מענק כספי והנחה בארנונה: הנחית משרד הפנים לטובת משרתי המילואים

מענק ותגמול למילואימניקים, צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל

בשורה חשובה למשרתי המילואים: מענק כספי והנחה בארנונה כן הולכים ביחד

מענק כספי והנחה למשרתי מילואים, צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל
מענק כספי והנחה למשרתי מילואים, צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל

משרד הפנים הפיץ להערות ציבור הוראת שעה של תקנות הנחה מארנונה שמאפשרות לרשויות המקומיות שלא להחשיב תגמולי מילואים במסגרת הכנסה ברוטו של מחזיק בנכס, לעניין חישוב הנחה בארנונה לפי מבחן הכנסה. זאת כאות הוקרה למשרתי המילואים עבור תרומתם למדינה בכלל ובשנה האחרונה בפרט.

במידה והעוול אכן יתוקן לאחר קבלת הערות הציבור, משרתי מילואים רבים שהיו זכאים לכך יזכו שוב לקבל את ההנחות בארנונה בתשלומי הרשות המקומית בה הם נמצאים במידה ואלו בוטלו בעקבות קבלת המענקים.

מענק כספי והנחה בארנונה למשרתי המילואים: "חובה עלינו לעשות כל שבידינו להוקיר את תרומתם"

שר הפנים משה ארבל:"משרתי המילואים הם ליבה של החברה הישראלית, חובה עלינו לעשות כל שבידינו להוקיר את תרומתם למדינה. תקנות אלו יאפשרו למשרתי מילואים להיות זכאים להנחות בארנונה לפי מבחן הכנסה גם אם בשל תגמולי המילואים הכנסתם עלתה על הגבול הקבוע בתקנות.

לא ייתכן שמשרתי המילואים ייצאו מופסדים בכיסם בשל השירות, המינימום שניתן להשיב להם הוא שזכאותם להנחות אחרות לא תיפגענה בשל מסירותם למדינה ולעם."

נזכיר שתחשיבי הארנונה לצורך הנחה כוללים הכנסות שונות אולם מענקים לא אמורים לכאורה להיכלל בתחשיב כחלק מהכנסה, בטח לאור השנה אותה עברו משרתי המילואים שמסרו את נפשם עבור כולנו.

עם זאת, יש רשות מסויימת בה בחרו להכליל גם את המענקים הכספיים, לא רק של אנשי המילואים, כחלק מהכנסה וכך למעשה גרמו לביטול הנחות בארנונה לחלק ניכר מהתושבים הזכאים, למרות שהם למעשה היו צריכים להוציא כספים על מנת לעבור למקומות מוגנים בעקבות מחדל של הרשות עצמה.

כעת מקווים שההנחיה החדשה של משרד הפנים תביא לשינוי מהותי ביחס לאנשי המילואים שקיבלו מענקים מהמדינה כאות הוקרה לשירות המילואים שלהם, ובמידה והם היו זכאים להנחה בארנונה, זכות זו תישמר עבורם.

פעולה מוצלחת בדרום לבנון: פיר תת-קרקעי התגלה והמחבלים נכנעו – פרסום ראשון

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן