קרונות אופניים ייעודיים הצטרפו לרכבות של רכבת ישראל

הוספת קרונות אופניים ייעודיים לרכבת היא בשורה חשובה לרוכבי האופניים ולכלל ציבור הנוסעים. זהו צעד נוסף לחיזוק התחבורה הציבורית והנגשתה לכלל האזרחים, תוך שמירה על אורח חיים בריא ויעיל יותר.
בשורה לרוכבים: קרונות אופניים חדשניים מגיעים לישראל
משרד התחבורה ורכבת ישראל ממשיכים בשיפור השירות לציבור רוכבי האופניים, במטרה לעודד שימוש משולב ברכבת ובאופניים. בשבוע שעבר נפרקו בנמל אשדוד שלושה קרונות אופניים חדשים מתוצרת אלסטום, מתוך 81 קרונות שנרכשו וצפויים להגיע ארצה בשנה הקרובה.
הקרונות החדשים תוכננו במיוחד כדי לתת מענה לנוסעים עם אופניים, וכוללים מרחב פנימי מרווח ומתקני עגינה בטיחותיים. קרונות האופניים יסומנו באופן ברור מבפנים ומבחוץ, על מנת לאפשר זיהוי קל ומהיר של הקרון על ידי הרוכבים.
הקרונות הועברו לעיצוב פנים במפעל אלסטום בדימונה, וישולבו בצי רכבות הנוסעים בעוד כחודשיים. על פי נתוני רכבת ישראל, נרשמה בשנים האחרונות צמיחה משמעותית במספר רוכבי האופניים המשתמשים ברכבת. הקרונות החדשים צפויים להפחית עומסים בקרונות הרגילים, לשפר את בטיחות הנסיעה ולהקל על תנועת כלל הנוסעים, לרבות אנשים עם מוגבלויות.
תמיכה בחיבוריות וקישוריות: חזון התחבורה המשולבת
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "עידוד הרכיבה על אופניים הוא יעד חשוב של משרד התחבורה בראשותי, שאותו אנו מקדמים באמצעות סלילת רשת נרחבת של מאות קילומטרים של שבילי אופניים בכל ערי ישראל. שבילי האופניים, הכוללים עמדות רענון ומנוחה, הם היום חלק בלתי נפרד מכל פרויקט תחבורתי, בדגש על חיבור נוח למרכזי תחבורה ולתחנות רכבת ואוטובוס. הוספת קרונות אופניים ייעודיים לרכבת משתלבת במגמה חשובה זו, והיא בשורה חשובה לרוכבים ולכלל ציבור הנוסעים. זהו צעד נוסף לחיזוק התחבורה הציבורית והנגשתה לכלל האזרחים, תוך שמירה על הסביבה ועידוד אורח חיים בריא ויעיל יותר."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "במסגרת מדיניות שרת התחבורה מירי רגב לעידוד חיבוריות וקישוריות, משרדנו ממשיך להשקיע בפתרונות חכמים לתחבורה משולבת. הקרונות החדשים יאפשרו לרוכבים לשלב רכיבה ונסיעה בקלות ובנוחות, כחלק מהחזון שלנו להפחתת הגודש בכבישים והגברת הנגישות לתחבורה ציבורית מתקדמת."
אבן דרך אסטרטגית ושיפור חווית הנסיעה
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "קליטת קרונות האופניים החדשים היא אבן דרך משמעותית של הליך הצטיידות אסטרטגי נרחב שראה הדירקטוריון בראשותי לנגד עיניו, וכיום הפך למציאות הלכה למעשה.
הקרונות החדשים מגדירים סטנדרט שירות חדש עבור לקוחות הרכבת והם יופעלו בקווים השונים של רכבת ישראל וצפויים להקל משמעותית על העומסים בקרונות, וכן יופעלו בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום כגון מסילת 431, המסילה המזרחית, ועוד." בדומה לשיפורים בתחבורה הימית, כפי שדווח בכתבה על כך שנמלי ישראל נערכים לעומסים: הגוררת הכי מתקדמת בעולם הגיעה לישראל, גם כאן מדובר בצעד משמעותי לשדרוג התשתיות.
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "אנו ברכבת ישראל מעודדים שימוש באופניים כאמצעי תחבורה משלים לרכבת כגון נסיעת "המייל האחרון" (Last mile). מגמה זו מאפשרת ליותר אנשים ליהנות משירותי הרכבת והתחבורה הציבורית, וכך מפחיתה את הגודש בכבישים ותורמת לאיכות הסביבה. קרון האופניים החדש הינו חלק ממגוון פתרונות שהרכבת מקדמת בכדי לתת מענה לציבור רוכבי האופניים המשתמשים ברכבת."
מעבר לתחבורה, חשוב לזכור שבריאות הציבור היא מעל לכל, ובמקרים של חשש, כמו חולה חצבת בטיסה מישראל: משרד הבריאות בהתרעה לנוסעים, יש לפעול במהירות ובשקיפות.