתי הם יכנסו לשימוש הציבור?