מתחברים לדרום: המקטע הדרומי של רשת המסילות המהירות אושר על ידי הות"ל -הוועדה לתשתיות לאומיות
הוועדה לתשתיות לאומיות, בראשות הרב נתן אלנתן, העבירה לאישור הממשלה את המקטע הדרומי של קו מסילות הרכבת המהירות מאזור נתב"ג ועד באר שבע. זאת, כחלק מהתוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לחיבור ארבעת המטרופוליניים: תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע ברכבות מהירות.
המקטע הדרומי, שאורכו כ-90 קילומטרים, חולק לשני חלקים: מקטע ממחלף שורק ועד תחנת באר שבע האוניברסיטה (תת"ל 111) ומקטע נוסף מאזור נתב"ג למחלף שורק (תת"ל 79). הרכבת המהירה צפויה להגיע למהירות של עד 250 קמ"ש, מה שיאפשר קיצור משמעותי בזמן הנסיעה בין תל אביב לבאר שבע ל-38 דקות בלבד.
המקטע הדרומי הינו חלק מרשת המסילות המהירות הארצית באורך כולל של כ- 240 ק"מ, שיחברו בין ארבע מרכזי המטרופוליניים ברשת מסילתית מהירה ומחושמלת במהירות של עד 250 קמ"ש. התוכניות ייתנו מענה לביקוש צפוי של 300 מיליון נוסעים בשנת 2040 ולמגמות הפיתוח עתידיות בישראל.
במסגרת התוכנית שאושרה כעת, יעשה שדרוג משמעותי לתחנת רכבת באר שבע- האוניברסיטה הקיימת, לצד יתר אמצעי התחבורה הציבורית, כולל רכבת קלה עתידית, ושירות אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. בהמשך תקודם תוכנית למתחם תחבורה משולב לאגד את כלל אמצעי התחבורה הציבורית ביחד עם מרחבים ציבוריים ושימושים עירוניים נוספים.
לדברי יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, הרב נתן אלנתן: "תושבי מטרופולין באר שבע והעיר באר שבע בפרט ייהנו מקפיצת מדרגה כבירה עם מימושן של המסילות המהירות והחיבור עם מטרופולין גוש דן. באופן דומה, ההזדמנויות הרבות שנמצאות בבאר שבע וסביבתה תוכלנה להיות נגישות גם בפני תושבי גוש דן בזכות צמצום זמני ההגעה המשמעותיים".
מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי-רדאעי ציינה: "התוכנית תספק שירות הסעת המונים מהיר לעיר באר שבע וממנה לשאר המטרופוליניים בישראל. קישוריות זו תתרום לפיתוח הדרום, ותחזק את העיר באר שבע ואת מחוז דרום כולו, החלטה שמקבלת משנה חשיבות בתקופה זו".