33 מיליון ש"ח לחיזוק חבל תקומה: מהפכת האנרגיה שתשנה את פני האזור

מחזקים את החוסן והביטחון האנרגטי של תושבי חבל תקומה: משרד האנרגיה והתשתיות, משרד האוצר ומנהלת תקומה פרסמו קול קורא ראשון לתמיכה בפרויקטים בתחום האנרגיה

משרד האנרגיה והתשתיות, משרד האוצר ומנהלת תקומה הכריזו היום על קול קורא ראשון במסגרת תכנית החומש לאנרגיה, המיועד ליישובי חבל תקומה. מדובר במהלך משמעותי שמטרתו לתמוך בפרויקטים בתחום האנרגיה, אשר יגבירו את החוסן והעצמאות האנרגטית של תושבי החבל, וזאת בהיקף של כ-33 מיליון ש"ח.

הקול הקורא מתפרסם בעקבות החלטת ממשלה מחודש אפריל, שבאה לשקם, לחדש ולפתח את חבל תקומה. התכנית, המתוקצבת ב-300 מיליון ש"ח, נועדה ליישום במהלך השנים הקרובות. מטרתה המרכזית היא להבטיח חוסן אזורי ואספקת אנרגיה רציפה וחדשנית ליישובי ותושבי חבל תקומה, והפיכתו לאחד האזורים המתקדמים ביותר בארץ מבחינת עצמאות אנרגטית.

הקול הקורא הנוכחי, הראשון מתוך סדרה של קולות קוראים שיפורסמו בשנים הקרובות, שם דגש על הקמת מתקני אגירת אנרגיה, תכנון מערכי האנרגיה ביישובים, הטמנת קווי רשת החשמל, ופיתוח תכניות שיבטיחו רציפות אנרגטית הן בשגרה והן במצבי חירום. התמיכה תינתן לערים, מועצות אזוריות, מושבים וקיבוצים בחבל, תוך ליווי מקצועי לקידום ביטחון ועצמאות אנרגטית.

תמיכה מותאמת לכל ישוב בחבל הקול הקורא מחולק למספר מסלולים ייעודיים, שמטרתם לתמוך בפרויקטים המקדמים ביטחון אנרגטי בהתאם למאפייניו הייחודיים של כל יישוב:

  • מסלול לתמיכה בקיבוצים ומושבים בחבל תקומה.
  • מסלול עבור ארבעת המועצות האזוריות בחבל.
  • מסלול ייחודי לעיר שדרות, המותאם לצרכים השונים שלה.

מקדמים חוסן ואנרגיה ירוקה לצד הקול הקורא הנוכחי, משרד האנרגיה והתשתיות, משרד האוצר ומנהלת תקומה, בשיתוף יישובי החבל, עובדים על תכנית אסטרטגית לשנים הבאות. התכנית תתמקד בקידום חבל תקומה כמוביל בתחום האנרגיה הנקייה והעצמאות האנרגטית, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות. בהקשר זה יפורסם קול קורא לקבלת מידע (RFI) מהציבור לבחינת יישום טכנולוגיות מתקדמות בתחום האנרגיה.

דברי בכירים

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, התייחס לפרסום הקול הקורא ואמר: "הקול הקורא הוא עוד צעד חשוב, חלק מהתכנית שלנו לשיקום ופיתוח חבל תקומה. אנחנו מביאים לאזור אנרגיה חדשה ונקייה, הופכים אותו לריאה ירוקה ומגדילים את הביטחון האנרגטי של התושבים. נשקיע פה את כל המשאבים הדרושים כדי שחבל הארץ היפה הזה יפרח וישגשג. זוהי חובתנו כממשלה".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, הוסיף: "שיקום חבל התקומה הוא אחת מהמטרות המובהקות של מדינת ישראל בעת הזו. השקעה באנרגיה מתחדשת היא לחלוטין אבן דרך חשובה בתהליך. יחד עם מנהלת תקומה ומשרד האנרגיה אנו מובילים את פרויקט הביטחון האנרגטי בחבל התקומה ופועלים בשיתוף כלל המשרדים והגורמים לשיקומו המלא לצד הבטחת ביטחונו וביטחון אזרחי ישראל כולם".

יוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ ומ"מ ראש מנהלת תקומה, ציין: "מנהלת תקומה והרשויות בחבל זיהו את תחום האנרגיה המתחדשת כעוגן אסטרטגי וכלכלי בחבל, ולשם כך יושקעו כ-300 מיליון ש"ח בתשתיות אנרגיה ירוקה בחבל. על מנת לספק תחושת בטחון אנרגטי לתושבים, אשר חלקם מצאו עצמם מנותקים מחשמל ב-7/10 בשעות קריטיות, ולהבטיח רציפות באספקת האנרגיה לתושבי החבל, בשגרה ובחרום, יושם דגש על פרויקטים של אגירת אנרגיה ואספקה בשעת חרום. הקול הקורא שמתפרסם היום יעמיד לרשות כל ישוב בחבל, ולכל אחת מהרשויות המקומיות, תקציב לקידום הביטחון האנרגטי לתושביו".

עלייה חדה בתרופות נוגדות חרדה ומשככי כאבים בעקבות המלחמה

נערך עבור אתר 'כיף'

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן