דואופול בשמיים: כיצד מחירי טיסות החילוץ מכבידים על חופשות הישראלים?

יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח: שוק התעופה הפך לדואופול – הציבור הישראלי ידע להעניש חברות שעושקות אותו

יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח, נחמה גולדווסר, מתריעה על מצבו העגום של שוק התעופה הישראלי ועל הניצול של הצרכנים הישראלים על ידי חברות התעופה. לדבריה, עשרות אלפי ישראלים מוצאים עצמם נאלצים לשלם מחירים כפולים על חופשותיהם בחו"ל, בשל הפערים הדרמטיים בין מה שהחוק מחייב את חברות התעופה להחזיר על ביטול או דחיית טיסה לבין מה שנוסעים נאלצים לשלם בפועל.

"עשרות אלפי ישראלים סובלים בימים אלה מהכפלת העלויות של חופשתם בחו"ל. קיים פער דרמטי בין מה שהחוק מחייב את חברות התעופה להחזיר על ביטול או דחיית טיסה, לבין מה שנוסעים נאלצים לשלם בפועל. עלות הכרטיסים החדשים, שנכפו על הישראלים לרכוש על מנת לשוב ארצה – יקרים משמעותית, וזאת לצד העלויות הנוספות כאשר רבים מהנוסעים נאלצים לשכור מקום לינה עד לטיסה, אוכל ועוד.מסבירה גולדווסר.

"שוק התעופה הישראלי הפך למעשה כרגע לדואופול, ובחלק מהיעדים למונופול. אסור לחברות התעופה הישראליות לנצל את המצב ולגזול את הישראלים. לא ייתכן שטיסת חזור מאתונה תעלה למעלה מ-3200 שקלים. הציבור הישראלי חכם, וידע להעניש את מי שעושק אותו."

גולדווסר קוראת למשרד התחבורה ולרשות התחרות לפקח על מחירי טיסות החילוץ, כפי שנעשה בשבועות הראשונים של המלחמה. היא מדגישה כי יש לקבוע את מחיר הטיסה לפי היעד ממנו היא יוצאת, כדי למנוע ניצול כלכלי של המצב.

"בניגוד לתחילת המלחמה באוקטובר ונובמבר בשנה שעברה, חודשי הקיץ הם תקופת שיא בתיירות וגם ככה מחירי המלונות וחדרי האירוח גבוהים מאוד והישראלים שתקועים חייבים לשלם סכומים משמעותיים כדי להאריך את השהייה שלהם". מוסיפה גולדווסר.

קרדיט: אודי דוד בן דוד

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן