עליה של 475% בכמות הדוחות שחולקו בעיר אשקלון ב-2019 לעומת 2018.
כך לדוגמה, באשקלון חולקו 230 דוחות בשנת 2019 לרוכבי אופניים חשמליים, מדובר בעליה של 475% בהשוואה לשנת 2018 שבמהלכה חולקו בעיר 40 דוחות בלבד. אשקלון היא העיר במקום ה-15 בכמות הדוחות שחולקו ב-2019.
שנת 2020 הייתה שנת שיא במספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שנהרגו בתאונות דרכים וזאת על אף הסגרים בשל מגפת הקורונה שצמצמו את כמות הנסועה. בשנת 2020 נהרגו 22 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בעוד שבשנת 2019 נהרגו 15 רוכבי אופניים חשמליים, זאת לאחר ששנת 2018 הסתיימה עם 19 רוכבים הרוגים.
בשנת 2019 חולקו מעל 32 אלף דוחות בגין עבירות אופניים חשמליים ברחבי הארץ, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. מדובר בעליה של 28% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2018 שבמהלכה חולקו מעל 28 אלף דוחות. ובעליה של 107% בין 2019 לכמות שחולקה בשנת 2017, אז חולקו 15,610 דוחות.
העיר תל אביב-יפו מובילה במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים בשנת 2019 עם מעל עשרת אלפים דוחות, כאשר ירושלים נמצאת במקום השני עם מעל 3,000 דוחות שחולקו, ורמת גן מדורגת שלישית מעל 2,400 דוחות. בראשון לציון נרשמו רק 59 דוחות, במעלה אדומים נרשמו 57 דוחות ובכפר סבא 47 דוחות בלבד והן הערים שסוגרות את הרשימה.
באילת נרשם זינוק של 351% בכמות הדוחות שחולקו בין 2019 ל-2018 – פי 4.5 יותר דוחות בעיר בשנת 2019. באשדוד עלתה כמות הדוחות בין השנים ב-436%, באשקלון נרשמה עליה של 475% ובחדרה נרשם זינוק של 142% בכמות הדוחות שחולקו בין השנים הללו.
אכיפת המשטרה מתמקדת בעבירת רכיבה ללא קסדה, עבירת בנסיעה על המדרכה, הרכבת נוסע בניגוד לחוק, רכיבה על מעבר החציה ורכיבה מתחת לגיל 16 על אופניים חשמליים המנוגדת לחוק.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר על הנתון: "בכל שנה נפגעים יותר ויותר בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכול לשבת מהצד ולהתעלם מהג'ונגל והכאוס התחבורתי שנוצר כאן ולכן חייבים לסלול שבילי רכיבה בטוחים עבור הרוכבים ובמקביל יש להוסיף עוד שוטרים ועוד פקחים שיגבירו את הנוכחות בכבישים וימנעו עבירות תנועה מסכנות חיים. בנוסף יש להגביר את המודעות בקרב הציבור לחשיבות חבישת הקסדה".
על מנת להילחם במגמת ההיפגעות של הרוכבים ולצמצם את מספר הנפגעים, מעבירה עמותת "אור ירוק" הדרכות והרצאות בנושא. את ההדרכות מעבירה העמותה במוסדות חינוך, במקומות עבודה, בכנסים ובאירועים שונים.
במסגרת ההרצאות מדגישים מומחי העמותה את הסכנות העולות מרכיבה, את החוקים והתקנות העדכניים וכן את הדרכים לרכוב באופן הבטוח ביותר.