מהפך על הרציף: 5 מיליון ש"ח והתחנה הופכת לשער המהיר לגוש דן

צילום: רכבת ישראל

בהשקעה של למעלה מ־5 מיליון שקלים, תחנת הרכבת בבית שמש עברה מתיחת פנים מקיפה כחלק מחזון משרד התחבורה. רגב: "זהו הפתרון היחיד שיוציא אותנו מהפקקים"

משרד התחבורה ורכבת ישראל השלימו לאחרונה את שדרוג תחנת הרכבת בבית שמש, בהשקעה של יותר מ־5 מיליון שקלים. התחנה, המחברת את תושבי בית שמש והסביבה לגוש דן ולמרכז הארץ, עברה שיפוץ מקיף הכולל שיפור הנגישות, שדרוג אולם הנוסעים, קירוי הרציפים וחידוש המעבר התת-קרקעי.

במסגרת השיפוץ, הוחלפו הריצוף והתקרה האקוסטית באולם הנוסעים, הורחבה הרמפה לנגישות תקנית, והותקנו מדרגות חדשות. המעבר בין הרציפים חודש עם קירות חדשים, מערכות בטיחות משודרגות ומרחב מוגן. כמו כן, הרציפים קיבלו הצללה מחודשת המותאמת לעונות השנה.

“שירות בכל תחנה, נגישות בכל עיר”

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, מסרה:

"שדרוג תחנת בית שמש, המשרתת את תושבי העיר והעובדים בה ומספקת להם חיבור נוח ומהיר לגוש דן ולכל חלקי הארץ, הוא חלק ממדיניות כוללת שאנחנו מובילים במשרד, בשיפור השירות בתחנות הקיימות בנוסף לפיתוח תחנות וקווים חדשים. כל תחנה, בכל עיר ויישוב, צריכה להעניק לנוסעים חוויה נעימה, נוחה ובטוחה, וכמובן נגישות מלאה. נמשיך להשקיע בפיתוח ושדרוג רשת המסילות הארצית שלנו, מקריית שמונה ועד אילת – כי זהו הפתרון היחיד שיוציא אותנו מהפקקים."

משרד התחבורה: מתיחת פנים ארצית

במשרד התחבורה מציינים כי התחנה בבית שמש היא חלק ממדיניות כוללת של שדרוג תחנות קיימות לצד פיתוח קווים חדשים, לקראת הגידול הצפוי במספר הנוסעים – מכ־70 מיליון כיום לכ־300 מיליון עד שנת 2040. תחנות נוספות ששודרגו לאחרונה הן רחובות ובאר יעקב, בעלות כוללת של כ־29 מיליון שקלים, ובקרוב תחל מתיחת פנים גם בתחנת אשדוד.

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, הוסיף: "בהובלת השרה רגב, משרד התחבורה מקדם מדיניות ברורה של עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, על כל מרכיביה, ובראשם הרכבת. כחלק מחזון 'מחברים את ישראל' של שרת התחבורה, הנענו תנופת פיתוח חסרת תקדים ברשת המסילות הארצית, ובמקביל אנו משקיעים גם בתחנות הקיימות. השקעה בתחנות היא מפתח להנגשת השירות, שיפור חוויית הנסיעה והעלאת אמון הציבור בתחבורה הציבורית. תחנת בית שמש היא דוגמה לאופן שבו אנו פועלים לשיפור השירות גם בפרטים הקטנים, למען כלל הנוסעים."

שירות טוב מתחיל בתחנה

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני ,התייחס גם הוא לשדרוג התחנה: "לצד מיזמי פיתוח ענפים שאנו מבצעים ברחבי הארץ, אשר יחברו את מדינת ישראל באמצעות רשת מסילות מתקדמת, חשוב לנו גם לשפר את השירות הקיים עבור הנוסעים. בין היתר, אנו משדרגים את נראותן של מגוון תחנות ומוסיפים שירותים שינעימו את חווית ההמתנה בתחנה."

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה חתם: "אני גאה לעמוד בראש חברה שמעניקה שירות לכ-70 מיליון נוסעים בשנה, אשר רואה כל נוסע ונוסע ומשקיעה מלאכת מחשבת בהתאמת חוויית הנסיעה. אנחנו משפרים את נראות התחנות, מרחיבים את שירותי הדוכנים, רוכשים קרונות חדשים – והכול כדי לשפר את חוויית הנסיעה וההמתנה כאחד."

כשכאב הלידה לא נשאר בחדר הלידה: על טראומה – והכוח המרפא של הלידה

צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תפריט נגישות