גם באביב הצרכני לא עוצרים: גידול של 11% בהוצאות לעומת אשתקד, שיא חדש לעסקאות פיזיות ועלייה חדה בקניות אונליין
גם החודש ה-19 למלחמת "חרבות ברזל" לא עצר את הצרכן הישראלי: נתוני שב"א לחודש אפריל 2025 מגלים: הישראלים הוציאו סכום כולל של 45.787 מיליארד ש"ח בכרטיסי אשראי – עלייה של של 4.528 מיליארד ש"ח ו-11% לעומת חודש אפריל 2024 שבו סך ההוצאות בכרטיסי אשראי עמד על 41.259 מיליארד ש"ח. בחודש שבו צוין חג הפסח ויום ה' באייר, נרשמו שיאים חדשים בהיקף העסקאות הפיזיות וגם בתחום האונליין נרשמה עלייה משמעותית.

רכישות אונליין: זינוק שנתי של יותר מ-3 מיליארד
הציבור הישראלי ממשיך להעדיף את המקלדת על פני העגלה: היקף ההוצאות בעסקאות אונליין באפריל 2025 הסתכם ב-25.142 מיליארד ש"ח – עלייה של 14.2% בהשוואה לאפריל 2024. ממוצע ההוצאה היומית עמד על 838 מיליון ש"ח, והוא נמוך ב-68.36 מיליון ש"ח ו-7.5% לעומת סכום של 906.412 מיליון ש"ח שהיה הממוצע היומי בעסקאות אונליין במרץ 2025. בספטמבר 2024 נרשם ממוצע הוצאות היומי הגבוה ביותר בעסקאות אונליין והוא עמד על 906.975 מיליון ₪.
הישג חסר תקדים בקניונים ובחנויות
לראשונה נרשם היקף עסקאות פיזיות של יותר מ-20 מיליארד ש"ח בחודש קלנדרי – 20.645 מיליארד ש"ח, עלייה של 7.3% לעומת השנה שעברה. ממוצע ההוצאות היומי בעסקאות הפיזיות טיפס ל-688 מיליון ש"ח – נתון חסר תקדים שגם עקף את השיא שנרשם באוגוסט 2024.
מזומן – פחות רלוונטי?
לעומת העלייה באשראי, נתוני משיכת המזומן רשמו ירידה של 5.5% לעומת אפריל 2024, ועמדו על 5.256 מיליארד ש"ח. ממוצע המשיכות היומי ירד ל-175 מיליון ש"ח בלבד.

מנכ"ל חברת שבא, לב-טוב: "חגים הם טריגר להוצאות גבוהות"
"שיא ההוצאות שנרשם במהלך חודש אפריל בעסקאות פיזיות מגיע על רקע העובדה שהציבור הישראלי ניצל את חופשת פסח ויום העצמאות גם על מנת לבצע רכישות בבתי העסק בקניונים ומרכזי הקניות. ענפי המזון היוו את אחת הסיבות לעלייה בהוצאות גם בזכות שני החגים הללו שידועים ככאלו שבהם הציבור מבצע רכישות בהיקפים גבוהים יותר".
לראשונה בצה"ל: אמבולנס משוריין עם טיפול מתקדם בעומק שטח האויב
