בן גביר מכחיש את סרטון עינויי החטופים: " לדבר רק דרך כוונות "

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי

פרסום שעלה בעיתון הטלגרף הבריטי לגבי סרטון ששלחו מחבלי החמאס ישירות לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, גרם לתהודה רבה בארץ ובעולם בעקבות התוכן שלו כפי שפורסם בטלגרף.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי

בשנים האחרונות, מדינת ישראל מתמודדת עם איום מתמיד של טרור, המגיע ממקורות שונים ומגוונים. אסירים ביטחוניים, אשר הורשעו בעבירות חמורות נגד המדינה ואזרחיה, מהווים מקור מידע פוטנציאלי בעל ערך רב עבור מערכת הביטחון. החמרת תנאי כליאתם עשויה לשמש כלי חשוב להשגת מידע חיוני זה, ובכך לסייע במניעת פיגועים והצלת חיים.

החשיבות המודיעינית של אסירים ביטחוניים

אסירים ביטחוניים, אשר היו מעורבים בפעילות טרור, מחזיקים במידע רגיש אודות תשתיות ארגוני טרור, תוכניות פעולה עתידיות, ושיטות פעולה. מידע זה עשוי להיות קריטי עבור מערכת הביטחון, שכן הוא מאפשר סיכול פיגועים, מעצר מחבלים, וחשיפת רשתות טרור שלמות. על כן, ישנה חשיבות עליונה להשקיע מאמצים בהשגת מידע זה, תוך שימוש בכלים העומדים לרשות המדינה.

החמרת תנאים ככלי להשגת מידע

אחת הדרכים להשיג מידע מאסירים ביטחוניים היא באמצעות החמרת תנאי כליאתם. תנאים קשים יותר, כגון בידוד, הגבלת ביקורים, צמצום זכויות, והגברת הפיקוח, עשויים ליצור לחץ על האסירים ולדרבן אותם לשתף פעולה עם חוקריהם. בנוסף, החמרת התנאים עשויה לשמש כמסר מרתיע עבור מחבלים פוטנציאליים, ולהרתיע אותם מלבצע פיגועים.

על פי הדיווח, בסרטון החמאס שלח לבן גביר תיעוד של עינויי חטופים ישראלים בשבי החמאס, במטרה להפעיל עליו לחץ ולשפר את תנאי הכליאה של מחבלי החמאס כפי שהיה נהוג טרם כניסתו של בן גביר לתפקיד.

בדיווח נטען כי " חמאס צילם עינויים של בני ערובה בניסיון לאלץ את ישראל להקל על תנאי האסירים הפלסטינים. חמאס פונה ישירות לשר הביטחון הלאומי של ישראל השולט במדיניות הכלא". אולם למרות הדברים כאמור, בלשכתו של בן גביר מכחישים את הדברים ומוסרים בשם השר לביטחון לאומי: "חמאס לא שלח לי שום סרטון ואני מסרב לשתף פעולה עם תעמולה חמאסית: עם החמאס צריך לדבר רק דרך כוונות.

ארגון הטרור חמאס לא חיפש שום תירוץ ב-7.10 כדי לרצוח, לאנוס, לחטוף, ולהתעלל באזרחים חיים ואפילו בגופות, ואף רצח חטופים בשבי.

את חמאס יש להכריע, ולא להיכנע לתכתיביו הדורשים כניעה: יש לכבוש את שטח הרצועה לצמיתות, להפסיק את הסיוע ההומניטרי, ולהכריע אותו .

תנאי המחבלים בבתי הכלא אכן הוחמרו והקייטנות פסקו ואני גאה בכך – אין לי כל כוונה להיכנע לתכתיבי החמאס"ף בנוסף, השר בן גביר העלה סרטון חדש בו הוא מציג סוהרים שמודים לו על הגיבוי, ניתן לצפות בסרטון בלחיצה כאן.

 

זעקת הלוחמים: מאבק על הצדק – הצטרפו למחאה היום בתל אביב – פרסום ראשון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן