אות השר לתיירות בת-קיימא 2025: משרד התיירות מזמין יזמים

ראש הנקרה. צילום: תיירות ראש הנקרה

משרד התיירות מזמין יזמים לפרס "אות השר לקידום מיזמי תיירות בת-קיימא 2025"

משרד התיירות מפרסם קול קורא ייחודי ומרשים להגיש מועמדות ל"אות השר לקידום מיזמי תיירות בת-קיימא בישראל לשנת 2025". היוזמה, בהובלת שר התיירות חיים כץ, נועדה לעודד ולהוקיר פרויקטים תיירותיים חדשניים, המחברים בין פיתוח כלכלי, שמירה על הסביבה ויצירת ערך חברתי משמעותי. התחרות פתוחה ליזמים, סטארט-אפים, חברות, עמותות וגופים נוספים הפועלים למען תיירות בת-קיימא, מתוך מטרה ליצור השפעה חיובית הן על הדורות של היום והן על עתיד התיירות בישראל.

ראש הנקרה. צילום: תיירות ראש הנקרה
ראש הנקרה. צילום: תיירות ראש הנקרה

פרס אות השר, למה זה חשוב?

שר התיירות, חיים כץ, מסביר:
"עתיד התיירות הישראלית תלוי לא רק במספר התיירים אלא גם בחוויית התייר, בתוכן ובערכים שהיא מייצרת,  כי ההצלחה הגדולה ביותר היא תייר חוזר. אות השר נועד לעודד ולהוקיר יזמות שמחברת בין קיימות, כלכלה וקהילה, ולהציב את ישראל בקדמת הבמה עם תיירות חכמה, מתקדמת ואחראית."

התחרות מדגישה את חשיבות התיירות בת-קיימא, כגורם מרכזי בבחירת יעד החופשה של רבים בעולם. מיזמים שמיישמים עקרונות אלו מסייעים לשמור על המשאבים הטבעיים, לתמוך בקהילה המקומית ולהבטיח חוויה איכותית ואחראית למבקרים.

במקביל, יזמים ובעלי עסקים בתחום התיירות מקבלים גם תמיכה ממשלתית ישירה,

מענקים בסך 160 מיליון ש"ח לשיפוץ מקיף של מלונות הפינוי החוזרים לעצמם.

מה שמחזק את התשתית התיירותית ומאפשר למבקרים ליהנות ממתקנים מודרניים ומותאמים.

מי יכול להגיש מועמדות?

הקול קורא מיועד לכל הגורמים הפועלים בתחום התיירות בישראל:

  • יזמים פרטיים וסטארט-אפים

  • חברות מסחריות ועסקיות

  • עמותות וגופים ציבוריים

  • פרויקטים קהילתיים או חברתיים עם השפעה על התיירות

המיזמים צריכים להציג חדשנות בתחום התיירות, תוך שימוש בשיטות עבודה מקיימות ושימת דגש על חוויית המבקר. ההגשה תיעשה עד לתאריך 29.10.2025.

תחומי פעילות ומדדים להערכה

המשרד מצפה לקבל מיזמים העוסקים בתחומים הבאים:

  • פתרונות להפחתת פליטות גזי חממה

  • שמירה על משאבים טבעיים

  • הנגשת מוצרים תיירותיים לאנשים עם מוגבלות

  • עידוד התנהגות אחראית בקרב תיירים

  • צעדים לצמצום אי-שוויון בתעסוקה בתעשיית התיירות

המיזמים יוערכו לא רק על החדשנות וההשפעה הכלכלית שלהם, אלא גם על תרומתם לסביבה, לקהילה ולתרבות המקומית. דוגמה לכך היא הסדרת פעילות בשוק מחנה יהודה בירושלים, שתאפשר שוק מסודר, נגיש יותר לתיירים ולמבקרים, משפרת את חוויית הקנייה והבילוי ומחזקת את הכלכלה המקומית.

הפרסים וההוקרה

הזוכים יקבלו אות השר לקידום מיזמי תיירות בת-קיימא, ויוצגו בטקס חגיגי שיתקיים בסוף השנה בכנסת. בנוסף, הזוכים יקבלו הזדמנות להציג את הפרויקטים שלהם ביריד תיירות בינלאומי בחו"ל, ולהיחשף לקהל בינלאומי של משקיעים, יזמים ותיירנים.

משרד התיירות גם מתכנן קמפיין תקשורתי רחב, שיתפרסם בדיגיטל ובעיתונות הארצית, במטרה לקדם את המיזמים ולהגביר את ההכרה הציבורית בחדשנות ובקיימות בתחום התיירות.

איך להשתתף?

להגשת מועמדות, יש למלא את הטפסים באתר משרד התיירות ולציין את תחום הפעילות, החדשנות וההשפעה החברתית או הסביבתית של המיזם. כל המידע כפוף לתנאי תקנון התחרות, הנמצא באתר המשרד.

מסר השר חיים כץ

שר התיירות מסכם:
"ישראל, שמובילה בחדשנות, צריכה להוביל גם בתחום התיירות בת-קיימא. הפרסים וההוקרה נועדו להראות שהמדינה מעריכה יזמות המחברת בין כלכלה, קיימות וקהילה, ומקדמת את ישראל כיעד תיירותי אחראי ומתקדם."

התחרות יוצרת הזדמנות ייחודית ליזמים להבליט את המיזמים שלהם, לקבל חשיפה מקצועית ובינלאומית, ולהשפיע על עתיד התיירות בישראל.

חשיבות התיירות בת-קיימא

תיירות בת-קיימא אינה רק מונח שיווקי, היא עקרון שמנחה את הפעילות בתחום התיירות בישראל ובעולם. מיזמים הפועלים לפי עקרונות אלו מאפשרים שמירה על המשאבים הטבעיים, חיזוק הכלכלה המקומית והעצמת הקהילה המקומית, תוך יצירת מקומות עבודה חדשים ושיפור התשתיות האזוריות. מעבר לכך, הם תורמים למודעות סביבתית בקרב התיירים והקהילה המקומית, ומעודדים התנהגות אחראית והפחתת השפעות סביבתיות שליליות, כגון פליטות גזי חממה וזיהום.

בנוסף, תיירות בת-קיימא מספקת חוויית מבקר איכותית, בריאה ומכבדת את התרבות המקומית, ומאפשרת שילוב בין חינוך, מסורת והנאה. היא מעצימה את הערך המוסף של החופשה, ומביאה לכך שהתיירים חוזרים שוב ושוב, תוך הפצת המסר החיובי על ישראל כיעד אחראי ומתקדם.

ישראל, כמדינה עם מגוון אתרים טבעיים, תרבותיים והיסטוריים, נמצאת בעמדה אידיאלית להוביל בתחום זה. המדינה מציעה שילוב ייחודי של נופים, מורשת עשירה, חיי קהילה פעילים וחוויות קולינריות, מה שהופך אותה למודל מצוין לחדשנות בתיירות בת-קיימא.

באמצעות פרס אות השר לקידום מיזמי תיירות בת-קיימא, המדינה מעניקה הכרה ליזמים המקיימים חדשנות לצד אחריות סביבתית וחברתית, מעודדת השקעות חדשות בתחום ומבטיחה שמירה על ערכים חשובים כמו קיימות, תרבות ומעורבות קהילתית.

פרס זה לא רק מחזק את מעמדם של המיזמים הזוכים, אלא גם יוצר השראה ליזמים נוספים להקים פרויקטים ייחודיים, שמביאים לישראל יתרון תחרותי בשוק התיירות הבינלאומי ומחברים בין חוויית התייר, הסביבה והקהילה המקומית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תפריט נגישות