פעיל המחאה נגד פתיחת המסעדות בתשעה באב: "בחירה מצערת ומשסעת"

בחודשים האחרונים הוא נמצא באירועי מחאה רבים, אך הבוקר אומר דני זמיר מנכ"ל בית יגאל אלון בגינוסר על שפת הכנרת: "החלטת בעלי עסקים בתל אביב לפתוח מסעדות בכוונה דווקא על רקע של חברה שסועה, ובעת דאגה וחרדה מחורבן לאומי, מצערת ומתעלמת מהצורך להשאיר את המועדים 'בתחום המחייה' גם של מי שאינו שומר מצוות"

לדברי זמיר – "עם שאינו מכבד את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" כתב יגאל אלון לפני כ-45 שנים בראש פינה, כאשר תפיסת היסוד היא ההכרח כעם וכחברה לחבר את הדור הגדל בחברה כללית וחילונית למורשתו ולעמו. בתקופה כזו, עדיף לקיים בט' באב תהליך של התבוננות וזיכרון.

צילום: סרגיי בוייקו

דווקא כיהודים ציונים המאמינים בדרכו של יגאל אלון המחברת בין שני מרכיביה של ישראל: יהודית ודמוקרטית, חובתנו לחפש במקום בו הדבר מאפשר את המקף המחבר, להושיט יד ולאפשר שיח קשוב. לכן החגיגה סביב 'מחאת מסעדות תל אביב' מחמיצה לחלוטין את הרגע.

בבית יגאל אלון על שפת הכנרת נערוך הערב בפעם הראשונה בתולדות המקום כנס לציבור הרחב, כאשר סביבנו חילוניים, מסורתיים ודתיים ונדבר על 'היום שאחרי מלחמות היהודים'. לתפיסתנו אולי לא חייבים לצום, אך חייבים לזכור לשוחח ולהיות יחד".

אוהבי אנדרואיד? אלו הסמארטפונים החדשים שפרטנר תתחיל לשווק

2 תגובות

  1. כל הכבוד. כוחנו באחדותנו. יהי רצון שעוד מנהיגים מקרב המפגינים יבינו שזה צו השעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן