תושבי הצפון והדרום בסכנת אובדן מענקים: הביטוח הלאומי מאשים את האוצר

מענקים תושבי הדרום והצפון. צילום אילוסטרציה: אודי דוד בן דוד

הביטוח הלאומי בתקפה חריפה נגד משרד האוצר והממשלה

מענקים תושבי הדרום והצפון. צילום אילוסטרציה: אודי דוד בן דוד
מענקים לתושבי הדרום והצפון. צילום אילוסטרציה: אודי דוד בן דוד

מענקים לתושבי הדרום והצפון בסכנה כבדה בעקבות עננה כבדה של אי ודאות מרחפת מעל אלפי תושבים בצפון ובדרום הארץ, שעלולים למצוא את עצמם ללא מענקי הסיוע החיוניים להם, אם הממשלה לא תפעל במהירות. המוסד לביטוח לאומי, שאחראי על העברת המענקים, מזהיר כי תוקף החוק המאפשר את התשלומים עומד לפוג בסוף חודש אוגוסט, וכי ללא הארכת חקיקה, המוסד ייאלץ להפסיק את התשלומים לזכאים. בביטוח הלאומי לא חוסכים בביקורת כלפי משרד האוצר, וטוענים כי למרות פניות חוזרות ונשנות, טרם הוארכה הזכאות למענקים.

מענקי חלף אבטלה: חבל הצלה לאלפי מפונים

מענקי "חלף אבטלה" נועדו לסייע למפוני הצפון והדרום, שנאלצו לעזוב את בתיהם במהלך מבצעים צבאיים ואינם יכולים לחזור אליהם. המענקים מספקים רשת ביטחון כלכלית חיונית לאותם אנשים שאיבדו את מקום עבודתם ואת מקור פרנסתם בעקבות המצב הביטחוני.

בחודש יולי 2024 בלבד, קיבלו יותר מ-5,000 אזרחים מענקים אלה, בסכום כולל של כ-80 מיליון ש"ח. מדובר בסכום משמעותי שמאפשר לאלפי משפחות לשרוד ולעמוד על הרגליים בתקופה קשה זו.

ללא הארכת החקיקה, התשלום עבור חודש אוגוסט, שעתיד להיות משולם במהלך חודש ספטמבר, יהיה התשלום האחרון. משמעות הדבר היא שאלפי משפחות יאבדו את מקור ההכנסה החשוב הזה, וייקלעו למצוקה כלכלית קשה.

גם מענקי האכלוס בסכנה: קורת גג זמנית בסכנת קריסה

גם מענקי האכלוס, המסייעים למפונים למצוא דיור חלופי, עומדים בסכנת הפסקה. המענקים מאפשרים למשפחות רבות למצוא קורת גג זמנית לאחר שאיבדו את בתיהם, ומסייעים להם להתמודד עם הקשיים הרבים הכרוכים במציאת דיור חדש.

בחודש יולי 2024 קיבלו כ-1,200 מפוני דרום מענקים אלה בסך כולל של כ-6.4 מיליון ש"ח, וכ-43,000 מפוני צפון קיבלו סכום כולל של 226 מיליון ש"ח. מדובר בסכומים משמעותיים שמאפשרים לאלפי משפחות לשמור על יציבות וביטחון בתקופה של טלטלה וחוסר ודאות. הפסקת מענקי האכלוס עלולה להביא למשבר דיור חמור בקרב המפונים, שייאלצו להתמודד עם קשיים רבים במציאת פתרונות דיור חלופיים.

הביטוח הלאומי דורש הארכת חקיקה: "הזמן דוחק"

הביטוח הלאומי שב ומדגיש כי ללא הארכת חקיקה, התשלומים לא יוכלו להיות משולמים לזכאים. המוסד קורא לממשלה לפעול במהירות כדי להבטיח את המשך הסיוע לאלפי התושבים שנפגעו.

היערכות לוגיסטית נחוצה: "אנחנו מוכנים, אבל צריך חוק"

בנוסף להארכת החקיקה, הביטוח הלאומי זקוק לזמן כדי להתארגן להמשך התשלומים. מדובר בהיערכות לוגיסטית הכוללת מערכות מחשוב, מוקדים ייעודיים למענה לפניות התושבים ועוד. בביטוח הלאומי מדגישים כי הם ערוכים ומוכנים להמשיך את התשלומים, אך זקוקים לאישור החוקי כדי לעשות זאת.

תושבים בחוסר ודאות: "אל תפקירו אותנו"

המצב הנוכחי מעורר דאגה רבה בקרב תושבי הצפון והדרום, שסומכים על המענקים הללו כדי לשקם את חייהם לאחר הפינוי. רבים מהם מביעים חשש כבד מהעתיד לבוא, ולאחר הודעת ביטוח לאומי הם חשים כי הממשלה מפקירה אותם בשעתם הקשה.

קול קורא לממשלה: "פעלו עכשיו!"

תושבי הצפון והדרום, יחד עם הביטוח הלאומי, קוראים לממשלה לפעול במהירות ובאחריות כדי להבטיח את המשך הסיוע לאלפי התושבים הזקוקים לו נואשות. הם מדגישים כי מדובר בסוגיה הומניטרית מהמעלה הראשונה, וכי אי הארכת החקיקה תגרום לעוול גדול לאלפי משפחות שסובלות גם כך מקשיים רבים.

הביטוח הלאומי ממשיך במאמציו מול משרד האוצר והממשלה, בתקווה כי יימצא פתרון מהיר שיאפשר את המשך התשלומים ויסיר את העננה הכבדה מעל ראשם של תושבי הצפון והדרום.

"סרטון קשה לצפייה": 2 מטפלות נעצרו לאחר התעללות בתינוקות באשקלון – אשקלנייעס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן