חברת האשראי בישראל מזהירה מתרגיל הנוכלות החדש – איך זה עובד?

הונאת אשראי חדשה, אילוסטרציה, צילום: תומק מפיקסבי

חברות האשראי מזהירות את הישראלים: שימו לב משיטת הנוכלות החדשה של הונאת אשראי חדשה

הונאת אשראי חדשה, אילוסטרציה, צילום: תומק מפיקסבי
הונאת אשראי חדשה, אילוסטרציה, צילום: תומק מפיקסבי

אזרחי ישראל מתבקשים להיזהר מהודעות SMS שמתחזות לחברת האשראי כ.א.ל. לאחרונה נשלחו למספר לקוחות הודעות בהן הוזמנו למלא פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי, באמצעות לינקים חשודים בשיטה חדשה.

מדובר בניסיון הונאה שמטרתו לגנוב מידע אישי ופרטי אשראי, ואין למסור או להזין פרטים, גם אם קיבלתם קוד חד פעמי. חשוב להבין כי ישנם גורמים בלתי מוסמכים שנעשים יותר ויותר מתוחכמים ומניפולטיביים בניסיונם להוציא מאיתנו את המידע הזה.

הודעות אלו, שמזוהות לעיתים עם שם החברה כ.א.ל, כוללות בקשה להיכנס לאתרים מזויפים שמיוצרים בצורה שמחקה את האתר הרשמי של החברה. אתר זה, כמובן, לא מקושר לחברת כאל עצמה והוא מהווה חלק מההונאה המורכבת. במקרים רבים, ההודעה תציג מסרים שינסו לעורר תחושת דחיפות, כמו "החשבון שלך נמצא בסיכון" או "פעולה דחופה נדרשת כדי למנוע חסימתו". המטרה היא לגרום ללקוח להרגיש לחץ ולהגיב במהירות, בלי לבדוק את האמיתות של ההודעה.

כ.א.ל הוציאה הודעה רשמית בה היא מזהירה את הלקוחות כי כל הודעה כזו היא מזויפת, ואין להיענות לה. החברה הדגישה כי כל פנייה לגביה תיעשה אך ורק דרך אפליקציה רשמית או אתר החברה. במקרה של קבלת הודעה חשודה, כ.א.ל ממליצה שלא להקליק על לינקים, ולא למסור שום פרט אישי או כרטיס אשראי. במקרה של חשש, כדאי להתקשר ישירות למוקד שירות הלקוחות של כאל כדי לוודא את האמיתות של ההודעה. הלקוחות מתבקשים לפנות למחלקת שירות הלקוחות של כאל או לבדוק באתר החברה תחת הקטגוריה "מניעת הונאות" על מנת לקבל מידע נוסף.

הונאות SMS: איך לזהות הודעות מזויפות ולהימנע מטעויות קריטיות

הונאות SMS נוגעות לעיתים קרובות לא רק לחברות האשראי אלא גם לגורמים פיננסיים אחרים. החשש הוא שמאדם ימסור בטעות את פרטיו האישיים, דבר שיכול להוביל לגניבת כסף מחשבונו או אף לפריצות לחשבונות הבנק. השיטה בה עושים הנוכלים שימוש כוללת שליחה של הודעות המחקות את המראה של חברות מוכרות, ובמיוחד של חברות פיננסיות כמו כאל, עם בקשה למסור מידע אישי או להקליד פרטים בחשבון אינטרנטי שנראה כאתר רשמי.

הודעות מסוג זה מצריכות תשומת לב גבוהה במיוחד. מסר מזויף שיגיע לטלפון הנייד שלך, וכולל קישור, יכול להיראות תמים – כמו הצעה או מידע שהחברה שולחת כדי לשמור על בטיחותך האישית או כדי לוודא שהחשבון שלך מעודכן. אם תקליק על הקישור, תנותב לעמוד זיוף שמבקש ממך להזין את פרטי כרטיס האשראי שלך, סיסמאות, או פרטי זיהוי אחרים.

