קידום אתרים אורגני נחשב לאחד מערוצי השיווק הפופולריים והחשובים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. ככזה, אין זה פלא מדוע מרבית בעלי העסקים בוחרים להשקיע אלפי שקלים בחודש בקידום האתר שלהם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. כדי שההשקעה תשתלם לאורך זמן דרושה סבלנות, התמדה וכמובן עבודה מקצועית נכונה עם חברת קידום אתרים מנוסה שתיקח אתכם למעלה. להלן כמה טיפים, יש לומר כללי ברזל, לבחירת חברה שכזו.
#1 – היכן הניסיון של החברה מתבטא?
ניסיון הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת חברה לקידום אתרים. לאורך השנים היו (ועוד יהיו) עדכונים חשובים של גוגל במנוע החיפוש שלה. העדכונים הללו נועדו כדי לשים דגש על פרמטרים מסוימים שגוגל רואה בהם כחובה לשיפור התוצאות שהיא מגישה לגולשים שלה. לדוגמה: אתרים עם חוויית משתמש גבוהה, התאמה רספונסיבית לגלישה במובייל, טעינה מהירה של עמודי האתר, סיגנליים חברתיים טובים, תוכן ייחודי ובעל ערך, סמכות של מי שעומד מאחורי האתר ועוד. הניסיון של חברת הקידום שלכם תתבטא בהיכרות העמוקה שלה עם התחום והשינויים לאורך השנים ורמת ההצלחה שהיא מייצרת ללקוחות. מדד טוב לכך יכולה להיות בדיקת תיק העבודות של החברה.
#2 – בדיקת תיק העבודות של החברה:
הדרך הטובה ביותר של חברת קידום אתרים לשווק את שירותיה היא להציג לבעלי עסקים תיק עבודות מסודר בו הם יכולים לבחון אתרים אחרים שחברת הקידום קידמה, באלו תחומים, באיזו רמת תחרות ועוד. כך בעל עסק יוכל לבדוק כי החברה אינה מקדמת את אחד המתחרים של אותו בעל עסק ושלא יהיה ניגוד אינטרסים, אך באותה העת גם לבחון את כישוריה המקצועיים, הניסיון שלה והביצועים שלה בשטח. פידבקים ומחמאות בגוגל ביזנס, באתר וברשתות החברתיות זה דבר נהדר. אך מלבד ממליצים ייתכן ותרצו לבחון את התוצאות בשטח. בחברת מסה מדיה למשל, הנחשבת לאחת מחברות הקידום האורגני המובילות בישראל, תוכלו לבחון את תיק העבודות של החברה ישירות באתר שלה https://www.masamedia.co.il/
#3 – מי כותב את התוכן?
חברות קידום אתרים רבות כיום משלבות כתיבת תוכן באמצעות AI בעבודת הקידום שלהם. מהניסיון שלנו תוכנות הAI טובות בלקבל רעיונות או להרחיב ידע בתחום מסוים אך עדיין רחוקות מאוד מלהחליף כותבים אנושיים. למעשה, בקייס סטאדיז רבים שבוצעו בתחום על ידי מקדמי האתרים המובילים בישראל התגלה כי תוכן AI רק הורס אתרים ופוגע בהם. לפחות נכון לעכשיו, ודאו כי חברת הקידום שלכם מספקת לכם תוכן בכתיבה אנושית מלאה.
#4 – הסכם עבודה מסודר:
חברת קידום אתרים שאיננה מוכנה לחתום אתכם על הסכם קידום אתרים מסודר כנראה פחות מקצועית ובטוחה בשירותים שלה. זה בסדר גמור שהחוזה יכלול גם סעיפים שמגנים על חברת הקידום בסיטואציות מסוימות, אך אם היא מתחמקת מחתימה על הסכם עבודה מסודר שמעגן עבודה מקצועית וטובה, תמחור הוגן והסדרי תשלום בין הצדדים – הרי שזה צריך להדליק לכם נורה אדומה.
#5 – כימיה – מישהו לסמוך עליו:
לבסוף אתם רוצים לוודא שאנשי המקצוע מחברת הקידום או בעליה של החברה שאתם עובדים עמה ונפגש/משוחח אתכם – יהיה מישהו שאתם יכולים לסמוך עליו. כמובן שייתכן וההיכרות שלכם תסכם בפגישה או כמה פגישות ואינכם יודעים אם מדובר באדם שירוץ אתכם לקרב, אולם מהפגישות והשיחות עמו תוכלו לקבל הרגשה מלאה יותר לקבל הרצון שלכם לעבוד עם אותו אדם ועם הצוות המקצועי שלו.