חדשות טובות: הארכת תוקף למענקים – גם מי שטרם הגיש בקשה יכול לקבל

החלטות מפתיעות ומשמעותיות התקבלו לאחרונה בוועדת העבודה והרווחה, עם השפעות רחבות על תושבי ישראל. בין ההחלטות, הוזכרו מענקים בסכומים גבוהים וזכאות רטרואקטיבית מה-1 במרץ. מה בדיוק הוחלט

מתחילת המלחמה, אלפי ישראלים החמיצו הזדמנות לקבל סיוע כספי משמעותי

מלחמת "חרבות ברזל" טלטלה את החברה הישראלית עם פתיחתה במתקפת הפתע של החמאס, והשפעותיה הכלכליות ממנה חששו בממשלה הורגשו היטב בבתים רבים בישראל. הממשלה, בהכירה בפגיעה הפוטנציאלית בכלכלה, פעלה במהירות להעניק רשת ביטחון לאזרחים באמצעות סל הטבות ומענקים רחב היקף. מטרתם הייתה לסייע למשפחות ולעסקים להתמודד עם הקשיים הכלכליים שנוצרו עקב המלחמה.

ההיענות לסל ההטבות הייתה מרשימה, אך לא מלאה

מאות אלפי אזרחים ניצלו את ההזדמנות וקיבלו סיוע כספי משמעותי. המענקים סייעו להם לכסות הוצאות בלתי צפויות, לשלם חשבונות, ולשמור על רמת חיים סבירה בתקופה מאתגרת זו. עם זאת, למרות המאמצים הרבים של הממשלה להנגיש את המידע לציבור, מסתבר כי חלק ניכר מהמענקים המוצעים נותרו ללא דורש. יתרה מכך, אלפי אזרחים, אשר זכאים לסיוע על פי חוק, לא הגישו כלל בקשה לקבלתו.

הסיבות לאי ניצול המענקים מגוונות

חלק מהאזרחים לא היו מודעים כלל לקיומם של המענקים. אחרים, למרות שידעו על קיומם, לא היו בטוחים אם הם עומדים בקריטריונים לקבלתם. בנוסף, תהליך הגשת הבקשה נתפס כמורכב ומסורבל עבור חלק מהאוכלוסייה, במיוחד עבור קשישים ואוכלוסיות מוחלשות אחרות.

אלפי שקלים מחכים להיכנס לחשבון הבנק שלכם

אך הבשורה הטובה היא שעדיין לא מאוחר מדי. גם כעת, הזכאות למענקים רבים עדיין בתוקף. מדובר באלפי שקלים שיכולים להקל משמעותית על ההתמודדות עם יוקר המחיה ולסייע למשפחות רבות לצלוח את התקופה הקשה.

תהליך הגשת הבקשה פשוט ומהיר

הממשלה עשתה מאמצים ניכרים לפשט את תהליך הגשת הבקשה. כיום, ניתן להגיש בקשה באופן מקוון דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים, הביטוח הלאומי, או כל אחת מהרשויות השונות דרכן ניתן לקבל את המענקים באמצעות מילוי טופס פשוט.

אל תוותרו על מה שמגיע לכם

אם נפגעתם כלכלית בעקבות המלחמה, אל תוותרו על מה שמגיע לכם. בדקו את זכאותכם למענקים והגישו בקשה בהקדם האפשרי. אלפי שקלים מחכים לכם, והם יכולים לעשות את ההבדל.

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה את בקשת הממשלה והביטוח הלאומי להארכת הזכאות למענקי אכלוס עצמאי לתושבים המפונים עד לסוף שנת 2024. מדובר במענקים בגובה של 200 שקלים ליום עבור מבוגר ו-100 שקלים ליום עבור ילד, בהתאם להחלטת הממשלה.

חידוש זכאות לתושבי ניר יצחק:

בנוסף, אושר חידוש הזכאות למענקי האכלוס לתושבי היישוב ניר יצחק, אשר נקבע בחודש אפריל כי הם רשאים לשוב לביתם. תושבי ניר יצחק יהיו זכאים למענקים רטרואקטיבית מה-1 במרץ, תוך ניכוי מענק השיבה החד פעמי שהשתלם למי ששב לגור בביתו. בדיון היום הובהר כי אף תושב לא ייפגע כלכלית מהקיזוז, כך ששווי מענק האכלוס יהיה שווה או גבוה יותר ממענק השיבה שיקוזז.

אישור הצעת חוק ממשלתית:

כמו כן, ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה לקריאות שנייה ושלישית הצעת חוק ממשלתית המעגנת בחוק את התגמולים החודשיים הניתנים כחלף שכר לחטופים ולנעדרים. גובה התגמול נקבע על פי הכנסתו הממוצעת של החטוף או הנעדר בשלושת החודשים שקדמו למועד החטיפה או ההיעדרות (יולי, אוגוסט וספטמבר 2023).

המענקים והתגמולים הללו נועדו לסייע לתושבים המפונים ולמשפחות החטופים והנעדרים להתמודד עם הקשיים הכלכליים הנובעים מהמצב הביטחוני והמשברים האישיים בהם הם נתונים. ההחלטות הללו מדגישות את מחויבות הממשלה להמשיך ולתמוך בתושבי הצפון ובתושבים המפונים בכלל, תוך מתן מענה לצרכים המיידיים שלהם.

מענקים לנפגעי מלחמה, צילום: נערך בOpenAI עבור כיף
מענקים לנפגעי מלחמה, צילום: נערך בOpenAI עבור כיף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן