אחרי שתבעו יותר מ 26000 ש"ח: בני משפחה מהדרום יקבלו פיצוי של קצת יותר מ 9000 ש"ח מארקיע לאחר עיכוב בטיסה חזור
משפחה מהדרום שרק ביקשה לחזור הביתה, מצאה את עצמה ממתינה שעות ארוכות בשדה תעופה ללא כל פתרון באופק. הסיפור הזה הסתיים לבסוף בפסק דין שקבע פיצוי בסך 9,240 שקלים לטובת המשפחה בהסכמת הצדדים אבל גם השאיר טעם מר לגבי ההתנהלות.
"ידענו מתי היינו אמורים להמריא וזה לא קרה"

המשפחה תבעה את חברת ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ לאחר שטיסת החזור מיעד החופשה המריאה באיחור של שעות רבות מהזמן שנקבע מראש. אחד מבני המשפחה, שעבד בעבר בענף התעופה, טען במהלך הדיון כי מדובר בעיכוב לא סביר.
המסמכים הכריעו את הדיון
במהלך הדיון בבית המשפט לתביעות קטנות באשקלון, הציגה המשפחה דוח רשמי של רשות שדות התעופה שהתקבל לפי חוק חופש המידע, ובו צוין כי הטיסה הלוך המריאה בשעה 22:46 ולא ב־19:25 כפי שטענה ארקיע. טיסת החזור, שהייתה אמורה להמריא בשעה 14:30, המריאה בפועל רק בשעה 03:35 בלילה שלמחרת.
גם שיחה בין בני הזוג בוואטסאפ תועדה וצורפה כראיה, וממנה עלה כי הם שהו כשמונה עד תשע שעות בשדה התעופה תוך חוסר ודאות לגבי שעת ההמראה בפועל.
פיצוי של אלפי שקלים, ללא הודאה באחריות
נציגת ארקיע טענה בדיון כי מדובר ככל הנראה בשעה שבה נסגרו דלתות המטוס אך לבסוף, מבלי להודות באחריות, הסכימה החברה להעניק למשפחה פיצוי על עיכוב בטיסה בגובה 9,240 ש"ח.
הצדדים הגיעו להסכמה, והשופטת עדי אייזדורפר נתנה להסכמות תוקף של פסק דין מחייב, לפיו הפיצוי יועבר למשפחה בתוך 30 ימים.
רק לאחרונה נפתחה מסעדה אסייתית חדשה באזור ירושלים עם נוף ותפריט מפתיע, המושכת אליה סועדים גם מהדרום ומציעה חוויה קולינרית שונה, דווקא במרחק לא רב מהשדה שעמד במרכז התביעה.
ובמקרה אחר שקשור לעולם התעופה, צעיר מירושלים הביא בטיסה מאסיה לישראל 140 זוחלים מסוכנים, כשכולם הוברחו לכאורה בתוך מזוודה אחת, מקרה חריג שעורר סערה ברשות שדות התעופה.