רכישות בכרטיסי אשראי בשיא: מגמות מפתיעות בתעשייה ובשירותים

בין החודשים מאי-יולי 2024, נרשמה עלייה משמעותית ברכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים בישראל

על פי נתוני המגמה בחישוב שנתי (במחירים קבועים), סך כל הרכישות בכרטיסי אשראי עלה ב-6.8% בהשוואה לאותה תקופה בשנה הקודמת.

 עלייה בולטת בשירותים ובמוצרים שונים

קבוצת הרכישות הגדולה ביותר, המוגדרת כ"מוצרים ושירותים אחרים", המהווה 46% מסך הרכישות בשנת 2023, הציגה עלייה של 10.1% בחישוב שנתי. בתוך קבוצה זו בלטו במיוחד העליות בענף המחשבים והתוכנה (14.0%), ענף השונות (12.9%), וענף דלק, חשמל וגז (10.1%). גם ענפי ציוד ושירותי תחבורה, רפואה ותרופות, וציוד ושירותי תקשורת ראו עליות, אם כי מתונות יותר.

 ירידה ברכישות מוצרי תעשייה

מנגד, קבוצת מוצרי התעשייה, המהווה 18% מסך הרכישות בשנת 2023, רשמה ירידה של 4.8% בחישוב שנתי. הירידה המשמעותית ביותר הייתה בענף הרהיטים (7.4%) וענף ההלבשה והנעלה (8.5%), בעוד שענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה חווה עלייה קלה של 1.4%.

 עלייה מתונה במזון ומשקאות, זינוק בשירותים

הרכישות בקבוצת המזון והמשקאות, כולל שירותי אוכל, המהווה 16% מסך הרכישות בשנת 2023, רשמו עלייה מתונה של 4.3%. עם זאת, קבוצת השירותים, המהווה 20% מסך הרכישות, בלטה בעלייה חדה של 14.2%. בתוך קבוצה זו, ענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח הראה זינוק מרשים של 46.9% בחישוב שנתי, מה שמעיד על התאוששות ניכרת בתחום זה. ענפי שירותי ממשלה ועירייה, פנאי ובילוי, וביטוח הציגו גם הם עליות, אם כי בקצב מתון יותר.

לסיכום, הנתונים על רכישות בכרטיסי אשראי של צרכנים פרטיים בישראל בחודשים מאי-יולי 2024 משקפים מגמות שונות, עם עליות מרשימות בתחומים מסוימים לצד ירידות באחרים. מגמת העלייה הכללית ברכישות בכרטיסי אשראי מצביעה על פעילות כלכלית מוגברת במשק, בעיקר בתחום השירותים והמוצרים השונים, בעוד שתחום מוצרי התעשייה מצביע על אתגרים מסוימים. הנתונים נובעים מדיווחי חברות כרטיסי האשראי בישראל ומחושבים לאחר ניכוי עונתיות והשפעת חגים וימי פעילות, על מנת להציג תמונה מדויקת יותר של השוק.

נערך עבור אתר 'כיף' באמצעות: OpenAI

רק בן שנתיים ושרד נס: איך סודה קאוסטית כמעט גרמה לאסון במשפחה?

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן