סרטון שחשפה יצרנית הרכב פולקסווגן מגלה כי החברה מסיימת בימים אלה, עם תחילתה של 2021, את ההכנות האחרונות להשקת רובוט-הטענה חדשני למכוניות חשמליות. מעבר לחידוש שמדגים את אמונתה של החברה ברכבים החשמליים, ניתן להבחין כי הרובוט הטוען, מבוסס על קובוט של יצרנית הרובוטים השיתופיים Universal Robots. שיתוף הפעולה של חברת הרכב הגרמנית פולקסווגן ו-UR החל כבר לפני מספר שנים כשהקובוטים של החברה הדנית שולבו לעבודה על פסי הייצור של יצרנית הרכב ונראה כי ההצלחה של המהלך הביאה לשת״פ הנוכחי.
הפיילוט של הרובוט הטוען נמשך כשנה ועל פי הצפי, ציי הרובוטים יחלו לפעול בחודשים הקרובים, בחניוני רכב גדולים, פארקים ואצטדיונים. הרובוטים שבזמן מנוחה יחוברו לתשתיות חשמל, ׳יזומנו׳ לאזור הטעינה על ידי אפליקציה ייעודית. הם יתנתקו, יתחברו לסוללת הטענה שתמוקם לידם, ייסעו למיקום המבוקש ויחברו את הסוללה הניידת למכונית לטעינה. לאחריה, יחזרו הקובוט והסוללה לנקודת המוצא שלהם. הנהג עצמו יקבל קריאה באפליקציה שה׳תדלוק׳ בוצע. לדברי פולקסווגן, טעינת מכונית חשמלית משפחתית תיקח לא יותר מחצי שעה. בחברה אף מדווחים כי הרובוט כבר נמצא כיום בבחינה של מספר חברות וציי רכב.
״השילוב של הקובוטים של UR בפיתרון החדשני מדגימים היטב את היכולות הגמישות של הקובוטים להשתלבות במגוון משימות״, אומר מקס סרנקוב, מחברת סרווי-טק, נציגת UR בישראל. ״קל מאוד לתכנת אותם, קל לתפעל אותם וניתן רק להעריך כי בשנים הקרובות נראה עוד ועוד קובוטים שמשולבים במגוון משימות, ולא דווקא על פסי הייצור בתעשייה המסורתית״.
אודות Universal Robots: חברת Universal Robots נוסדה בשנת 2005 מתוך רצון להנגיש את טכנולוגיית הרובוטים לכל, על ידי פיתוח רובוטים תעשייתיים קטנים, שבטוח לעבוד במחיצתם, ידידותיים למשתמש ובתמחור גמיש. מאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, החברה מוכרת קובוטים בכל רחבי העולם. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות – כולל ישראל.