דיסקונט כובש את ניו יורק: שותפות חדשה עם גלטין פוינט קפיטל

בנק דיסקונט מכריז על שותפות אסטרטגית עם קרן 'גלטין פוינט קפיטל'

14 באוגוסט 2024,בנק דיסקונט הודיע היום – רביעי, על חתימת הסכם שותפות עם קרן ההשקעות האמריקאית 'גלטין פוינט קפיטל', במסגרתו תמכור דיסקונט כ-15% מהבעלות על בנק דיסקונט ניו יורק בתמורה להשקעה של 150 מיליון דולר.

אסטרטגיה לחיזוק המעמד בשוק האמריקאי

העסקה, שאושרה על ידי דירקטוריון דיסקונט בראשות היו"ר דני ימין, מהווה חלק מיוזמה אסטרטגית לחיזוק נוכחותו של דיסקונט ניו יורק בשוק האמריקאי. השותפות עם גלטין פוינט קפיטל, המנוסה בשוק הפיננסי האמריקאי, צפויה להביא לתרומה משמעותית לצמיחת דיסקונט ניו יורק, תוך מינוף הקשרים האסטרטגיים, הידע והניסיון של הקרן בסקטור הפיננסי.

אבי לוי, מנכ"ל קבוצת דיסקונט, הביע את שביעות רצונו מהעסקה: "מדובר ביוזמה אסטרטגית משמעותית עבור דיסקונט ניו יורק. אני מברך על שיתוף הפעולה המוצלח ובטוח שהמוניטין המוערך והניסיון הרב של גלטין פוינט קפיטל בשוק האמריקאי יתרמו באופן משמעותי לצמיחת דיסקונט ניו יורק".

חזון לעתיד עם שותפים חזקים

מת'יו בוטין, שותף, מנהל ומייסד קרן גלטין פוינט קפיטל, הצטרף לדירקטוריון דיסקונט ניו יורק והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה החדש: "אנו שמחים לשתף פעולה עם דיסקונט ולהפוך לבעלי מניות של דיסקונט ניו יורק. במשך 75 שנים, דיסקונט ניו יורק מהווה גשר ומורשת ליחסי ישראל-ארה"ב, המשרת את לקוחותיו במסירות לאורך זמן. אנו מאמינים בפוטנציאל הצמיחה של דיסקונט ניו יורק ובהמשך השבחתו".

דיסקונט ניו יורק, הבנק הגדול ביותר בבעלות ישראלית הפועל בחו"ל, מספק שירותים בנקאיים בתחומי הבנקאות המסחרית והפרטית, עם סניפים בניו יורק, פלורידה וקליפורניה. הבנק, בניהולו של זיו בירון, סיים את המחצית הראשונה של שנת 2024 עם רווח נקי של 38 מיליון דולר והיקף נכסים של 12.3 מיליארד דולר.

גלטין פוינט קפיטל, שהוקמה בשנת 2017 על ידי מת'יו בוטין ולי סאקס, היא קרן השקעות פרטית המתמחה בהשקעות בשירותים ונכסים פיננסיים. הקרן מנהלת נכסים בשווי של מעל 4.5 מיליארד דולר ומתמקדת בהשקעות בתחומים כגון שירותים פיננסיים, ניהול נכסים, מימון נדל"ן ובנקאות.

את העסקה הובילו ברק נרדי, סמנכ"ל וראש חטיבת אחזקות בדיסקונט, הילה חימי, מנכ"לית דיסקונט קפיטל, ועו"ד טל רביד שטרן, מנהלת אגף בחטיבת הייעוץ המשפטי בדיסקונט. ג'פריס שימשה כיועצת הפיננסית הבלעדית, וחברות Simpson Thacher & Bartlett LLP ו-Davis Polk & Wardwell LLP שימשו כיועצות המשפטיות לבנק דיסקונט ולגלטין פוינט קפיטל, בהתאמה.

תנאים נוספים לעסקה

העסקה, בכפוף לאישור בנק ישראל, כוללת סעיף המאפשר הגדלת שיעור אחוז המניות ל-20% כתלות בהיקף הדיבידנד שיחולק על ידי דיסקונט ניו יורק קודם להשלמת העסקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן