יחידה חדשה תפעל בשיטת "One Stop Shop", תעניק ליווי אישי ליזמים ותאיץ את קצב הקמת המלונות והתשתיות לקראת יעד 2030
בהתאם למדיניות השר חיים כץ, מנכ"ל משרד התיירות מיכאל יצחקוב מקים את "מגדלור": יחידה ייעודית חדשה שתפעל עבור יזמים בתעשיית התיירות ותסייע בייעול הליכי תכנון, רישוי ומכרזים. מדובר במהלך שנועד להגביר את קצב בינוי המלונות בישראל ולקדם מיזמי תיירות לאומיים.
כבר כעת ניתן לראות מהלך דומה במשרד החקלאות, שהכריז השבוע על מענק חדש למגדלי הבקר במרעה, כחלק ממדיניות כוללת לחיזוק ענפים מרכזיים במשק הישראלי ולצמצום הביורוקרטיה.
"היזמים הם שותפים מלאים"
שר התיירות חיים כץ אמר: "משרד התיירות בראשותי רואה ביזמים ובתעשייה שותפים מלאים לקידום תנועת התיירות לישראל. אנחנו יוצאים במהלך שיאפשר לשחרר חסמים בירוקטיים באמצעות יחידה מתכללת שתסייע ליזם לממש את החזון בליווי אישי מול הגופים הממשלתיים והרשויות".
מנכ"ל משרד התיירות, מיכאל יצחקוב הוסיף: "תעשיית התיירות בישראל זקוקה לא רק לשיקום אלא גם לזרזי צמיחה. היחידה החדשה תספק ליזמים מסגרת סדורה וברורה, בין אם הם שחקנים ותיקים או חדשים בתחום, ותאפשר להם להתמקד בפיתוח, כשהמשרד פועל לצידם, להסרת חסמים ולחיזוק אמון. זהו מהלך שמבטא את המחויבות שלנו להאיץ את התאוששות התיירות ולהבטיח את התפתחותה".
מהלך זה מצטרף לשורת צעדים נוספים שמקדמת הממשלה, בהם שיתופי פעולה עם משרדי בריאות וביטחון, למשל בהסדרת נהלים חדשים לטיפול מיידי בחשיפה ל"סמי אונס", שנועדו להבטיח תגובה מהירה ומקצועית של המערכת הרפואית.
יעד: שבעה מיליון תיירים
משרד התיירות הציב יעד אסטרטגי ברור: 7 מיליון תיירים עד שנת 2030. כדי לעמוד ביעד זה, היחידה תפעל תחת אחריות מנכ"ל המשרד ותלווה פרואקטיבית מאות פרויקטים ברחבי הארץ.
היא תעבוד בשיתוף פעולה עם מנהל התכנון, רמ"י, משרדי ממשלה נוספים ורשויות מקומיות, כדי להבטיח קצב מהיר יותר של הקמת מלונות ותשתיות תיירותיות.
בין הכלים שתפעיל היחידה: מוקד שירות דיגיטלי ליזמים שיפעל כ"מערכת ניהול חכמה". המוקד יאפשר פניות מקוונות, שיקוף בזמן אמת של מצב הפרויקטים, זיהוי צווארי בקבוק, לוחות זמנים מחייבים, הפקת דוחות ייעודיים והכוונה מקצועית, החל משלב התכנון ועד קבלת האישורים הנדרשים.
בנוסף, תוקם ועדת היגוי בין-משרדית שתסנכרן את כלל השחקנים ותסייע בקידום מיזמי תיירות בקצב מואץ.