גם אם ההודעה נראית אמינה, עליך תמיד לוודא שההודעה אכן מגיעה ממקור מוסמך. אף חברת אשראי לא תבקש ממך לשלוח פרטים אישיים בהודעות SMS או מיילים, והשיטה הבטוחה ביותר היא לפנות ישירות לחברה דרך אתר האינטרנט שלה או אפליקציה ייעודית.

מה לעשות במקרה של קבלת הודעה חשודה?

אם קיבלת הודעת SMS חשודה, כדאי להישאר רגוע ולנקוט בכמה צעדים חשובים:

  1. אל תענה להודעה – אל תקליק על קישורים או תענה לשום שאלה שמופיעה בהודעה.
  2. אל תמסור שום מידע אישי – שום חברה לגיטימית לא תבקש ממך למסור פרטי כרטיס אשראי או פרטי זיהוי אישיים בהודעת SMS או דואר אלקטרוני.
  3. בדוק את מקור ההודעה – ברוב המקרים, ניתן לזהות אם ההודעה היא מזויפת על ידי מענה סביר לשאלות כמו: האם יש שגיאות כתיב? האם הלינק נראה לא רשמי? האם יש אי-התאמות בין פרטי השולח לפרטי החברה המובטחת?
  4. השתמש בערוצים רשמיים – פנה למוקד שירות הלקוחות של כ.א.ל או כל חברה אחרת כדי לאמת אם ההודעה תקפה. אל תשתמש בטלפונים או לינקים שהוזכרו בהודעה החשודה.
  5. הגש תלונה – אם אתה חושש שנפלת קורבן להונאה, פנה למשטרת ישראל וגיש את התלונה באופן רשמי, כדי למנוע ניסיונות הונאה עתידיים.

מניעת הונאות: כיצד להימנע מהתחזות וגניבת פרטי אשראי

במהלך השנה האחרונה, ניסיונות הונאה דרך הודעות SMS שנשלחות על ידי גורמים בלתי מזוהים הלכו והתרבו. מדובר בניסיונות לשתול תוכנות זדוניות במכשירים ניידים או לגנוב מידע אישי ופרטי כרטיס אשראי. למעשה, כל יום שעובר מביא איתו שיטות חדשות ומורכבות יותר, שבעטיין קשה למשתמשים לזהות את ההונאה בזמן אמת.

עם זאת, חשוב לציין כי אף חברה פיננסית לא תבקש מלקוחות להזין פרטים אישיים או מספרי כרטיס אשראי באמצעות הודעות SMS או מיילים. אם קיבלת הודעה כזו, חשוב להבין שהיא ככל הנראה ניסיון הונאה שנועד לגנוב את פרטיך האישיים.

לסיכום, כדי להימנע מלהפוך קורבן להונאה, יש לעקוב אחרי כמה צעדים פשוטים:

  1. אין להזין פרטים אישיים או פרטי כרטיס אשראי בקישורים שנשלחים בהודעות SMS – כאשר אתה מקבל הודעה לא צפויה, זה הזמן להפעיל ספק ולבדוק את מקורה.
  2. תמיד יש לבדוק את מקור ההודעה – יש לוודא שהיא מגיעה מערוץ רשמי של החברה.
  3. במידה ונתקלתם בהודעה חשודה – אל תענו עליה וצרו קשר ישירות עם חברת כאל דרך ערוצים רשמיים.

במקרה של חשש או בלבול, הדרך הבטוחה ביותר היא להתקשר למוקד שירות הלקוחות של החברה ולוודא אם יש צורך לבצע פעולה כלשהי. אל תזין שום פרט אישי לפני שתוודא את אמינות ההודעה.

הונאת אשראי חדשה, הודעת אזהרה מכ.א.ל.
הונאת אשראי חדשה, הודעת אזהרה מכ.א.ל.

מחקר פורץ דרך פורסם באפצ'י חדשות הבריאות של ישראל על גמילה מהנשמה ואריכות ימים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תפריט נגישות