אחרי דבריו של יו"ר נמל אשדוד – כוננות מלחמה בינלאומית נגד איראן והחות׳ים

כוננות מלחמה בינלאומית נגד האיום על הכלכלה העולמית

שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, השתתף אתמול בוועידת ישראל לעסקים בנושאי הכלכלה בזמן המלחמה והתייחס בין היתר לנושא המשכיות עסקית בזמן מלחמה.

בדבריו אמר שניידר: "מתחילת המלחמה אנו בנמל אשדוד עובדים סביב השעון. כבר -7 לאוקטובר הקפצנו את צוותי החירום של הנמל כדי לטפל בחומרים מסוכנים ולמגן אותם.

העובדים שלנו מתורגלים בסבבים לצערי ויודעים לעבוד גם תחת אש. 40% מהסחורות שמגיעות לישראל עוברות בנמל אשדוד ואנו שומרים על רציפות תפקודית, כדי לאפשר זרימת סחורות למשק הישראלי ולאפשר להמשיך ולהניע את הכלכלה."

ישראל היא רק בורג קטן בבעיה הגלובלית

בנוסף הוא התייחס לסיכון כתוצאה של איום החות'ים והסביר: "סיכון נתיבי השיט על ידי החות'ים הוא בעיה גלובלית וישראל היא רק בורג קטן. מצריים תפסיד כ-10 מיליארד דולר בשנה אם לא יתאפשר לעבור בתעלת סואץ וגם ירדן בסיטואציה דומה.

נמל אשדוד נמצא במוכנות מלאה, למרות אתגרי המלחמה. כמתקן אסטרטגי של מדינת ישראל, אנו ערוכים מתחילת המלחמה למצב חירום ונוכל לקלוט בהצלחה ספינות אשר יופנו אלינו, אם זה מנמל אילת או מכל נמל, בשל איום כזה או אחר.

השפעת החות'ים על העיכוב בתובלה הימית הוא כ-20 ימים. אמנם מחירי התובלה הימית עלו, אבל לא בצורה דרמתית".

ארצות הברית, האיחוד האירופי ונאטו בהודעה משותפת וכוננות מלחמה

מאוחר יותר, יצאה הודעה משותפת לדוברות מחלקת המדינה – ארה"ב, דוברות האיחוד האירופי ודוברות נאטו על התקפות החות'ים בים האדום ובה נאמר:

" לפני כחודשיים נחשפנו במדינת ישראל לאיום מתימן. קבוצת מורדים, החות'ים, הממומנת ע"י איראן, השתלטה על חלק מתימן, תוך כדי רצח של המונים מבני עמם.

מאז פרוץ המלחמה החלו החות׳ים בלחימה עם מדינת ישראל. פעם בכמה ימים שולחים החות׳ים כטב"מים וטילים לעבר אילת, אך זהו איום שמדינת ישראל ערוכה להתמודד איתו.

האיום הגדול של החות׳ים הוא אינו ביבשה, אלא בים. מיקומה האסטרטגי של תימן בציר העברת הסחורות הבינלאומי בים האדום, מאפשר לארגון הטרור שליטה בכלי שיט שעוברים בו לכיוון ישראל.

סחורות כמו: בגדים, אוכל ורכבים, מגיעות בחלקם הגדול ממקומות שונים במזרח הרחוק, ועוברות בנתיבי השיט בים האדום בדרכם לנמלי ישראל. הפגיעה בנתיבי השיט היא פגיעה ישירה בכלכלה הישראלית, ומדינת ישראל וחלק ממדינות העולם החלו להילחם נגד המצור שהטילו החות'ים בנתיבי השיט.

הטקסט של ההצהרה הבאה פורסם על ידי ממשלות ארצות הברית של אמריקה, הנציג הגבוה ג’וזפ בורל בשם האיחוד האירופי, המזכיר הכללי ינס סטולטנברג בשם נאט”ו וקבוצה המייצגת 44 בעלות ברית ומדינות שותפות.

סמל נאט"ו.

"החתומים מטה מגנים את התערבות החות'ים בזכויות ניווט וחירויות במים סביב חצי האי ערב, במיוחד בים האדום. ההתקפות הרבות שמקורן בשטחים שבשליטת החות'ים בתימן, כולל התקפות ה-3 בדצמבר נגד שלוש ספינות מסחריות בדרום הים האדום המחוברות ל-14 מדינות, מאיימות על מסחר בינלאומי וביטחון ימי.

תפיסת מנהיג הגלקסי בראשות החות'ים ב-19 בנובמבר והמעצר של הצוות הבינלאומי בן 25 חבריו – שנשארו במעצר שלא בצדק – מזעזע. התנהגות כזו מאיימת גם על תנועת מזון, דלק, סיוע הומניטרי ומצרכים חיוניים אחרים ליעדים ואוכלוסיות בכל רחבי העולם.

עוד מעודדים החתומים מטה את כל המדינות להימנע מהקלות או עידוד של החות'ים. אין הצדקה להתקפות הללו, שמשפיעות על מדינות רבות מעבר לדגלים שספינות אלו מפליגות בהם. אנו שוב קוראים לחות'ים לשחרר את הצוות והספינה של גלקסי לידר באופן מיידי ולהפסיק התקפות נוספות על כלי שיט מסחריים בנתיבי המים החיוניים של האזור".

על המכתב חתמו: הנציג העליון ג'וזפ בורל מטעם האיחוד האירופי, המזכיר הכללי ינס סטולטנברג בשם נאט"ו, אוֹסטְרַלִיָה, איי הבהאמה, יפן, ליבריה, ניו זילנד, הרפובליקה של קוריאה, סינגפור, ארצות הברית ותֵימָן.

פיצויי מלחמה – התנאים המלאים שעודכנו ברשות המיסים

3 תגובות

  1. חייבים לעצמנו לעולם הנאור להילחם בח'ותים וכל שותפים שלהם.
    על-מנת לאפשר לעולם הנאור רודף שלום.. לחיות ללא פחד.

  2. גם אחרי שבקשתי במפורש מהמלצרית שתכין לי ביצה מקושקשת ובטעות הכינה לי ביצה עין תיתכן מלחמה כנגד החותים ודי למבין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן