החל מ 18000 ש"ח להורים עם 2 ילדים: בעקבות תקלה המענק יכנס ביום שני

מענק איכלוס למפונים. צילום אילוסטרציה באמצעות בינג: אודי דוד בן דוד

תושבים רבים בישראל שגילו כי הוארך זמן האפשרות להגשת הבקשה למענק ותוך הזכאות עבורו שמחו כשהבינו שהחודש יקבלו סכום של 200 ש"ח ליום עבור כל מבוגר במשפחה ו 100 ש"ח ליום עבור כל ילד/ה עד גיל 18. במילים אחרות, משפחה הכוללת זוג הורים ו 2 ילדים תקבל לפחות 18000 ש"ח מענק באמצעות ביטוח לאומי עבור חודש של 30 ימים.

החל מ 18000 ש"ח לחודש לזוג הורים עם 2 ילדים - אילוסטרציה שטרות ובניינים. צילום: אודי דוד בן דוד
החל מ 18000 ש"ח לחודש לזוג הורים עם 2 ילדים – אילוסטרציה שטרות ובניינים. צילום: אודי דוד בן דוד

מועד תשלום המענק שהוחלט עליו בעקבות המלחמה ומגיע לתושבי הדרום והצפון במסגרת ניסיונות האכלוס של האזרחים, נדחה בעקבות תקלה כשבביטוח לאומי טוענים שקיבלו קובץ לא תקין עם דיווחים שגויים לגבי הזכאים לו.

בשורה למפונים: מענקי האכלוס יגיעו לחשבונות הבנק ביום שני הקרוב

תושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם בעקבות המלחמה יכולים לנשום לרווחה: לאחר עיכוב עקב תקלה טכנית, ביטוח לאומי הודיע כי מענקי האכלוס ישולמו לחשבונות הבנק ביום שני הקרוב, ה-12 באוגוסט. המענקים, שנועדו לסייע למפונים להתמודד עם הוצאות הדיור והמחיה, עשויים להגיע לסכום של לפחות 18,000 ש"ח למשפחה בת 4 נפשות לחודש.

מי זכאי למענק וכיצד מחושב הסכום?

המענק מיועד לתושבי ישראל שכתובתם הרשומה ברשות האוכלוסין וההגירה היא באחד מיישובי הדרום והצפון המזכים במענק, והתפנו מבתיהם באופן עצמאי, כלומר לא למקום לינה במימון המדינה.

  • תושבי ישראל: על המבקש להיות תושב ישראל על פי רישומי רשות האוכלוסין וההגירה.
  • תושבי יישובים מזכים: על המבקש להתגורר באחד מהיישובים המזכים במענק. רשימת היישובים המלאה והעדכנית זמינה באתר ביטוח לאומי.
  • פינוי עצמאי: על המבקש להתפנות ממקום מגוריו באופן עצמאי, כלומר לא למקום לינה המסובסד או ממומן על ידי המדינה.

חשוב לציין: אם כתובת מגוריכם באחד מהיישובים המזכים אינה מעודכנת ברשות האוכלוסין וההגירה, עליכם לעדכן אותה לפני הגשת הבקשה למענק.

סכום המענק מחושב לפי מספר הימים שבהם התגורר המפונה במקום שאינו במימון המדינה, והוא עומד על 200 ש"ח ליום למבוגר (כולל ילד מעל גיל 18) ו-100 ש"ח ליום לילד (עד גיל 18). כך, משפחה הכוללת זוג הורים ושני ילדים עשויה לקבל עד 18,000 ש"ח לחודש. בנוסף, זכאים למענק אכלוס שיש להם מטפל סיעודי עובד זר שהתפנה עימם, יכולים לקבל תוספת של 200 ש"ח ליום עבור כל יום שבו העובד הזר התפנה עימם.

מענק אכלוס למפונים: כיצד ניתן לבדוק זכאות ולקבל את המענק?

ביטוח לאומי מציע מחשבון מקוון לבדיקת זכאות וחישוב סכום המענק. כדי לקבל את המענק, יש למלא טופס הצהרה באופן מקוון באתר הביטוח הלאומי עד לתאריך 31.7.2024. חשוב לציין שכל מפונה מעל גיל 18 צריך למלא הצהרה באופן עצמאי.

תקופת הזכאות משתנה בהתאם ליישוב

תושבי הצפון ותושבי היישובים בארי, חולית, כיסופים, כפר עזה, כרם שלום, נחל עוז, נתיב העשרה, סופה, נירים, ניר עוז ועין השלושה זכאים למענק עד 7.7.2024. תושבי שאר יישובי הדרום זכאים למענק עד 29.2.2024.

בנוגע לתושבי ניר יצחק, היישוב הוגדר כלא מפונה מחודש מרץ 2024, אך בהחלטת ממשלה אחרונה הוחלט להחזיר את היישוב לרשימת היישובים המפונים. לכן, תושבי ניר יצחק יהיו זכאים למענק אכלוס באופן הבא:

  • עבור התקופה שבין 1.3.2024 ל-15.6.2024 ישולם להם המענק באופן אוטומטי ללא צורך במילוי הצהרה.
  • מ-16.6.2024 ואילך המענק ישולם בהתאם למילוי הצהרה.
  • שימו לב, תושב שקיבל מענק שיבה חד פעמי, סכום מענק השיבה יקוזז ממענק האכלוס שמגיע לו.

עיכוב בתשלום בשל תקלה טכנית

מביטוח לאומי נמסר כי העיכוב בתשלום נבע מקובץ לא תקין שהתקבל ובו דיווחים שגויים על שהות המפונים במלונות. "אנו שמחים לעדכן כי קיבלנו כעת את הקובץ התקין ואנו עובדים מסביב לשעון כדי שתקבלו את התשלומים של מענקי אכלוס למפונים לחודש יולי לחשבונות הבנק ביום שני 12.8", נמסר מהביטוח הלאומי.

מענק אכלוס למפונים. צילום אילוסטרציה באמצעות בינג: אודי דוד בן דוד
מענק אכלוס למפונים. צילום אילוסטרציה באמצעות בינג: אודי דוד בן דוד

התופת בגן הילדים: חמש סייעות ועדות דוממת לאלימות – המשפטן

6 תגובות

  1. אם התשלום מיועד למגורים, )הלא אלו המפונים לבתי מלון לא מקבלים את המענקים), וחלק רב מהמפונים לא עובד, האם יש להם גם דמי קיום?
    ואני חושבת שהמדינה היתה להוציא צווים שבהם יש התערבות בגובה השכירויות כי אני יודעת על משפחות שלקחו הלוואות. או פתחו תוכניות חיסכון כדי לשכור דירה ראויה במחיר לא ראוי.
    וגם היתה להוציא צווים לכל בעלי דירות נופש שבעת מלחמה, לייעד דירות אלו למפונים.
    בעת צרה כולנו צריכים להירתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן