המערכת החדשה במס הכנסה: ניהול חובות בקלות מהנייד

רשות המסים משיקה מערכת חדשה לניהול חובות ותשלומים – שיפור בשירות לציבור

רשות המסים הכריזה היום על השקת מערכת תשלומים חדשה למס הכנסה, שמיועדת לשימושם של עסקים ואזרחים כאחד. המערכת, אשר פותחה על ידי שע"ם וחטיבת הגבייה של הרשות, מהווה שדרוג משמעותי לשירותי התשלומים הקיימים ומציעה ממשק מקוון שמאפשר גישה נוחה ועדכנית לכל המידע הקשור לחובות מס.

במערכת החדשה ניתן לדווח ולשלם חובות מס הכנסה באופן מקוון, עם חידוש בולט: לאחר ביצוע הזדהות אישית, ניתן לקבל תמונה מלאה של מצב החובות, מחולקת לשנות מס וסוגי חוב (כמו מקדמות, שומות, מס רווחי הון, קנסות ועוד). המערכת מציגה מידע על שלבי החוב השונים – בין אם מדובר בחוב חדש, חוב בהסדר תשלומים, חוב בהתראה או בהרשאה. בנוסף, היא מציעה מעקב אחר תשלומים ששולמו אך טרם נקלטו במערכת.

יתרון מרכזי נוסף של המערכת הוא האפשרות לבצע תשלום של כל סוגי חובות המס ישירות דרך הממשק, באמצעות כרטיס אשראי או העברה בנקאית. למי שמעדיף, קיימת גם אפשרות להפיק או לשלם שוברי תשלום, אפילו אם הם הופקו על ידי רואה החשבון או מייצג אחר, ללא הצורך להגיע פיזית לבנק הדואר.

המערכת עוקבת גם אחר חובת הדיווח והתשלום של מקדמות לאורך השנה, ומציגה את שיעור המקדמות שנקבע ואת כל שינויי השיעור אם חלו. עבור כל תקופת דיווח ניתן לראות את המחזור שדווח, סכום המקדמה ששולמה והיתרה אם קיימת. כמו כן, ניתן לתקן דיווחים שהוגשו בשנת המס הנוכחית ובשנתיים הקודמות בהתאם לכללים שנקבעו.

הממשק החדש יאפשר לבעלי עסקים ואזרחים לנהל מעקב צמוד אחר מצב חובות המס שלהם, להימנע מהליכי אכיפה ומצבירת קנסות וריביות, הפרשי הצמדה וקנסות בגין חובות וכל זאת בצורה נוחה וידידותית לשימוש, גם בטלפון חכם.

קרדיט: רשות המיסים

כפול ועוצמתי: קו הגז החדש שמחזק את הדרום ומזניק את הייצוא

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן