דרכם האחרונה: ועידת 'בואי הרוח' שמחברת בין זיכרון לתקווה

לזכרם של החבר מהלימודים ומחנכו הנערץ שנפלו בלחימה בעזה: ועידת 'בואי הרוח' יוצאת לדרך

ועידת 'בואי הרוח', שנוסדה להנצחת רוחם ודרכם של המחנך הרב אילון ויס ותלמידו יקיר טייטלבוים, שנפלו בלחימה בעזה בהפרש של שבועיים בלבד, יוצאת לדרך. מטרת הוועידה היא לחזק, לרומם ולהעניק תקווה לרוח הישראלית, כפי שעשו ויס וטייטלבוים במהלך חייהם. את הועידה יזמו אליהו נזלובין, לוחם במילואים, יחד עם אליה חבשוש, מפיק האירוע – שניהם חבריו הקרובים של יקיר טייטלבוים ותלמידיו של הרב אילון ויס.

הוועידה תיערך ביום חמישי, 19 בספטמבר, בהיכל התרבות במעלה אדומים, ויוזמנו להשתתף בה נשיא המדינה יצחק הרצוג, תת-אלוף עופר וינטר, זוכה פרס ישראל מנחם קלמנזון, והאם השכולה איריס חיים, ששכלה את בנה יותם שנחטף לעזה ונורה בשוגג על ידי כוחות צה"ל. והזמר עמיר בניון.

קרדיט: יח״צ

אליהו נזלובין – לוחם ומפיק הוועידה

אליהו נזלובין, רק בן 22, הוא לוחם במילואים המנהל בימים אלה את הפקת הוועידה הראשונה בחייו, בזמן שהוא משרת במילואים בגבול הצפון. הוא הגה ויזם את הוועידה לזכר חברו הטוב יקיר טייטלבוים ולזכר המחנך הנערץ בתיכון 'אמי"ת איתן' מעלה אדומים, הרב אילון ויס. שניהם נפלו בלחימה בעזה במסגרת שירותם במילואים.

"בין יקיר והרב אילון חיבר קו ברור של ערכים, אידאולוגיה, הכוח לומר את מה שהם חושבים ולכבד את דעתו של כל אדם. כשחשבתי על דרך להנציח את שניהם, היה לי ברור שזה חייב להיעשות באמצעות שיח מחזק שיתרום לעידוד הרוח הישראלית ויעניק תקווה", מספר נזלובין.

הוועידה 'בואי הרוח' תכלול פאנלים, הרצאות ונאומים מעוררי השראה שמטרתם לחזק את הרוח הישראלית ולתת כוח להמשך הדרך. במהלך הוועידה יתקיים פאנל מיוחד בהשתתפות בני משפחותיהם של הרב אילון ויס ויקיר טייטלבוים, שייערך בהנחיית דניאל בארי, מנהל בית הספר 'אמי"ת איתן' והרב שלומי דהן, מנהל החטיבה בבית הספר.

עידוד לשיח מחזק והשראה מהנופלים

בסיומה של הוועידה יתקיימו מעגלי שיח שמטרתם לאפשר שיח בגובה העיניים, מכיל ומכבד. לדברי נזלובין: "הועידה נוצרה במטרה להראות שאפשר אחרת. אפשר לדבר, להקשיב, לתת מקום של כבוד לדעתו של כל אדם, וצריך – היום, יותר מתמיד – לשאוב השראה וכוח מהישראלים עצמם שבעשייתם ותרומתם הציבורית מביאים לשינוי ולתקווה. הועידה הזו תהיה הראשונה בדרך הארוכה שלנו להמשיך את דרכם של הרב ויס ושל יקיר טייטלבוים, ואני משוכנע שנצליח להגדיל אותה עוד ועוד גם לשנים הבאות".

הוועידה נערכת בחסות רשת 'אמי"ת' ועיריית מעלה אדומים, וישתתפו בה גם ראש העיר מעלה אדומים, גיא יפרח, ומנכ"ל רשת 'אמי"ת', ד"ר אמנון אלדר.

ראש עיריית מעלה אדומים, גיא יפרח, מסר: "מעלה אדומים שכלה את מיטב בניה בלחימה הקשה בעזה, ואנחנו מבינים ויודעים היטב מה איבדנו. אני מאמין שהדרך הנכונה להנצחת דרכם וערכיותם של הנופלים היא באמצעות הוועידה המיוחדת, שתעניק תקווה וכוח לרוח הישראלית, ומתוך השבר – תעזור לכולנו לגדול ולצמוח."

מנכ"ל רשת 'אמי"ת', ד"ר אמנון אלדר, הוסיף: "רשת 'אמי"ת' איבדה 53 מבוגריה במלחמה הקשה, ועימם מחנך שהפך לסמל. מכוחם ולמענם אנו מחויבים לשנות את השיח המפלג בחברה הישראלית, וזו מטרת הוועידה. כדי שנוכל לעמוד מול האויב המייחל לריב אחים, אסור לנו לעמוד מנגד. זו אמירה חינוכית ומחויבות לאומית."

תל אביב תכיל: יהיו מופעים בהפרדה לנשים של דין דין אביב ושרון רוטר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן