מענק הנכות שיפתיע אתכם: איך לקבל את הכסף שמגיע לכם

מענק נכות חד פעמי לנפגעי פעולות איבה

נפגעי פעולות איבה המתמודדים עם נכויות זמניות או קבועות זכאים למענק נכות חד פעמי, המהווה סיוע כלכלי משמעותי לשיפור איכות חייהם. המענק ניתן לאלו שדרגת נכותם נקבעה על ידי ועדה רפואית בשיעור של 10% עד 19%, והוא משולם לאחר חלוף המועד להגשת ערעור על החלטת הוועדה. במקרים בהם הוגש ערעור, התגמול ישולם רק לאחר קביעת דרגת הנכות מחדש. מטרת המענק היא להעניק תמיכה כלכלית לנפגעים, ולאפשר להם להתמודד עם האתגרים היומיומיים הנובעים מפגיעותיהם.

מענק נכות חד פעמי הוא זכאות שמוענקת לנכים שנפגעו מפעולות איבה, ושוועדה רפואית קבעה להם דרגת נכות זמנית או קבועה (לצמיתות) בשיעור של 10% עד 19%. המענק ישולם לאחר חלוף המועד להגשת ערעור על החלטת הוועדה הרפואית. במקרה של הגשת ערעור, המענק או התגמול ישולם רק לאחר קביעת דרגת הנכות מחדש.

 סכום המענק לבעלי דרגת נכות זמנית

סכום המענק עבור בעלי דרגת נכות זמנית מחושב על פי גובה התגמול שמשולם לנכה בדרגת 10%, שהוא 562.42 ש"ח (החל מה-1 ביולי 2024), כפול מספר חודשי הזכאות של הנכות הזמנית.

לדוגמה: נכה שנקבעה לו דרגת נכות בשיעור 15% לתקופה של 24 חודשים, יקבל מענק בסך 13,498.08 ש"ח (החל מה-1 ביולי 2024).

 סכום המענק לבעלי דרגת נכות קבועה (לצמיתות)

סכום המענק עבור בעלי דרגת נכות קבועה מחושב בהתאם לאחוזי הנכות שהוכרו על ידי הוועדה הרפואית.

 ניכוי המענק עקב שינוי בדרגת הנכות

במקרה שבו לנפגע נקבעה דרגת נכות שאינה עולה על 19% ושולם לו מענק חד פעמי, ובמועד מאוחר יותר עקב החמרה במצב הרפואי הקשורה בפגיעת האיבה הועלו לו אחוזי הנכות ל-20% ומעלה, ינוכה המענק מהתגמול החודשי שישולם החל ממועד תחילת הנכות החדשה.

נערך בOpenAI

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן