השנאה העתיקה בעולם: סרט חדש חושף את הסוד מאחורי האנטישמיות

סרט חדש מעלה את השאלה: מדוע העולם שונא את היהודים?

בעקבות אירועי הטבח ב-7 באוקטובר, תנועת "עשרת" יצרה סרט חדש שנועד להתמודד עם אחת השאלות המורכבות ביותר בהיסטוריה: מדוע קיימת שנאה כל כך עמוקה לעם היהודי? הסרט, שהופק על ידי תנועת "עשרת", מציף מחדש את סוגיית האנטישמיות בעולם, שנראית כמתפרצת מחדש בימינו, עם עלייה מדאיגה בגילויי השנאה כלפי יהודים ברחבי העולם.

מתניה זילברברג, מנכ"ל תנועת "עשרת", מסביר: "ביום הטבח התנפצה הקונספציה של רבים לפיה החמאס מעוניין רק בשחרור פלסטין. מה שהתגלה לעיני כל הוא שהמטרה האמיתית של ארגון הטרור היא השמדת היהודים בכל רחבי העולם."

הסרט מתמקד בסיפורה של רוואן עסמאן, ערביה לבנונית אשר הגדירה את עצמה כ"אנטישמית בגמילה". רוואן, שהיגרה לאירופה וגילתה שם את היהודים מהם פחדה כל חייה, החלה לחקור את הנושא ופיתחה חיבה עזה ליהדות וליהודים. מתוך רצון להפיץ את המסר החדש שלה, היא הקימה קהילה ברשתות החברתיות בשם "Arabs Ask", המוקדשת להסברה לחברה הערבית.

המסע של רוואן מוביל אותה גם למקומות כואבים ועמוקים בהיסטוריה היהודית, כולל ביקור במחנה אושוויץ וביישובי העוטף לאחר הטבח ב-7 באוקטובר. היא מתארת את החוויה הזו כ"חוויה דומה" לזו שעברה באושוויץ, מה שממחיש את עוצמת הזוועה והקשר ההיסטורי האמיץ של האנטישמיות.

הסרט מתבסס על שיתוף פעולה בין הרב שלום שוורץ, מייסד תנועת "עשרת", לבין הרב רפאל שור, מומחה לתחום האנטישמיות. במהלך הסרט, רוואן שואלת את השניים שאלות מורכבות על האנטישמיות, ומובילה את הצופים למסע מעמיק בתופעות אנטישמיות לאורך ההיסטוריה, כשבשיאן נמצאת משנתו של אדולף היטלר. הסרט מראה כיצד הר סיני מהווה מקור השנאה לעם היהודי, אשר ייעודו הוא להביא לעולם את הטוב הערכי המשותף שעליו מתבססות מרבית התרבויות בעולם.

ב-16 בספטמבר תתקיים הקרנת הבכורה של הסרט, בסינמה סיטי בירושלים. הקרנה זו תלווה בפאנל מיוחד בהשתתפות משפיענים ומובילי דעת קהל, שידונו בתכני הסרט ובסוגיות שהוא מעלה.

תנועת "עשרת" היא תנועה חברתית שמקדמת שיח מאחד בין חלקי החברה הישראלית על ידי אימוץ ערכי "עשרת הדיברות" כעקרונות משותפים לכולנו. התנועה חרתה על דגלה את החזון לאחד את החברה הישראלית, ובהמשך את העולם כולו, סביב ערכי עשרת הדיברות. התנועה היא א-פוליטית, ומכירה בכך שכל אחד מאיתנו ייחודי בדרכו, עם השקפות דתיות ודעות פוליטיות שונות. במקום להתמקד בפערים, התנועה מאמינה כי עלינו להתמקד בערכים המשותפים ולהתאחד סביבם.

אילוסטרציה- נערך עבור אתר' כיף' באמצעות: OpenAI

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן